2018-01-11, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hayouel
Vad jag tänker är såhär; Jag (högstadielärare) känner att den här hemundervisningen har beviljats alldeles för lättvindigt. Jag tror att rektorn har ramlat i fällan för att föräldrarna var lite fiiina.

Hade det varit Kevin i höghusets ensamstående mamma som jobbar på Konsum som hade begärt något liknande så hade det förmodligen aldrig kommit på frågan.

Därav den snabba pareringen om flickans ofattbara lidande och sjukdomar i massmedia.

Synerligen bra analys
Dessa högpresterande föräldrar har ansett att de kan bestämma åtgärderna själva
Citera
2018-01-11, 21:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av paddis
Den enda som var sjuk i den familjen var pappan. Han har lurat och duperat alla.

Detta!

Att ni sitter och snackar om sjukdomar fast att någon har dödat sina barn får mig att spy!

Den där texten som någons krev på linkedin visar att alla jurister är sjuka i huvudet. Fy fan så äckligt.

NU har ju tidningarna gått ut och sagt att det inte var en olycka, varför sitter ni och hyllar föräldrarna?
Citera
2018-01-11, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av paddis
Den enda som var sjuk i den familjen var pappan. Han har lurat och duperat alla.
Känner du honom+
inte jag heller. Men han kanske var er äkta och genuin person- men som var mycket skörare och svagare än vad han visade upp för andra.
NEj jag försvarar inte honom om det nu är han som bidragit till att utplåna sin familj-
men det behöver faktiskt inte vara en kallhamrad psykopat som gjort detta.
UTan tvärtom- en mycket känslig och snäll mänska kan få psykbryt.
(Den här pappan är nog inte som Dalby-pappan.)
MEn vi vet inte heller vem som orsakat dödsfallen-i Bjärred.
Citera
2018-01-11, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hayouel
Vad jag tänker är såhär; Jag (högstadielärare) känner att den här hemundervisningen har beviljats alldeles för lättvindigt. Jag tror att rektorn har ramlat i fällan för att föräldrarna var lite fiiina.

Hade det varit Kevin i höghusets ensamstående mamma som jobbar på Konsum som hade begärt något liknande så hade det förmodligen aldrig kommit på frågan.

Därav den snabba pareringen om flickans ofattbara lidande och sjukdomar i massmedia.

Exakt. Ju högre position desto lättare att gå på en story.

Jag får inte ihop "ofattbart" och i ett minnesord "inte behöva gå igenom detta" när flickan gradvis skulle återgå till skolan.

Kan denna ev. galenpanna till pappa ha velat göra sig av med sin familj och sig själv och jobbade gradvis på att få till en snyfthistoria? Riktigt galet, men vad som skett är ju det.
Citera
2018-01-11, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mafia
Fast om de nu har ME orkar de gå ner och handla någon gång per dag. Inget konstigt.

Det stämmer inte heller med att dom klarar av hemundervisningen flera ggr i veckan. Den äldre flickans studiemål var satt till att komma in på gymnasiet. Hände det något under flickornas studietid i Ggb?
Citera
2018-01-11, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sinclair
Pressuppgiften att polisen efter den tekniska undersökningen ännu inte har händelseförloppet klart är inte helt förenligt med pappan hängd i köket. Det är inte heller förenligt med fantasier om skjutvapen och golfklubbor.

En postare förklarade sig ha hört att tre fanns i sina sängare och en bredvid, i en stol eller vad det var.
Jag tror att det handlar om gift/medicin i fyra fall.

Jag skrev idag 07 att båda barnen och mamman hittades nedbäddad i sängen, och att pappan hittades hängd. Detta är vad min källa säger och så länge inte jag hör något annat så står jag fast vid den.

Jag har inte hängt med i media, men misstänkte man först inte ett dödsfall? Det stärker tesen att pappan hittades hängd, men vid noggrannare koll så hittades övriga familjemedlemmarna.
Citera
2018-01-11, 21:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av jravmsa
Men snälla du om mam lever med "kronisk trötthetssyndrom" dvs mam ärså trött så man inte kan stå upp, ljus får en att kräkas- endast mörka rum funkar, huden brinner av smärta, illamående som gör att man knappt får i sig mat mfl av massor av symtom som är typiska då man har kronisk trötthetssyndrom, tycker du/tror du verkligen att undervisning några dagar per vecka är en hjälp??
Nä du, hjälp skulle vara avlastning för föräldrarna, hjälp med städ/tvätt/mat, smärtlindring för flickorna, massage för de onda musklerna etc mm osv. Undervisning i hemmet är bara en ytterligare belastning. Dock en viktig sådan.

