2018-01-10, 10:56
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gniknus2
Såklart, men jag vet ju inte, jag spekulerar. Statistiskt sett ska det vara mannen..

Jag har tyvärr två fall jag personligen känner till också, där var det mannen. Relationsproblem. Kvinnan ville lämna mannen.

Men det måste nog till något mer än att någon vill avsluta en relation. Massor av människor har blivit dumpade utan att för den skull dödat någon.
Citera
2018-01-10, 10:56
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Det är ju precis tvärtom, just familjetragedier är vanliga i familjer där det finns en fin fasad att upprätthålla. När det inte går längre, tänker man att det är bättre att alla får dö tillsammans. Sådana här människor överskattar också betydelsen av pengar och status. De tror att det skulle vara en katastrof för barnen att behöva bo i lägenhet, gå i skolan i ett "sämre" område, inte längre kunna ha moderiktiga kläder eller ägna sig åt sina hobbies, o.s.v..

Har du några källor på detta?
Citera
2018-01-10, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av R291
Finns inte en chans att en sån klok, lärd, upplyst, sansad man skulle mörda hela sin familj även om han hade nån slags motvind. Han verkar ha tystats ner.
Forskade han i nåt känsligt för tillfället?

Jag tror inte att det rörde sig om ett familjedrama.Och polisens snabba slutsats är märkliga.
Hur dog familjen förresten?Vilka skador?Helst tyst om det.Fortfarande!
Mördaren eller mördarna ville nog att det skulle förefalla som en familjetragedi.
O.H. verkar ha kombinerat sin tjänst vid Lunds universitet med jobb åt EU-kommissionen och Världsbanken. Jag läste att det han hade skrivit på sociala medier hade raderats kort före mordet. Detta hände också den 33-årige medborgarjournalisten Bechir Rabani, som arbetade för Megafonerna innan han hittades död i sin säng.
Citera
2018-01-10, 10:59
Medlem
Pressträff nu klockan 11

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/7l5P7B/polisen-om-den-doda-familjen-i-villan-vi-har-en-tes
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ace_sec
Utvidgade självmord, med barn inkluderade, brukar ofta gå till så att barnen dräps i sängen i samband med att de sover. Kniv/strypning.
Ett självmord är ett självmord. Om du dödar en annan människa är det mord!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av radbean
För att få rätt resurser

Precis, missade det, tack
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Men det måste nog till något mer än att någon vill avsluta en relation. Massor av människor har blivit dumpade utan att för den skull dödat någon.

Svartsjuka och ev andra besvärliga omständigheter och konsekvenser räcker tyvärr gott ibland.
Citera
2018-01-10, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TeEsEr
Ja, ett hus på den vägen ligger nog på runt 4.5-5 miljoner men det är inget som får anses unikt någonstans inom 3-5 mil från Malmö/Lund.

Många på FB som aldrig varit där verkar tro att Lomma/Bjärred är lyxiga villaområden där det står Mercedes och BMW på uppfarterna framför palatsvillorna och att alla är direktörer. Både Lomma och Bjärred har sina lyxvillor nära havet men stora delar är helt vanliga småhus. För 15-20 år sedan var det inte speciellt lyxigt eller flashigt att bo där. De enda riktigt dyra husen var de som låg längst ner mot havet. Idag är trycket och utflyttningen mot Lomma/Bjärred mycket högre eftersom folk aktivt söker sig från Malmö när barnen ska växa upp.

Enligt booli är det värderade till 5 690 000 kr https://www.booli.se/bostad/1502005
De har köpt den för 3 470 000 kr. Det gick ner 7% (Slutpris 29 feb 2012)
Citera
2018-01-10, 11:01
Medlem
presskonferens https://www.svt.se/nyheter/inrikes/polisen-om-dodsfallen-i-bjarred
Citera
Medlem
A46ks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av susk
Jag fattar inte varför alla pekar på pappan! Han verkar ha mycket att göra proffessionellt: https://se.timeedit.net/web/lu/db1/t...QY5Q55957.html

Han älskar sina döttrar (se man tydligt från dokomunten som han publicerade om moms) teckningarna och sättet att han beskriver sina döttrar

Han har gjort mycket under senaste åren (publicerade många artiklar under 2017)

Han har ett jättebra sidoprojekt (företaget) med goda resultat. Plus hans lön från Lund universitet.

Jag har en fråga: hur kan polisen så snabbt fattar att en i huset gjorde detta? Att dörren var låst?
Om man hittar fyra personer t.ex skjutna och en av dem håller i ett skjutvapen, eller har det nära sig så är det nog rätt stor chans att denna person skjutit de andra och sedan sig själv. Givetvis behöver det inte vara fallet här.
Citera
Medlem
Champagneoclocks avatar
Presskonfa på 4:an nu.
Citera
Medlem
Mår psykiskt dåligt av sådanahär händelser. Men såklart vill man ha ett svar på varför någon kan göra något så hemsk. Jag tror dock att detta kan ha hänt i helgen, och när varken barnen och föräldrarna dök upp på skolan och arbetsplatsen samt att ingen svarade upprättades en orosanmälan. Även kan anhöriga försökt nå dem hela helgen osv utan framgång. Tror dock att detta inte har något med ekonomiska angelägenheter att göra då båda föräldrarna jobbar inom ekonomi och är väldigt framstående inom detta område, att de skulle få ekonomiska problem ser jag som icke troligt. Mest troligt är det nån typ av svartsjuka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in