2018-01-09, 20:23
Medlem
BushwickBills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mryang
Att Q är Potus messenger indikerades via denna Tweet:
http://dailyrabbithole.com/index.php/2017/11/07/4chan-poster-qanon-seems-to-have-predicted-in-trump-tweet/

Ja för oss som inte tvivlar, mig inräknat, var det där bara ett bevis av många som kom relativt tidigt. Men det är inte en definitiv konfirmation för tvivlare som Plissken mfl, av förståeliga skäl, vilket den senaste timebrackhistorien är. Slumpen kan inte göra så att Q postar ämnen och POTUS följer efter med mellanrum på 15-10-5-1minuter, OM inte det blivit fel i timestampen på något vis men det har dom redan undersökt på 8ch.
Citera
2018-01-09, 20:26
Medlem
BushwickBills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anabloast
Är det inte MYCKET märkligt att Nordkorea som var världsfredens absolut största hot för 6 månader sedan redan nu börjar visa tendenser till nedrustning?

Jobbar inom försvaret själv och kan tycka Nordkoreas agerande just nu är mycket märkligt, väldigt sällan en diktator spänner musklerna för att sedan visa sina mjuka sidor.

Spännande!

Citat:
Ursprungligen postat av Flashigqwe
Exakt det jag skrev idag tidigt på morgonen. Hur kommer detta sig?

NK fick kärnvapen ungefär samtidigt som Trump blev president, enligt Q ska man leta någonstans runt Space X, Obama och Iran för att förstå hur detta kunde ske. När Space X skickade upp satteliten Zuma med en "very important payload", som Musk kallade det, så vände NK på en femöring och kontaktade SK. Det spekuleras i att USA skickade upp någon sorts antinukesattelit eller dylikt vilket gjorde att NK hissade vit flagg. Vem vet?
Citera
2018-01-09, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BushwickBill
NK fick kärnvapen ungefär samtidigt som Trump blev president, enligt Q ska man leta någonstans runt Space X, Obama och Iran för att förstå hur detta kunde ske. När Space X skickade upp satteliten Zuma med en "very important payload", som Musk kallade det, så vände NK på en femöring och kontaktade SK. Det spekuleras i att USA skickade upp någon sorts antinukesattelit eller dylikt vilket gjorde att NK hissade vit flagg. Vem vet?

Här är något intressant.
Du får gärna sammanfatta kort på svenska.
https://mobile.twitter.com/colemanbracken/status/945486217386143744
Citera
2018-01-09, 22:53
Medlem
Citat:
Ett anti-vapen som inte behöver kalibreras eller ens testas i läget det är tänkt att användas i? Hur testar man något sådant utan att någon får reda på något eller att det uppmärksammas? Surt att få BSOD när det är skarpt läge. Har det nämnts något i övriga trådar och forum som skulle kunna besvara frågorna?
Citera
2018-01-10, 07:46
Medlem
BushwickBills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sazed
Ett anti-vapen som inte behöver kalibreras eller ens testas i läget det är tänkt att användas i? Hur testar man något sådant utan att någon får reda på något eller att det uppmärksammas? Surt att få BSOD när det är skarpt läge. Har det nämnts något i övriga trådar och forum som skulle kunna besvara frågorna?

Ett antivapen behöver dock inte vara ett sådant som genskjuter en redan avfyrad missil utan det kan vara så att det är något som gör att NK inte kan alternativt vill skjuta upp något till att börja med.

Men jag har ingen aning, tycker endast det finns en del intressanta sammanträffande gällande vad som kommit fram och vad folk hintat om samt NK:s tvärvändning från "death to America" till kontakten med Sydkorea.
Citera
2018-01-10, 07:51
Medlem
BushwickBills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashigqwe
Här är något intressant.
Du får gärna sammanfatta kort på svenska.
https://mobile.twitter.com/colemanbracken/status/945486217386143744

Kul sammanfattning och teoribygge! Enda jag tänkte på som inte nämndes är att jag tror det var NSA/Wikileaks som upptäckte det.
Citera
2018-01-10, 08:07
Medlem
BushwickBills avatar
Citat:
Fan vad menlösa ni är som diskuterar skit som varken bekräftar eller dementerar Q.

Diskutera detta istället:
https://media.8ch.net/file_store/9dc5bf9bba563cca0820f66575da418fc22fe23364f07ed56f b3cbf938bcaab8.jpg

Hur är detta möjligt utan att Q är i kontakt med Presidenten? Stämmer tidszoner?

