2018-01-10, 05:19
Medlem
Stess avatar
Vilken osannolik slump att det enda avtrycket av honom på YT laddades upp för 9h sen.
(En review av en bok han har skrivit)
https://youtu.be/ybcyAjtlHiI
Citera
2018-01-10, 05:24
Bannlyst
Alla ska nog chilla. Kanske inte är så att Oskar är GM...
Citera
2018-01-10, 05:25
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
När det fortfarande är julov och taskigt väder?

Misstänker att frun i huset tidigare har haft blått öga eller någon av parterna sagt extrem hotfulla saker. Även 14 åringen kan räknas som GM (blivit sexuellt utnyttjad under många år av den skallige fadern och mamman förnekat det hela. Och så brister det).

Lite ”daddy” varning får man med en vuxen skatte expert som skriver sagor om Moms.

”Agnes, Moa och momsen
En berättelse om moms för nästan vuxna av
Os**r He***w”.

Med eller utan blåtira på frun så är det troligare att hon bestämt sig för att dra med barnen eftersom hon hittat ngn annan eller tröttnat på att sitta hemma själv. Detta är troligaste bakgrunden, skulle jag säga. Han kan ha vänstrat eller är socialt och emotionellt fyrkantig, men övergrepp mot egna barnen känns mer långsökt.

Lägg lite vårdnadstvist, ekonomi och yrkesmässig ställning i den kompotten så fräser det till.
Citera
2018-01-10, 05:27
Moderator
Chantres avatar
Hustrun jobbade på Skatteverket i Malmö?
Citera
2018-01-10, 05:33
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pussylover
Om skolans värld fungerar som den ska så ska föräldrar kontaktas om inte barnet dykt upp på knappa timmen. Har för mig det är 45 min.

Vet inte om det gäller i alla åldrar så länge man går i skolan men i årskurs 1-9 är det detta förfarandet.
Gymnasialt kommer ju SMS om dom inte dyker upp men dessa SMS kan ju lika gärna ramla in på eftermiddagen tyvärr.

Så om barnen åldersmässigt sett, vet ej åldern på dessa i detta ärende, ramlar inom ramen för skolans kontroll och tiden dragit ut och föräldrarna inte svarat så ja då ska polis se till att barnen kommer till skolan eftersom vi har skolplikt i detta land.

Så jo visst kan polisen ha åkt enkom för detta ärende till huset.

Enligt kvällspressen hade en av de vuxna ett tidsbestämt bokat projekt på jobbet men dök inte upp i tid. Man ringde från arbetet och åkte slutligen hem till vederbörande. Efter detta kontaktades polisen som fick bryta upp låst dörr. Tidigare i tråden har det funnits uppgifter att alla gardiner varit fördragna på dagen, vilket de inte brukade vara.

Det är märkligt att mannes LinkedIn-profil var borttagen redan när det hela upptäcktes och att han inte står med bland föreläsarna i Wien fast han uppgett att det var planerat och också föreläst där förra året. Dessutom att familjen sålt sina bilar sista månaderna.
Var detta planerat långt i förväg?
Eller har det hänt något på hans jobb ex anklagad för fusk, plötsligt uppsagd oklart varför - ex tagen för rattfylla, sexköp, pedofili eller något annat brott?? Som kan ha resulterat i detta?
Citera
2018-01-10, 05:44
Medlem
Kan någon bekräfta eller dementera ryktena om hans unga kvinnliga doktorand M***** S****?
Senast redigerad av Sneif 2018-01-10 kl. 05:54.
Citera
2018-01-10, 05:45
Medlem
Lonnrots avatar
Farfar juristhöjdare?:
https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Hugo_Henkow
Citera
2018-01-10, 05:53
Medlem
Nåt pengarelaterat? Forskare tjänar väldigt dåligt
Citera
2018-01-10, 05:55
Medlem
lyktstolpes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av radbean
Nåt pengarelaterat? Forskare tjänar väldigt dåligt
Försök att råna sin egna sambo menar du?
Citera
2018-01-10, 05:55
Medlem
sfrges avatar
Riktigt makabert. Det var väl inte allt för länge sen någon i Danmark som tog ihjäl hela sin familj och sen sig själv har jag för mig. Där var det fem döda har jag för mig.
Måste vars surrealistisk även för en van mordutredare att kliva in på en sådan brottsplats.
Citera
2018-01-10, 06:02
Medlem
Jag är kass på sånt här. Men kommer man kunna läsa sen exakt vad gm har gjort? Säg att hen har skurit halsen av hela familjen, står det i domen då som blir tillgänglig?
Citera
2018-01-10, 06:03
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sfrge
Riktigt makabert. Det var väl inte allt för länge sen någon i Danmark som tog ihjäl hela sin familj och sen sig själv har jag för mig. Där var det fem döda har jag för mig.
Måste vars surrealistisk även för en van mordutredare att kliva in på en sådan brottsplats.
Ja, och brottsplatsen är ju inte den typiska heller - inte en sliten och skitig lägenhet utan ett (sannolikt) fräscht övre medelklasshem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in