2018-01-02, 19:32
Medlem
Tror cincinatti kan varit en stat och new brunshwick
Citera
2018-01-03, 09:01
Medlem
krisus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KanghastanArticuno
Tror cincinatti kan varit en stat och new brunshwick

New Brunswick tillhör Kanada, så nej har inte varit delstat i USA.
Cincinnati är en stad i staten Ohio, så nej har inte varit en delstat i USA.
Citera
2018-03-30, 03:55
Avstängd
Kul att se hur Flashback under 13 år inte listat ut hur det ligger till.

USA har 48+2 delstater (Alaska o Hawaii) samt de 2 som gör det till 52 är Guam o Puerto Rico. De två sista bör absolut inte räknas.

Jag vet inte varför någon nämnde Costa Rica men det är väl inte de smartaste som sitter här.
Senast redigerad av 400Ben 2018-03-30 kl. 03:57.
Citera
2018-03-30, 09:33
Moderator
Neksnors avatar
Enligt https://www.cia.gov/library/publications/the-world-factbook/geos/us.html
Citat:
Administrative divisions:
50 states and 1 district*; Alabama, Alaska, Arizona, Arkansas, California, Colorado, Connecticut, Delaware, District of Columbia*, Florida, Georgia, Hawaii, Idaho, Illinois, Indiana, Iowa, Kansas, Kentucky, Louisiana, Maine, Maryland, Massachusetts, Michigan, Minnesota, Mississippi, Missouri, Montana, Nebraska, Nevada, New Hampshire, New Jersey, New Mexico, New York, North Carolina, North Dakota, Ohio, Oklahoma, Oregon, Pennsylvania, Rhode Island, South Carolina, South Dakota, Tennessee, Texas, Utah, Vermont, Virginia, Washington, West Virginia, Wisconsin, Wyoming
Citat:
Dependent areas:
American Samoa, Baker Island, Guam, Howland Island, Jarvis Island, Johnston Atoll, Kingman Reef, Midway Islands, Navassa Island, Northern Mariana Islands, Palmyra Atoll, Puerto Rico, Virgin Islands, Wake Island
note: from 18 July 1947 until 1 October 1994, the US administered the Trust Territory of the Pacific Islands; it entered into a political relationship with all four political entities: the Northern Mariana Islands is a commonwealth in political union with the US (effective 3 November 1986); the Republic of the Marshall Islands signed a Compact of Free Association with the US (effective 21 October 1986); the Federated States of Micronesia signed a Compact of Free Association with the US (effective 3 November 1986); Palau concluded a Compact of Free Association with the US (effective 1 October 1994)
Alltså 50 stater.
Guam, Puerto Rico mm är "beroende ytor".

Jag fick i skolan lära mig att det var 50 delstater, varav 48 sitter ihop, plus DC, som inte räknas som delstat.
Citera
2018-03-30, 10:46
Medlem
Fojoss avatar
Detta pekar väl bara på hur usel den svenska skolan och svenska kvinnliga lärare är.
Citera
2018-03-30, 11:01
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Jag minns att uppmanades att skriva i skolböckerna.
Något som var ovanligt, för att inte säga unikt, därför minns jag det mycket väl.

-Stryk över 48 delstater, det är numera 50. Sade läraren.

(Jag har en 49 stjärnors flagga, den gällde bara några månader under 1959).
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in