2018-01-07, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Halloween2
Självspelande Barcelona man tog över? Inga titlar 06/07 och inget vidare 07/08 heller.. att det var självspelande när han tog över är BS!
Nej, man tog inga titlar 06/07 eller 07/08 men stommen av det laget såldes dessutom bort när man kickade Rijkaard (Zambrotta, Deco, Ronaldinho) och Thuram slutade.

Barca's trupp 2008/09 var
Valdes, Dani Alves, Pique, Puyol, Abidal, Xavi, Iniesta, Busquets, Henry, Etoo, Messi
De platser man behövde förändra under de kommande åren var enstaka åt gången och gav en stabilitet. Dock vill jag inte förringa laget den sjukt höga nivå de höll. Men ja, det kallar jag tämligen självspelande piano.

Tillägg: Jag har inte heller på något sätt försökt säga att Pep inte är en bra tränare, ja under åren i Barca så var det svårt att säga emot de som ansåg att han hade allt på silverfat. Tycker ändå att han med Bayern men framförallt City där han tagit ligans äldsta lag till nästan det yngsta och förvandlat dem till ett monster visar på att han vet vad han sysslar med. Ja, han har oändligt med pengar men det är det många andra tränare för United, City, Chelsea, Bayern, Reakl osv som haft som inte vart i närheten av monsterklass som både Barca och City just nu.
Senast redigerad av Alannon 2018-01-07 kl. 14:45.
Citera
2018-01-07, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alannon
Nej, man tog inga titlar 06/07 eller 07/08 men stommen av det laget såldes dessutom bort när man kickade Rijkaard (Zambrotta, Deco, Ronaldinho) och Thuram slutade.

Barca's trupp 2008/09 var
Valdes, Dani Alves, Pique, Puyol, Abidal, Xavi, Iniesta, Busquets, Henry, Etoo, Messi
De platser man behövde förändra under de kommande åren var enstaka åt gången och gav en stabilitet. Dock vill jag inte förringa laget den sjukt höga nivå de höll. Men ja, det kallar jag tämligen självspelande piano.

Tillägg: Jag har inte heller på något sätt försökt säga att Pep inte är en bra tränare, ja under åren i Barca så var det svårt att säga emot de som ansåg att han hade allt på silverfat. Tycker ändå att han med Bayern men framförallt City där han tagit ligans äldsta lag till nästan det yngsta och förvandlat dem till ett monster visar på att han vet vad han sysslar med. Ja, han har oändligt med pengar men det är det många andra tränare för United, City, Chelsea, Bayern, Reakl osv som haft som inte vart i närheten av monsterklass som både Barca och City just nu.

Det finns inget som kallas självspelande piano. Du kan inte mönstra 11 man på plan och förvänta dig att dom ska spela som Barca gjorde. Det är ett så sjukt efterblivet citat myntat av någon ”fotbollskännare”.

https://www.youtube.com/watch?v=FavVAVtxqr0&feature=share
Citera
2018-01-07, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Intellectuo
Det finns inget som kallas självspelande piano. Du kan inte mönstra 11 man på plan och förvänta dig att dom ska spela som Barca gjorde. Det är ett så sjukt efterblivet citat myntat av någon ”fotbollskännare”.

https://www.youtube.com/watch?v=FavVAVtxqr0&feature=share
Tack för länken

När du har tre av de bästa spelarna som funnits i världen samtidigt i samma lag (Xavi, Iniesta, Messi) så får du gärna vidhålla att det krävdes enorma talanger från Pep för att få laget att prestera. Henry säger ju själv att LvG och Pep har nästan i grunden samma filosofi och vi såg ju hur bra United presterade med samma tänk...
Citera
2018-01-07, 15:15
Medlem
Fantantonios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Partlow
Pep är en fantastisk tränare men att ingen har gjort det bättre än honom? Heyneckes har gjort det överjävligt mycket bättre jämfört med Pep i Bayern. Laget blev ju stadigt sämre under Pep och floppade totalt i CL. Får Pep resurser att bygga sitt så är han fantastisk. MEN det hade varit intressant att se honom med små resurser. När han ska spela med tiki taka med spelare han inte "handplockat". Gick ju inte särskilt bra trots en bra trupp med city innan den här säsongen, då han fick allt han pekade på och köpte endast ytterbackar för över en miljard.
Att nå tre raka semifinaler och spela den mest överlägsna fotbollen jag har sett (semin mot Atletico) skulle jag inte kalla för ”floppa rejält” men men..
Citera
2018-01-07, 15:19
Medlem
Fantantonios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av used66
roligt att läsa om bittra Liverpool supportrar. haha klopp var gnällig över att vissa klubbar spenderar överpris på spelare. klopp skulle göra det annorlunda. läs: inte betala överpriser.

vad hände? 75 fucking miljoner pund för VVD. haha. grattis dock! nu är coutinho på väg bort och ni har ytterligare 75 miljoner att spendera. vad behöver Liverpool? var skall man börja? en målvakt och 2 backar. vad svarar United med? nu är det ju desperat läge när laget kryllar av medelmåttor. seriöst så tror jag United tappar till både Liverpool och Chelsea. kanske även arsenal tar the scum.

