2018-01-10, 22:18
Medlem
Djupt tragiskt, oavsett vad det är som hänt. Skänker mina tankar till de närstående.

Det verkar röra sig om en familj som under en längre period varit i en djup kris. Om det stämmer var båda döttrarna allvarligt kroniskt sjuka och det har spekulerats i moderns hälsa, men det är inget som jag kunnat se bekräftas.

Ett möjligt scenario som jag inte sett tas upp här tidigare är att föräldrarna varit på sina respektive arbeten och att döttrarna som lider av samma sjukdom samt spenderar all deras tid hemma, antagligen har en djup förståelse för varandras lidande och även oceaner av tid ihop att samtala om livet, vad de går miste om p.g.a. deras gemensamma sjukdom och att de ser hopplöst på framtiden.

De har under en lång tid haft diskussioner om att de aldrig kommer att kunna leva fullt ut och kommer överens om att lämna livet tillsammans, vilket de gör när föräldrarna är på sina arbeten.

När föräldrarna kommer hem och ser vad deras två döttrar gjort, bestämmer de sig för att göra detsamma.
Citera
2018-01-10, 22:18
Medlem
Artygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wellwellwell
Fel. Rektorn så uttryckligt på tv4 nyheterna att flickorna hade en FYSISK sjukdom och därför fick hemskolning. Utmattningssyndrom är inte och har aldrig räknats som en fysisk åkomma.

Förmodligen ville rektorn sätta stopp för ryktena om me, trötthetssyndrom och annat tjafs.

Eller så vet han inte hur han ska uttycka sig? En rektor är en rektor, och inte en läkare.
Han ville kanske poängtera att de inte kunde ta sig till skolan.
Citera
2018-01-10, 22:20
Medlem
Citat:
Fel. Rektorn så uttryckligt på tv4 nyheterna att flickorna hade en FYSISK sjukdom och därför fick hemskolning. Utmattningssyndrom är inte och har aldrig räknats som en fysisk åkomma.

Förmodligen ville rektorn sätta stopp för ryktena om me, trötthetssyndrom och annat tjafs.

Nej, hon sa ju bara något om sjukdom, inte vem det gällde, eller har något nytt framkommit?

Barnen kanske var sönderstressade av mammas cancer och stämningen där hemma kan inte varit på topp senaste tiden, om nu inte pappan blev tvärgalen, utan faktiskt gick och planerade det här.
Senast redigerad av Florman 2018-01-10 kl. 22:24.
Citera
2018-01-10, 22:21
Medlem
Ang att det skulle varit dålig ekonomi hos familjen tror jag inte varit utlösande faktorn här, senaste bokslutet fanns ca en halv miljon i företaget och knappt något lån. Visst kan det gått snabbt utför men nja känns inte så i denna ekonom familj.

Är det allvarlig sjukdom hos båda barnen och sedan om dessutom frun fått svar att det är kört om det stämmer med cancern så känns fallet inte helt otroligt att familjen totalt gett upp och hittat den optimala lösningen.
Men fy satan vilken ångest och vånda dom skulle haft innan dådet va utfört, lindrigast för samtliga måste väl ändå varit om det är en förgiftning/överdos som används?

Jobbade med en som sköt sin fru och två barn för snart 20 år sedan, han va mycket psykiskt sjuk men trodde han hade ärft sin pappas hjärtproblem (vilket bara va nojor) och kom förmodligen fram till bästa lösningen va att ta bort samtliga så ingen skulle bli ensam kvar, Han blev tidigt föräldralös då mamman dog i cancer då han va 3-4 år och pappan i hjärtinfarkt då han va 17.Han va extremt rädd om sina barn som han gjorde allt för och riktigt snäll och hjälpsam mot alla, riktigt god ekonomi och pedantisk med ordning och reda samt försiktig med alkohol.
Sista kvällen hade han varit som innan han va sjuk och skämtat och varit på strålande humör vilket förmodlig va då han kommit på lösningen, morgonen efter gjorde han slag i saken och sköt frun då hon kom upp från tvättstugan sedan några kliv upp på övervåningen där dottern kom utflygande i hallen där hon sköts för att sedan öppna dörren till sonen som sköts i sängen. Sedan tog han en runda till med ett skott i vardera person (huvudet) för att sedan gå ut på gården och avsluta livet genom att skjuta sej själv med hagelbössan via mun. Polisen kom fram till att allt va gjort på 1-2 minuter då han va en van jägare och bra skytt.
Anhöriga på hans sida blev väldigt förvånad då fruns familj ville att samtliga skulle begravas samtidigt då dom ansåg att det inte va den person dom kände som utförde denna fruktansvärda händelse.
Citera
2018-01-10, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Nej, hon sa ju bara något om sjukdom, inte vem det gällde, eller har något nytt framkommit?

