2018-01-10, 22:06
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fjisken
Ni har inte lust att ta vårat finska kylskåp och Avdic? For free man, for free!

Nej. Maholli räcker bra, eller hur trazke?
Citera
2018-01-10, 22:10
Medlem
Zer0Shits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Ett och ett halvt år kvar på kontraktet så han lär väl kosta en del, har ni pengarna till det och sign-on?
Haha. Man betalar inte både transfer och sign-on på det sättet du verkar tro.
Citera
2018-01-10, 22:14
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zer0Shit
Haha. Man betalar inte både transfer och sign-on på det sättet du verkar tro.
Okej. Berätta hur det går till då.
Citera
2018-01-11, 05:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Eller Haukur som självfallet vill ha så stora möjligheter som bara nånsin går för att få en plats i Islands VM-trupp, finns inga garantier för en bänkspelare i allsvenskan. Eller så kanske han föredras av förbundskaptenen trots sin situation, dock peta han Nyholm under en lång period förra året.

Förstår inte varför vi ska värva ett tungt namn när vi redan har bra alternativ.

Ser att många gnagare vill ha in både Elyounoussi & Ofori i detta fönster. Vill vi verkligen ha kostsamma lyxproblem?

Är inte Haukur mer en "wing-back"? Ska vara ärlig och säga att jag inte har koll.

Ifall både Elyounoussi och Ofori kommer in så känns det väldigt kortsiktigt tänkt. Visst ni får ett maxat lag som är nog bättre än vårt i dagsläget men blir ni inte kvitt ert dödkött som kostar nog en hel del så lär utgifterna bara fortsätter öka. Ni har inte direkt sålt någon förutom Isak för större summor och kommer Ofori in så framstår värvningen av Adu som oerhört konstigt.

Aja vill Björn sätta sprätt på pengarna för att slå oss ljusblå jävlar en-två säsonger så för all del. Hellre att ni slösar allting på kortsiktiga satsningar än att ni bygger upp något som kan utmana på längre sikt.
Citera
2018-01-11, 05:35
Medlem
fjiskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AIP
Är inte Haukur mer en "wing-back"? Ska vara ärlig och säga att jag inte har koll.

Ifall både Elyounoussi och Ofori kommer in så känns det väldigt kortsiktigt tänkt. Visst ni får ett maxat lag som är nog bättre än vårt i dagsläget men blir ni inte kvitt ert dödkött som kostar nog en hel del så lär utgifterna bara fortsätter öka. Ni har inte direkt sålt någon förutom Isak för större summor och kommer Ofori in så framstår värvningen av Adu som oerhört konstigt.

Aja vill Björn sätta sprätt på pengarna för att slå oss ljusblå jävlar en-två säsonger så för all del. Hellre att ni slösar allting på kortsiktiga satsningar än att ni bygger upp något som kan utmana på längre sikt.
Haukur är högerback, inte vinge. Har inte sett honom, eller vill se honom som vinge. Att folk pratar Ofori förstår jag inte, jag har inte hört något att han är aktuell mer än att han i ett sms till en ledare svarade "No id rather come to AIK" på frågan om det var aktuellt med MFF.

Sedan tror jag man siktar på en försäljning av Olsson efter säsongen, Stefanelli likaså. Avdics kontrakt går ut 2018 och Yasin lär vi sälja i sommar, om inte tidigare och Affane borde inte spela något mer i AIK.
Citera
2018-01-11, 06:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av fjisken
Haukur är högerback, inte vinge. Har inte sett honom, eller vill se honom som vinge. Att folk pratar Ofori förstår jag inte, jag har inte hört något att han är aktuell mer än att han i ett sms till en ledare svarade "No id rather come to AIK" på frågan om det var aktuellt med MFF.

Sedan tror jag man siktar på en försäljning av Olsson efter säsongen, Stefanelli likaså. Avdics kontrakt går ut 2018 och Yasin lär vi sälja i sommar, om inte tidigare och Affane borde inte spela något mer i AIK.

Fast Haukur blir väl vinge ifall Norling ska fortsätta 3-5-2 eller flyttar man in honom som mittback istället? Ingen petar Karlsson och Nisse även om de inte blir yngre så Nyholm och Haukar slåss om sista platsen? Då kan jag ändå förstå varför man vill ha in en till mittback dock så tvivlar jag på att Ekstrand är lösningen.

Eero måste man väl också göra sig av med?
Citera
2018-01-11, 06:29
Medlem
fjiskens avatar
Citat:
Fast Haukur blir väl vinge ifall Norling ska fortsätta 3-5-2 eller flyttar man in honom som mittback istället? Ingen petar Karlsson och Nisse även om de inte blir yngre så Nyholm och Haukar slåss om sista platsen? Då kan jag ändå förstå varför man vill ha in en till mittback dock så tvivlar jag på att Ekstrand är lösningen.

Nej, Rasmus Lindkvist och Robert Lundström är vingar. Vingarna ställer upp sig som mittfältare i 352, och backar i 532. Dessutom vill jag se att Nyholm tar klivet och petar höken, mest för att islänningens kontrakt går ut snart medans vi har Nyholm till 2020(?).
Ekstrand för rätt pris är välkommen, mycket för att vi inte har någon junis att lyfta fram och för att vi ska kunna slåss i Europa. Ser gärna att vi hämtar in yngre talanger i backlinjen i sommar.

Eero kommer nog inte spela så mycket mer hos oss, ser gärna att vi rear ut hobom till finska ligan eller typ Sirius. Han har gjort sitt i AIK.
Citera
2018-01-11, 09:32
Avslutad
Citat:

Hauksson har gjort det riktigt bra som höger mittback. Konkurrerade ut Nyholm o höstas
Citera
2018-01-11, 14:02
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Simon Thern är på väg bort från Heerenveen. Malmö FF har nämnt som en adress. Men nu ska IFK Göteborg vilja norpa mittfältaren, skriver GP.
– Det är en intressant och duktig spelare, säger sportchefen Mats Gren till tidningen.

Har IFK så gott om pengar?
Citera
2018-01-11, 14:31
Medlem
SGustafsson91s avatar
Citat:
Det har frigjorts en hel del löneutrymme senaste halvåret, så det finns rum för en eller två spetsspelare. Sedan hoppas man nog på att kunna dumpa Alvbåge och kunna frigöra ännu mer där. Men skulle det bli fråga om ett "budkrig" lönemässigt så har vi så klart inte en chans.
Citera
2018-01-11, 16:02
Medlem
fjiskens avatar
Citat:
Inte tillräckligt för att vilja lösa ut affane, utan honom skulle man minsann h gratis, allt annat var osjysst.
Citera
2018-01-11, 17:42
Medlem
Eldarn.s avatar
Tarik Elyounoussi är riktigt nära AIK nu. Kontraktet är påskrivet men bara övergångssumman som det förhandlas om. Olympiakos begär i runda slängar 9.8 miljoner SEK vilket är väldigt dyrt. Känner dock att det är en chansning värd att ta och kul att vi äntligen satsar! Kommer utan tvekan vara en av Allsvenskans bästa spelare - om inte den bästa. Osannolik värvning!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in