Citat:
Ursprungligen postat av
Halloween2
Självspelande Barcelona man tog över? Inga titlar 06/07 och inget vidare 07/08 heller.. att det var självspelande när han tog över är BS!
Nej, man tog inga titlar 06/07 eller 07/08 men stommen av det laget såldes dessutom bort när man kickade Rijkaard (Zambrotta, Deco, Ronaldinho) och Thuram slutade.
Barca's trupp 2008/09 var
Valdes, Dani Alves, Pique, Puyol, Abidal, Xavi, Iniesta, Busquets, Henry, Etoo, Messi
De platser man behövde förändra under de kommande åren var enstaka åt gången och gav en stabilitet. Dock vill jag inte förringa laget den sjukt höga nivå de höll. Men ja, det kallar jag tämligen självspelande piano.
Tillägg: Jag har inte heller på något sätt försökt säga att Pep inte är en bra tränare, ja under åren i Barca så var det svårt att säga emot de som ansåg att han hade allt på silverfat. Tycker ändå att han med Bayern men framförallt City där han tagit ligans äldsta lag till nästan det yngsta och förvandlat dem till ett monster visar på att han vet vad han sysslar med. Ja, han har oändligt med pengar men det är det många andra tränare för United, City, Chelsea, Bayern, Reakl osv som haft som inte vart i närheten av monsterklass som både Barca och City just nu.