2018-01-11, 04:20
Medlem
Sammanfattning, någon?
Citera
2018-01-11, 05:01
Medlem
Bengt-Bedrups-hatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goyimcuck
Livet är rättvist ju!

Hur vet du att det föreligger på detta vis som du målar upp? Hur får man tag så här enkelt i cyankalium?

Meh... vadå vet? Jag stod bredvid och tittade på förstås.

Nej, det var en teori, gissning om man så vill. Mycket få människor VET vad som hänt, om ens någon. Kanske inte ens polisen i nuläget.

Jag vet inte hur han fick tag i cyankalium. Jag har några glasburkar själv någonstans på någon vind eftersom min far var hängiven fjärilssamlare. Kanske även pappan i den döda familjen hade några gamla burkar. Eller också tillverkade han det själv. En förhållandevis enkel uppgift för en hobbykemist.
Citera
2018-01-11, 05:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Megaforce
Jag känner igen namnet från min grundskola. Hon bör ha bott i Göteborg under sin uppväxt och enligt hennes facebook har hon gått på Frölundagymnasiet. Vill också minnas att hon hade en tvillingsyster som heter Katarina.
Har dem varit konstiga nägot
Citera
2018-01-11, 05:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bengt-Bedrups-hatt
Meh... vadå vet? Jag stod bredvid och tittade på förstås.

Nej, det var en teori, gissning om man så vill. Mycket få människor VET vad som hänt, om ens någon. Kanske inte ens polisen i nuläget.

Jag vet inte hur han fick tag i cyankalium. Jag har några glasburkar själv någonstans på någon vind eftersom min far var hängiven fjärilssamlare. Kanske även pappan i den döda familjen hade några gamla burkar. Eller också tillverkade han det själv. En förhållandevis enkel uppgift för en hobbykemist.

De låter rätt troligt att de kan ha gott till så. Minst smärtsamt iaf
Citera
2018-01-11, 05:34
Medlem
Det har ju dragits in assistansstöd hejvilt runt om i landet, ett otroligt viktigt stöd för att höja livskvalitén för den handikappade men också för nära och kära. Kanske hade assistansstödet dragits in? Skulle inte förvåna mig om det uppdagades vara så.
Citera
2018-01-11, 05:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slipZen
Att ta ett barns liv är aldrig ett, tillsammans med barnet, "gemensamt beslut".

Barn kan också ta självmord. Om det inte finns någon framtid och livet är för svårt eller skrämmande.
Citera
2018-01-11, 05:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lindblomsgrön
Varför är det alltid så hemligt med sjukdomar?
Är det något att skämmas över?
Ska man alltid vara perfekt och felfri?

Att berätta att man har cancer eller MS eller vadsomhelst varför är det så privat och skämmigt.

Att klippa håret eller gå till tandläkaren är ju OK

Detta var högpresterande människor i arbetslinjen så för dem är sjukdom något fult och skamligt som hindrar karriären
Citera
2018-01-11, 05:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Vet jag inte, vad gäller kvalitet på jobbet hemmavid.

Han producerade i alla fall ett liten skrift där han för sina sjuka barn försökte illustrera (med äpplen) hur indirekt moms fungerar. I alla led.

En märklig skrift.
Var min första reaktion? När jag läste den.

Vad fick ungarna ut av detta? Ingenting.

Sedan noterade han prudentligt, det tog mig 30 minuter att skriva detta.

Gissa hur mycket mer dom skulle uppskattat pappans intresse för dom? Snarare än en föreläsning om ointressanta äpplen.

Sen måste jag säga att jag inte förstår varför han använder tiden till

1. att förklara indirekt moms
2. att göra en skrift av det alstret
3. att mäta effektiviteten/under "hemmavaron"/han producerar sk "nyttigheter" även när han inte skulle umgås med barnen

Han har mest troligt flytt in i sitt arbete och främjat sig från barnens handikapp. Tror jag.

Hade han förstått, hade han aldrig blandat in äpplen som betalningsmedel eller Sune (=Staten) samt alla andra aktörer (tillverkare av t.ex. sopkvastar mm) för att beskriva indirekt moms.

