Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-01-04, 07:03
Medlem
Jag hittade en intressant sida. Testa att kopiera detta:

Citat:
Mer‌​‌​​​​⁠‌‌‌​​‌​⁠‌‌​‌​​‌⁠‌‌‌​​‌‌⁠‌‌​​​​‌⁠‌​​​​​⁠ ‌‌​‌​​​⁠‌‌​​‌​‌⁠‌‌‌​​‌​⁠‌‌‌​​‌​⁠‌‌​​‌​‌⁠‌‌​‌‌ ‌​ knark till folket

Och klistra in här: https://pug.sh/spacecrypt/?

Vips får man det dolda meddelandet "Prisa herren"

Är detta tillåtet? Har Flashback någon mekanism för att detektera det?

EDIT:

Tydligen krävs det lite meck för att få det att fungera bra på Flashback. Det blev något mysko mellanslag där, men jag tror ni fattar frågan ändå.
Citera
2018-01-04, 07:54
Medlem
Kämpendahls avatar
Jag fattar verkligen ingenting. Skulle du möjligen kunna utveckla lite vad du yrar om? En sak är i alla fall klar. Knark är inte bra!
Citera
2018-01-04, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RulleRivare

EDIT:

Tydligen krävs det lite meck för att få det att fungera bra på Flashback. Det blev något mysko mellanslag där, men jag tror ni fattar frågan ändå.

Hmm, jag försöker förstå... men nej. Nej, jag förstår inte alls vad du menar.
Citera
2018-01-04, 11:36
Medlem
kumlafucker84s avatar
Citat:

EDIT:

Jag förstår inte vad du menar. Du får förklara bättre.
Citera
2018-01-04, 12:57
Medlem
Neth.2.0s avatar
Jag tror jag förstår vad Rulle menar.

Spacecrypt kan användas för att gömma text i zero-width tecken, alltså tecken som inte syns. Om ni kopierar in följande i decrypt-rutan:

Hej‌​​‌​‌‌⁠‌‌​‌‌‌‌⁠‌‌​‌‌‌​⁠‌‌‌​‌​​⁠‌‌​​​​‌⁠‌‌​‌​‌‌ ⁠‌‌‌​‌​​⁠‌‌​​​​‌⁠‌​​​​​⁠‌‌​‌‌​‌⁠‌‌​‌​​‌⁠‌‌​​‌‌‌⁠‌​ ​​​​⁠‌‌​​‌‌​⁠‌‌​​​​‌‌⁠‌​‌‌​‌‌​⁠‌‌‌​​‌​⁠‌​​​​​⁠‌‌​​ ​​‌⁠‌‌‌​‌​​⁠‌‌‌​‌​​⁠‌​​​​​⁠‌‌​‌​‌‌⁠‌‌​​​​‌‌⁠‌​‌‌​‌ ‌​⁠‌‌‌​​​​⁠‌‌​​​​‌⁠‌​​​​​⁠‌‌​‌‌​‌⁠‌‌​​​​‌⁠‌‌‌​​‌‌⁠ ‌‌‌​​‌‌⁠‌‌​​​​‌⁠‌​​​​​⁠‌‌​​‌​​⁠‌‌​​​​‌‌⁠‌​‌‌​‌‌​⁠‌ ‌​​‌​​⁠‌‌‌​​‌‌⁠‌‌​‌​‌‌⁠‌‌​‌‌‌​⁠‌‌​​​​‌⁠‌‌‌​​‌​⁠‌‌​ ‌​‌‌⁠‌​​​​​⁠‌‌​‌‌‌‌⁠‌‌​​​‌‌⁠‌‌​‌​​​⁠‌​​​​​⁠‌‌​‌‌‌​ ⁠‌‌​​​​‌⁠‌‌‌‌​‌​⁠‌‌​‌​​‌⁠‌‌‌​​​​⁠‌‌‌​​‌​⁠‌‌​‌‌‌‌⁠‌ ‌‌​​​​⁠‌‌​​​​‌⁠‌‌​​‌‌‌⁠‌‌​​​​‌⁠‌‌​‌‌‌​⁠‌‌​​‌​​⁠‌‌​ ​​​‌ jag är neth

Så kommer ni få fram

Citat:
Kontakta mig för att köpa massa dödsknark och nazipropaganda

Frågan är alltså om det är tillåtet, och om Flashback gör något för att hindra det.

