2018-01-10, 11:26
Medlem
Hemskt för poliserna som hittade familjen. Dom hade nog inte tänkt så att deras dag skulle se ut när dom vaknade. Måste vara traumatiskt.
Citera
Medlem
mercys avatar
Tragiskt detta. Behöver inte vara en vuxen som gjort detta ifall skjutvapen är inblandat. Kan ju faktiskt vara någon av barnen som gått bananas.
Citera
Medlem
tailorsoldiers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R291
Det tror inte jag heller.
Det låter det osannolikt att han mitt i top-karriären som få uppnår till och mitt i livet skulle mula hela familjen bara sådär. Sen ser han väldigt ödmjuk ut av bilderna att döma, och en bild säger mer än 100 ord.
Jag kan sätta min högra arm på att han är oskyldig.
Jag känner väl till ett fall i slutet av 80-talet då mamman slog ihjäl ena barnet på jullovet, det andra barnet klarade sig med nöd och näppe. Det hände medan pappan var och köpte tårta. Men det sannolika här är naturligtvis att pappan är GM. En sak till: kan vi inte försöka låta bli att posta ovidkommande inlägg om invandring osv. som ju inte alls har med tråden att göra? Det blir onödigt mycket att skumma igenom för de som vill sätta sig in i ämnet.
Citera
2018-01-10, 11:27
Medlem
Är det bra att kommunen går ut med så mycket detaljer? Undrar vad polisen tycker om kommunens presskonferens?
Citera
2018-01-10, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clean_hu
Enligt TV4 så fick Polisen slå in ett fönster för att kunna komma in i huset så antingen så stämmer teorier från tidigare i tråden eller så är det någon med tillgång till nyckel som gjort det.
Vanligt att man vid sådana här kontroller går in akut genom att bryta dörr eller slå en ruta. Allt enligt Polislagen 21§.
Citera
2018-01-10, 11:28
Medlem
En person på mannens arbete som kontaktade polisen sa calle Persson, polisens presstalesman nyss på tv4.

De tror inte att det är en olycka och måste vänta på rättsmedicinska undersökningen som inte blir klar idag.
Senast redigerad av norna 2018-01-10 kl. 11:31.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Det kan ju vara svår epilepsi, med ideliga krampanfall, som bara blev värre och värre...

hahha tror du alla har fått det på samma gång och dött?

sjukaste jag läst.
Citera
Medlem
Pletheneiss avatar
Ponera att mannen dödar frun av någon anledning (kvinnan vill ha skilsmässa, ekonomisk kris etc)..
Om döttrarna är så pass handikappade (fysiskt eller psykiskt) att de inte kan närvara i vanlig skolundervisning, då bestämmer sig pappan för att även mörda dessa då han inte klarar av bördan av att se de "lida mer".. alternativt att han vill få slut på "familjens lidande".
Citera
Medlem
rottanottans avatar
Kan man se presskonferensen någonstans?
Citera
2018-01-10, 11:29
Medlem
Katzyns avatar
Det här med hemundervisning av medicinska skäl för bägge barnen låter ju obehagligt. Får vibbar till "sjätte sinnet" om någon annan är gammal nog att ha sett den. Var det så att någon förälder gjorde barnen sjuka, exempelvis långsamt höll på att förgifta dem?

Man får ju inte hemundervisning för att man är handikappad, då finns ju särskola eller olika sorters stöd och assistenter. Att vara hemma av medicinsk sjukdom så länge att man får hemundervisning tyder ju på någon väldigt allvarlig sjukdom typ cancer, hur troligt är det att två barn i samma familj skulle lida svårt av det?
Citera
Medlem
Föräldrarna kanske inte orkade med barnen mer, de visste att det aldrig skulle bli "nåt" av dem
Citera
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av perelk
hahha tror du alla har fått det på samma gång och dött?

sjukaste jag läst.
Dummer, jag menar såklart att det kan vara skälet till hemundervisning och barmhärtighetsmord.

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in