Och du vet med säkerhet att dom inte hade den hjälpen.
Och du vet med säkerhet att dom har ansökt om den hälpen, men inte fått den.
Eftersom pappan valde att jobba mycket hemmifrån, så kanske han kände att han inte behövde mer hjälp, eller vet du att han behövde det.
Dom kanske hade alla resurser dom behövde, och utförde detta illdåd av andra orsaker.......
Eller vet du att det inte var så ??
Citera
2018-01-11, 21:33
Medlem
Om det stämmer att mamman hade fått tillbaka sin cancer och barnen var svårt sjuka så "kan" föräldrarna tillsammans bestämt sig för att nu är det slut, det fanns ingen räddning längre, att försäkringskassan lämnade dem till sitt eget öde spelade nog ingen roll men det var ett till nederlag.
Om föräldrarna var överens finns det ett brev.

Jag tror att pappan slog något stort i skallen på barnen när de sov och sedan mamman, repet var nog det första som hängdes upp innan han började.

Fruktansvärt tragiskt, må de vila i frid.
Citera
2018-01-11, 21:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Känner du honom+
inte jag heller. Men han kanske var er äkta och genuin person- men som var mycket skörare och svagare än vad han visade upp för andra.
NEj jag försvarar inte honom om det nu är han som bidragit till att utplåna sin familj-
men det behöver faktiskt inte vara en kallhamrad psykopat som gjort detta.
UTan tvärtom- en mycket känslig och snäll mänska kan få psykbryt.
(Den här pappan är nog inte som Dalby-pappan.)
MEn vi vet inte heller vem som orsakat dödsfallen-i Bjärred.

Nu räcker det fkatiskt med batikhäxor som har infiltrerat den här skittråden.

Tänk om det var så att pappan för det är han som ger mig psykopatvibbar har dödat en hel familj och innan dess manipulerat utomstående att familjen är sjuk, och nu sitter ni här och hyllar hans mod. Fy fan vad äckligt. Ni vet ju inte ett skit, allt ni vet är att det INTE var en olyckshändelse
Senast redigerad av Knullfitta 2018-01-11 kl. 21:42.
Citera
2018-01-11, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Eller så hade dom en diagnos och läkarintyg, och skolan hade inga problem med hemundervisning.
Vad vet vi om detta ??

Hade inte varit så mkt att utreda för skola i så fall. De hade lutat sig helt på läkarnas intyg och behandlingsplan.

Som flera redan skrivit, kommunens och skolans information går inte ihop med att barnen varit dödsjuka och blivit barmhärtighets dödade. Den fasansfulla ofattbara situationen i familjen varvas med protokoll om diskussioner om återgång till skola och grannars vittne om lek i pool och möten för att handla i mataffären, som förvisso ligger mkt nära deras hus.
Citera
2018-01-11, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av imlikenono
Jag skrev idag 07 att båda barnen och mamman hittades nedbäddad i sängen, och att pappan hittades hängd. Detta är vad min källa säger och så länge inte jag hör något annat så står jag fast vid den.

Jag har inte hängt med i media, men misstänkte man först inte ett dödsfall? Det stärker tesen att pappan hittades hängd, men vid noggrannare koll så hittades övriga familjemedlemmarna.

Med allt som framkommit så är detta det enda obekräftade jag tror på.
Vilket för mig innebär att mamman dödade barnen och sedan sig själv, pappan kommer hem och upptäcker vad som hänt och tar därför sitt liv.
Citera
2018-01-11, 21:41
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knullfitta
Nu räcker det fkatiskt med batikhäxor som har infiltrerat den här skittråden. Jag har varit övertygad sen detta hände.

Tänk om det var så att pappan för det är han som ger mig psykopatvibbar har dödat en hel familj och innan dess manipulerat utomstående att familjen är sjuk, och nu sitter ni här och hyllar hans mod. Fy fan vad äckligt.

Psykopater tar sällan sina egna liv, då dessa söker vinster i sitt manipulerande av andra.
Vad vann han på att ta sitt egna liv, menar du?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in