Men, som man kan se i både mitt och Rulles exempel så är inte zero-width riktigt zero här på Flashback, utan det syns tydligt att det är massa tecken efter "Hej". Alltså finns det redan ett sätt att upptäcka text som folk försöker gömma på det här sättet.
Citera
2018-01-04, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Knark är inte bra!
Din mamma är inte bra.

Citat:
Ursprungligen postat av Neth.2.0
Jag tror jag förstår vad Rulle menar.

Spacecrypt kan användas för att gömma text i zero-width tecken, alltså tecken som inte syns. Om ni kopierar in följande i decrypt-rutan:

Hej‌​​‌​‌‌⁠‌‌​‌‌‌‌⁠‌‌​‌‌‌​⁠‌‌‌​‌​​⁠‌‌​​​​‌⁠‌‌​‌​‌‌ ⁠‌‌‌​‌​​⁠‌‌​​​​‌⁠‌​​​​​⁠‌‌​‌‌​‌⁠‌‌​‌​​‌⁠‌‌​​‌‌‌⁠‌​ ​​​​⁠‌‌​​‌‌​⁠‌‌​​​​‌‌⁠‌​‌‌​‌‌​⁠‌‌‌​​‌​⁠‌​​​​​⁠‌‌​​ ​​‌⁠‌‌‌​‌​​⁠‌‌‌​‌​​⁠‌​​​​​⁠‌‌​‌​‌‌⁠‌‌​​​​‌‌⁠‌​‌‌​‌ ‌​⁠‌‌‌​​​​⁠‌‌​​​​‌⁠‌​​​​​⁠‌‌​‌‌​‌⁠‌‌​​​​‌⁠‌‌‌​​‌‌⁠ ‌‌‌​​‌‌⁠‌‌​​​​‌⁠‌​​​​​⁠‌‌​​‌​​⁠‌‌​​​​‌‌⁠‌​‌‌​‌‌​⁠‌ ‌​​‌​​⁠‌‌‌​​‌‌⁠‌‌​‌​‌‌⁠‌‌​‌‌‌​⁠‌‌​​​​‌⁠‌‌‌​​‌​⁠‌‌​ ‌​‌‌⁠‌​​​​​⁠‌‌​‌‌‌‌⁠‌‌​​​‌‌⁠‌‌​‌​​​⁠‌​​​​​⁠‌‌​‌‌‌​ ⁠‌‌​​​​‌⁠‌‌‌‌​‌​⁠‌‌​‌​​‌⁠‌‌‌​​​​⁠‌‌‌​​‌​⁠‌‌​‌‌‌‌⁠‌ ‌‌​​​​⁠‌‌​​​​‌⁠‌‌​​‌‌‌⁠‌‌​​​​‌⁠‌‌​‌‌‌​⁠‌‌​​‌​​⁠‌‌​ ​​​‌ jag är neth

Så kommer ni få fram

Frågan är alltså om det är tillåtet, och om Flashback gör något för att hindra det.