Liverpool behöver en vänsterback, målvakt, mittback och en ersättare till Coutinho. Samtliga kommer självfallet inte anlända under januari men en ersättare till brassen bör man kunna hitta. Möjligtvis slutföra SdV från Lazio vars kontrakt går ut sommaren 2018.

Sen blir det leta målvakt och vänsterback under sommaren.
Citera
2018-01-07, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fantantonio
Liverpool behöver en vänsterback, målvakt, mittback och en ersättare till Coutinho. Samtliga kommer självfallet inte anlända under januari men en ersättare till brassen bör man kunna hitta. Möjligtvis slutföra SdV från Lazio vars kontrakt går ut sommaren 2018.

Sen blir det leta målvakt och vänsterback under sommaren.

En vänsterback tror jag knappast är prioriterat.
Klopp och Liverpool kommer att handla när någon blir tillgänglig som Klopp vill ha.
Citera
2018-01-07, 17:41
Medlem
paras0nics avatar
Rykten som sprids som en löpeld på Twitter antyder på att Nathaniel Clyne är gripen efter polisen hittat bl.a 11kg crack cocaine, 800g marijuana hemma hos honom..
Citera
2018-01-07, 17:43
Medlem
Nahibos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av paras0nic
Rykten som sprids som en löpeld på Twitter antyder på att Nathaniel Clyne är gripen efter polisen hittat bl.a 11kg crack cocaine, 800g marijuana hemma hos honom..

Länk? :O Liverpool kanske får shoppa en till ytterback än vad som var tänkt alltså.
Citera
2018-01-07, 17:44
Medlem
paras0nics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nahibo
Länk? :O Liverpool kanske får shoppa en till ytterback än vad som var tänkt alltså.

Sök #clyne på Twitter, sett lite dyka upp på mitt Facebook flöde med. Har inte sett någon konfirmera detta dock så kanske bör tas med en nypa salt.

EDIT: nu läste jag att han tydligen ska ha åkt på ett drogprov genomfört av Liverpool.. mycket diffust än så länge. Det där med crack cocaine stämmer nog inte, var lite för dålig med min källkritik. Det aktuella är ett positivt drogprov, på kokain.
Senast redigerad av paras0nic 2018-01-07 kl. 17:53.
Citera
2018-01-07, 17:45
Medlem
Fantantonios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clevernickname
[/b]

En vänsterback tror jag knappast är prioriterat.
Klopp och Liverpool kommer att handla när någon blir tillgänglig som Klopp vill ha.
Vilket vore ett tjänstefel av Klopp. Moreno/Milner är inga vänsterbackar du vinner/utmanar om ligan med.
Citera
2018-01-07, 18:11
Medlem
Nahibos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av paras0nic
Sök #clyne på Twitter, sett lite dyka upp på mitt Facebook flöde med. Har inte sett någon konfirmera detta dock så kanske bör tas med en nypa salt.

EDIT: nu läste jag att han tydligen ska ha åkt på ett drogprov genomfört av Liverpool.. mycket diffust än så länge. Det där med crack cocaine stämmer nog inte, var lite för dålig med min källkritik. Det aktuella är ett positivt drogprov, på kokain.

Yes hittade nog samma som du läste, var lite si och så med trovärdigheten men nånting verkar ju ha hänt.. sen kanske det inte är så grovt som det först verkade
Citera
2018-01-07, 18:28
Moderator
zanteras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fantantonio
Vilket vore ett tjänstefel av Klopp. Moreno/Milner är inga vänsterbackar du vinner/utmanar om ligan med.

De värvade ju Robertson i somras dock. Säga vad man vill om det, men en värvning i somras plus det faktum att Moreno "spelade upp sig" under hösten (och visade hyfsad form) gör väl att ett nytt VB köp sjunker lite i prioritet tills det visat sig A) Robertson inte är bättre än backup, B) Moreno återgår till vanliga formen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in