Barnen kanske var sönderstressade av mammas cancer och stämningen där hemma kan inte varit på topp senaste tiden, om nu inte pappan blev tvärgalen, utan faktiskt gick ich planerade det här.
Lyssnade på intervjun på Tv nu. Hon sa faktiskt att barnen hade en svår FYSISK sjukdom som var "fruktansvärd". Jag tror hon sa just fruktansvärd.
Men jag skulle önska att folk slutade diskutera ev sjukdomar på flickorna. Så länge vi inte vet, så kan folk försöka trolla fram 100-tals sjukdomar. Så istället för att sabla ner tråden med konstigheter, så kanske vi kan försöka hålla oss till topic.
Citera
2018-01-10, 22:23
Medlem
På TV4 nyheterna sa just en intervjuad från ena skolan, var väl rektorn där, att den fysiska sjukdomsbilden hos barnen var något ofattbart samtidigt som hon skakade på huvudet.
Citera
2018-01-10, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Florman

Barnen kanske var sönderstressade av mammas cancer och stämningen där hemma kan inte varit på topp senaste tiden, om nu inte pappan blev tvärgalen, utan faktiskt gick ich planerade det här.
Nej hon så fysisk med betoning till och med på ordet fysiskt. Klippet gick nyss igen på tv 4 kolla igen om du inte tror mig.
Citera
2018-01-10, 22:25
Medlem
Blir trött på rykten och folk som tror sig veta. Ni vet ingenting och inte jag heller, men jag VET så mycket som att frun hade INTE cancer eller någon dödlig sjukdom! Punkt slut på de spekulationerna.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Nä, men det behöver inte stämma överens med faktisk verklighet: det kan varit en bild man torgförde utåt, vad vet jag? Mina källor hittar i alla fall inte på, det garanterar jag, men de är inga medicinare och de har inte sett "papper" på påstådda sjukdomar.
Ok. Men tillåter mig att ur minnet citera hur du gravallvarligt droppar den ena tunga diagnosen efter den andra: Två av familjemedlemmarna var mycket sjuka, i riktiga sjukdomar. Mamman hade cancer, möjligtvis lymfom...
När du, eller snarare dina källor, blir ifrågasatta, svarar du att de som lekmän kan ha fått diagnoser om bakfoten, men att de är pålitliga ändå. Du vidarebefordrar glatt deras info till FB...
Du är moderator, och, enligt någon i tråden, läkare....!
Citera
Medlem
Citat:
Fel. Rektorn så uttryckligt på tv4 nyheterna att flickorna hade en FYSISK sjukdom och därför fick hemskolning.

Modern har "Rädda Gottfriesmottagningen" på sin facebook. Den utreder och behandlar patienter med fibromyalgi (FM) och myalgisk encefalomyelit (ME). Kan det vara en ledtråd?
Citera
2018-01-10, 22:26
Medlem
baldersballe1s avatar
Såg nyss på TV4 Nyheter, en lite längre intervju med rektorn på skolan. Som sagt så var familjen i djup kris, rektorn berättade även att det fanns en allvarlig sjukdomsbild gällande flickorna som var ofattbart tragisk. Så uppenbarligen var flickornas tillstånd allvarligt i den bemärkelsen att det verkligen var lidsamt för familjen. Angående den djupa krisen så tyder det väl på att det gått utför med antingen mammans påstådda cancer (eventuellt trådsanning) eller döttrarnas sjukdomar. Blir allt säkrare på att pappan är den skyldige. Återstår att få red på tillvägagångssättet. Fy vad tragiskt.
Citera
2018-01-10, 22:26
Medlem
swemaster7s avatar
Har fått höra från en källa som var bekant med familjen att en av döttrarna ska ha haft narkolepsi som följd av pandemrix-vaccinationen 2009. Detta kan vara anledningen till ett denna dottern hemskolats.

Om man sedan spinner vidare på cancerspåret med mamman kan det lett till att den andra ungen inte klarat att gå i skolan som vanligt. -> familjekris

Sen vem, varför och hur morden skett är en annan femma som endast går att spekulera vilt kring.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in