Men, som man kan se i både mitt och Rulles exempel så är inte zero-width riktigt zero här på Flashback, utan det syns tydligt att det är massa tecken efter "Hej". Alltså finns det redan ett sätt att upptäcka text som folk försöker gömma på det här sättet.
Exakt. Det går att skicka dolda meddelanden. Jag jämför med exempelvis att det är förbjudet att använda (((Johan))) för att skriva att Johan är jude. Men du har rätt i att zerowidth inte verkar vara just det på Flashback, så i så fall får man väl vara lite finurlig och lägga meddelandena i slutet av ett stycke.‌​​‌​‌​⁠‌‌​​​​‌⁠‌‌​​‌‌‌⁠‌​​​​​⁠‌‌‌​​‌‌⁠‌‌​‌ ​‌‌⁠‌‌​​​​‌⁠‌​​​​​⁠‌‌​​‌​​⁠‌‌​​​​‌‌⁠‌​‌‌​‌‌​⁠‌‌​​‌ ​​⁠‌‌​​​​‌⁠‌​​​​​⁠‌‌​​​​‌⁠‌‌​‌‌​​⁠‌‌​‌‌​​⁠‌‌​​​​‌⁠ ‌​​​​​⁠‌‌​‌​‌‌⁠‌‌​‌‌‌‌⁠‌‌‌​​‌​⁠‌‌​​‌‌‌⁠‌‌​​‌‌​⁠‌‌​ ‌‌​​⁠‌‌​​​​‌‌⁠‌​‌​​‌​​⁠‌‌‌​‌​​⁠‌‌​​​​‌⁠‌‌‌​​‌​⁠‌‌​ ​‌​‌

Sedär, det verkar funka. Jag har kodat in "Jag ska döda alla korgflätare" i stycket ovan.
Citera
2018-01-04, 17:40
Medlem
Kan‌​‌​‌​​⁠‌‌​​​​‌⁠‌‌​​​‌‌⁠‌‌​‌​‌‌⁠‌​​​​​⁠‌‌​​‌‌​⁠ ‌‌​​​​‌‌⁠‌​‌‌​‌‌​⁠‌‌‌​​‌​⁠‌​​​​​⁠‌‌‌​‌​​⁠‌‌​‌​​‌⁠‌ ‌‌​​​​⁠‌‌‌​​‌‌⁠‌‌​​‌​‌⁠‌‌‌​‌​​⁠‌​‌‌​​⁠‌​​​​​⁠‌‌​​‌ ​​⁠‌‌​​‌​‌⁠‌‌‌​‌​​⁠‌‌‌​‌​​⁠‌‌​​​​‌⁠‌​​​​​⁠‌‌‌​​‌‌⁠ ‌‌​‌​‌‌⁠‌‌​​​​‌⁠‌​​​​​⁠‌‌​‌​‌​⁠‌‌​​​​‌⁠‌‌​​‌‌‌⁠‌​​ ​​​⁠‌‌​​​​‌⁠‌‌​‌‌‌​⁠‌‌‌​‌‌​⁠‌‌​​​​‌‌⁠‌​‌​​‌​​⁠‌‌​‌ ‌‌​⁠‌‌​​‌​​⁠‌‌​​​​‌⁠‌​​​​​⁠‌‌​‌​‌​⁠‌‌​​​​‌‌⁠‌​‌​​‌ ​​⁠‌‌​‌‌​‌⁠‌‌‌​‌​​⁠‌​​​​‌ kanske användas för att outa folk eller sälja droger eller länka till barnporr, samtidigt lär det vara svårt att upptäcka...
Citera
2018-01-04, 17:47
Medlem
Neth.2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blalotus
Kan‌​‌​‌​​⁠‌‌​​​​‌⁠‌‌​​​‌‌⁠‌‌​‌​‌‌⁠‌​​​​​⁠‌‌​​‌‌​⁠ ‌‌​​​​‌‌⁠‌​‌‌​‌‌​⁠‌‌‌​​‌​⁠‌​​​​​⁠‌‌‌​‌​​⁠‌‌​‌​​‌⁠‌ ‌‌​​​​⁠‌‌‌​​‌‌⁠‌‌​​‌​‌⁠‌‌‌​‌​​⁠‌​‌‌​​⁠‌​​​​​⁠‌‌​​‌ ​​⁠‌‌​​‌​‌⁠‌‌‌​‌​​⁠‌‌‌​‌​​⁠‌‌​​​​‌⁠‌​​​​​⁠‌‌‌​​‌‌⁠ ‌‌​‌​‌‌⁠‌‌​​​​‌⁠‌​​​​​⁠‌‌​‌​‌​⁠‌‌​​​​‌⁠‌‌​​‌‌‌⁠‌​​ ​​​⁠‌‌​​​​‌⁠‌‌​‌‌‌​⁠‌‌‌​‌‌​⁠‌‌​​​​‌‌⁠‌​‌​​‌​​⁠‌‌​‌ ‌‌​⁠‌‌​​‌​​⁠‌‌​​​​‌⁠‌​​​​​⁠‌‌​‌​‌​⁠‌‌​​​​‌‌⁠‌​‌​​‌ ​​⁠‌‌​‌‌​‌⁠‌‌‌​‌​​⁠‌​​​​‌ kanske användas för att outa folk eller sälja droger eller länka till barnporr, samtidigt lär det vara svårt att upptäcka...