Varför är just indirekt moms viktiga i deras liv?

Bortsett från att det var pappans specialområde.

Var tog mamman vägen? Hon måste ändå varit viktig?
-----------------
Min reflektion.

Detta var bland det sjukaste jag läst i hela tråden. Vibbarna är verkligen starka här alltså och det är inga bra vibbar jag får av dig!
Hur lyckas du få just den texten till att bli något så ofantligt bajsnödigt? Hur kunde han lägga sådan tid på en text istället för att gå ut ta en promenad med ungarna, ja hur kunde han! Vilket brott!
Citera
2018-01-11, 06:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Milovina
Man ju bara hoppas att det INTE sitter någon socialsekreterare/chef inom offentlig verksamhet som nekat dem den hjälpt -eller assistans- de behövt.
Fast OM familjen var i behov av assistans så kan man kallt räkna med att de fått den minskad eller ifrågasatt! Det är väl närmast rutin numer?
Citera
2018-01-11, 06:16
Medlem
Någon nämnde scientologorna i tråden. Något som visar på att dom var medlemmar?
Senast redigerad av bombayduck1 2018-01-11 kl. 06:18. Anledning: Stavfel
Citera
2018-01-11, 06:18
Medlem
cece123s avatar
Om medierna skriver att det är ett våldsbrott, så har jag svårt att tänka mig att det bara handlar om ett giftmord.

Funderar också över barnen, är det bekräftat att det handlar om fysisk sjukdom?
Det kan ju handla om att barnen skolvägrade
pga sociala skäl.
Barnen har ju skolplikt och skolvägrande barn,
innebär ofta en del kontakter med skola, beroende på föräldrar och skolpersonal kan man komma på lösningar.
2 akademiska föräldrar, där pappan beskrivs som stringent, kan ju vara en orsak till förtroende för att ha hemmaundervisning.
Eller var det så att föräldrarna hade en konflikt
med kommunen om skolundervisningen?

Mamman hade få facebookvänner och tillsynes en låg profil.
Pappan beskrevs som trevlig, reagerade dock
på beskrivningen stringent.
Han verkade väldigt fokuserad på sitt arbetsområde minst sagt.

Undrar om familjen var väldigt slutna, eller
om de upplevdes som normala av grannar,
eventuella vänner etc
Vissa personer kan vara öppna, men bara när
det krävs, med viss ansträngning.
Citera
2018-01-11, 06:26
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cece123
Om medierna skriver att det är ett våldsbrott, så har jag svårt att tänka mig att det bara handlar om ett giftmord.

Funderar också över barnen, är det bekräftat att det handlar om fysisk sjukdom?
Det kan ju handla om att barnen skolvägrade
pga sociala skäl.
Barnen har ju skolplikt och skolvägrande barn,
innebär ofta en del kontakter med skola, beroende på föräldrar och skolpersonal kan man komma på lösningar.
2 akademiska föräldrar, där pappan beskrivs som stringent, kan ju vara en orsak till förtroende för att ha hemmaundervisning.
Eller var det så att föräldrarna hade en konflikt
med kommunen om skolundervisningen?

Mamman hade få facebookvänner och tillsynes en låg profil.
Pappan beskrevs som trevlig, reagerade dock
på beskrivningen stringent.
Han verkade väldigt fokuserad på sitt arbetsområde minst sagt.

Undrar om familjen var väldigt slutna, eller
om de upplevdes som normala av grannar,
eventuella vänner etc
Vissa personer kan vara öppna, men bara när
det krävs, med viss ansträngning.
Nej, sjukdom är inte bekräftat annat än genom att skolförvaltningen gått ut med att barnen hemskolades "på grund av medicinska skäl", "familjen i livskris" och att pappan berättat för arbetskamrater att frun och barnen var sjuka. Jag har fått höra, av folk som känner till honom, att "barnen har neurologisk sjukdom och mamman cancer". Man blir lite fundersam när det dyker upp vittnesmål om "ME" och scientologi - var familjen väldigt eljest och isolerad, kanske med en liten egen tolkning av begreppet "sjukdom"...?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in