Ingen som kan skjuta hål på detta?
Citera
2018-01-10, 08:42
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ingen som kan skjuta hål på detta?
Det är ju så långsökt så man inte ens orkar tjafsa om det - blir ju bara en massa tyckande. Att Trump skulle lagt till ett ”Q” i sitt tweet t.ex, kan ju lika väl skriva att han la till ett ”Que” och hävda att det betyder att han inte har en aning om ”Q”...
Citera
2018-01-10, 09:12
Medlem
Citat:
Ett antivapen behöver dock inte vara ett sådant som genskjuter en redan avfyrad missil utan det kan vara så att det är något som gör att NK inte kan alternativt vill skjuta upp något till att börja med.

Men jag har ingen aning, tycker endast det finns en del intressanta sammanträffande gällande vad som kommit fram och vad folk hintat om samt NK:s tvärvändning från "death to America" till kontakten med Sydkorea.
Sant, tänkte jag inte på. Går kanske att testa i skymundan under marknivå då t.ex. men visst är det intressant. Vi ser många pusselbitar men ingen verkar ännu begripa hur många olika pussel de tillhör. Liknar ett ARG för mycket för att jag ska kunna ta det på allvar än så länge.
Citera
2018-01-10, 09:21
Medlem
BushwickBills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Det är ju så långsökt så man inte ens orkar tjafsa om det - blir ju bara en massa tyckande. Att Trump skulle lagt till ett ”Q” i sitt tweet t.ex, kan ju lika väl skriva att han la till ett ”Que” och hävda att det betyder att han inte har en aning om ”Q”...

Men skit i den med Q(consequential), det räcker att du kan skjuta hål på den med Small. Hur är den möjlig? Timestampsmixtring kan inte förklara det för tittar man i 4chan arkivet så kan man följa det i realtid. Enda alternativet jag kan komma på som alternativ förklaring är att det är någon på Twitter som lagt in en fördröjning på Trumps Tweets på över fem minuter, ser vad presidenten ska Twittra om sen går in på 4chan och skriver meddelandet.

Det är alltså denna:

DELTA 5

25 Nov 17 | 19:35:44

_Conf_goTWIT_P_act-small#_

RED1_RED2_

Q

25 Nov 17 | 19:40:55

Happy #SmallBusinessSaturday!

A great day to support your community and America’s JOB creators by shopping locally at a #SmallBiz. #ShopSmall https://t.co/pBQaBHvl7k

POTUS

Här har du originalposten och du kan följa efterspelet vidare i tråden: https://archive.4plebs.org/pol/thread/150864944/#150876856
Citera
2018-01-10, 09:33
Medlem
BushwickBills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sazed
Sant, tänkte jag inte på. Går kanske att testa i skymundan under marknivå då t.ex. men visst är det intressant. Vi ser många pusselbitar men ingen verkar ännu begripa hur många olika pussel de tillhör. Liknar ett ARG för mycket för att jag ska kunna ta det på allvar än så länge.

Visst är det så, oavsett så är det en riktigt komplicerad apparat som dragits igång, syfte och avsändare går att spekulera om men det är ju ingen som sitter i källaren och skriver i alla fall.
Citera
2018-01-10, 09:34
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Men skit i den med Q(consequential), det räcker att du kan skjuta hål på den med Small. Hur är den möjlig? Timestampsmixtring kan inte förklara det för tittar man i 4chan arkivet så kan man följa det i realtid. Enda alternativet jag kan komma på som alternativ förklaring är att det är någon på Twitter som lagt in en fördröjning på Trumps Tweets på över fem minuter, ser vad presidenten ska Twittra om sen går in på 4chan och skriver meddelandet.

Det är alltså denna:

DELTA 5

25 Nov 17 | 19:35:44

_Conf_goTWIT_P_act-small#_

RED1_RED2_

Q

25 Nov 17 | 19:40:55

Happy #SmallBusinessSaturday!

A great day to support your community and America’s JOB creators by shopping locally at a #SmallBiz. #ShopSmall https://t.co/pBQaBHvl7k

POTUS

Här har du originalposten och du kan följa efterspelet vidare i tråden: https://archive.4plebs.org/pol/thread/150864944/#150876856

Jag förstår inte ens vad som menas här. Vad menar du att "_Conf_goTWIT_P_act-small#_" betyder?
Att Trump skriver om small business saturday på den officiella Small Business Saturday är varken oväntat eller underligt, oddsen borde vara extremt låga för det..
Small Business Saturday is an American shopping holiday held on the Saturday after US Thanksgiving during one of the busiest shopping periods of the year.
The American Express-sponsored shopping holiday, now in its eighth year, saw 108 million shoppers spend $12.9 billion on Nov. 25 at independently owned businesses. That is down from 112 million shoppers spending more than $15 billion in 2016. American Express and the National Federation of Independent Business released the 2017 Small Business Saturday Consumer Insights Survey Monday, reporting that four in 10, or 43 percent of American adults either shopped or dined small on the day.
https://en.wikipedia.org/wiki/Small_Business_Saturday
https://www.cnbc.com/2017/11/27/small-business-saturday-sales-down-for-2017.html
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in