Ja det är väl framförallt det som kan vara ett problem med det här. Samtidigt ska det bli allmän kännedom för att vara någon fara. Sen finns det även en hel del andra sätt för folk att, via tredje part, kommunicera "dolt" via flashback (t.ex. privnote eller onetimesecret). Hur långt ska flashback gå för att stoppa det? Är det ens ett problem om två användare möts via fb och sen gör lite narkotikaaffärer utanför fb? Tycker nog inte att det ska läggas några större resurser på att jaga sånt.

Å andra sidan, jag vet inte om det finns något smidigt sätt för teknikerna att söka efter vissa tecken i alla inlägg/pm. Spacecrypt verkar använda tre olika unicode-tecken när den ska gömma information, det kanske skulle gå att scanna efter.
Citera
2018-01-07, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blalotus
Hmmm, det fungerade inte när jag kopierade direkt från inlägget, men när jag citerade först och kopierade därifrån (alltså inte från det du läser nu, utan från redigeringsrutan) så fungerade det.
Citera
2018-01-07, 19:20
Medlem
Hestapos avatar
Citat:
Hmmm, det fungerade inte när jag kopierade direkt från inlägget, men när jag citerade först och kopierade därifrån (alltså inte från det du läser nu, utan från redigeringsrutan) så fungerade det.

Det är först när man förhandsgranskar svaret på det citerade inlägget och kopierar texten i citat som det fungerar.

Har detta något att göra med förbudet av trippelparenteser, dom forklaringarna från forumets sida var ju så svävande att det var stor humor att följa.
https://www.flashback.org/t2774815
Senast redigerad av Hestapo 2018-01-07 kl. 19:32.
Citera
2018-01-07, 19:45
Medlem
Drama-Llamas avatar
Jag har svårt att se varför ett regelbrott skulle bli tillåtet bara för att man paketerar det på det här sättet. Lite omständligare än att sätta det inom spoiler-taggar, men i princip är det samma sak. Frågan är dock hur många knarkkunder man når på det här sättet, då de flesta inte kommer att komma på tanken att köra random inläggstext genom den där sidan.
Citera
2018-01-11, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drama-Llama
Jag har svårt att se varför ett regelbrott skulle bli tillåtet bara för att man paketerar det på det här sättet. Lite omständligare än att sätta det inom spoiler-taggar, men i princip är det samma sak. Frågan är dock hur många knarkkunder man når på det här sättet, då de flesta inte kommer att komma på tanken att köra random inläggstext genom den där sidan.
Om det är narkotikahandel är det ett regelbrott i sig. Det jag undrar över är om detta kodspråk är tillåtet oavsett vad man skriver.

Jag jämför med att man inte får skriva (((Johan Johansson))) för att visa att Johan Johansson är jude, men det är inte för att det är förbjudet att peka ut honom som jude. Det är helt tillåtet att skriva "judejäveln Johan Johansson" istället.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in