2018-01-03, 01:19
Medlem
De gör det för att visa förakt för värdkulturen, har upplevt samma sak här.

Blattar beter sig som blattar, är faktiskt inte överraskad.
Citera
2018-01-03, 02:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av thefredrik
Skriver ickeetniska svenskar då jag inte vet om de är födda här eller invandrare.
De är inte på något vis svenskar i något avseende. De är utlänningar oavsett om de är födda här eller inte.
Citera
2018-01-03, 02:42
Medlem
Tjoflos avatar
Låter som om vi vore svarta katter. Men det blir ju ett jävla spottande under en vanlig dag för dem.
Citera
2018-01-03, 02:51
Moderator
Parongatans avatar
Tyvärr händer det nog relativt regelbundet, på sina håll. Och emot den eller de killarna anser sig kunna ha ett fysiskt övertag emot. Antingen ensamma, men oftast att de är flera stycken. Oftast det senare. Allt handlar om att mäta sig, och hävda sig inför kompisarna, så att de får "respekt". Riktigt illa.

De skötsamma invandrarna tycker precis lika illa om detta grobianbeteende som alla andra. Antagligen ser de aktuella killarna att du inte skulle ens kunna tänka dig att konfrontera dem, så deras kukmäterispottande sker tämligen riskfritt. Det är ungefär samma manlighet som att sparka på någon som ligger ner.

De absolut svagaste och mest ynkliga individerna är de som ägnar sig åt dylikt beteende. Att hänga på gårdar, i gångtunnlar, utanför butiker eller busstationer. Blänga aggressivt på "svaga" människor, och få "respekt" från likasinnade.

Tänk dig att må så dåligt, ha så lite att göra, vara en sådan offerkofta att man vill avreagera sig på främmande ensamma människor som man vet inte kommer att slå tillbaka, spotta tillbaka (bredvid) eller på andra sätt utgöra minsta form av friktion för deras skitbeteende.

Jag känner tyvärr igen beteendet från mina vännner och bekantas vittnesmål i otaliga fall. Kräken ger sig nämligen aldrig på någon muskulös, tatuerad och aggressiv tuffing, utan gärna "mesiga" småbarnspappor med vänlig utstrålning. Det är inte tuffingarna som går och drar på en kamphund, som blir bespottade, utan "svennen" som precis kommer från arbetet, och ska hem till sin familj.

Jag har själv sett den här tragiska energin på nära håll. Jag förstår dig fullt ut. Trösta dig med att det är du som har ett ordnat liv, fina barn och aldrig själv skulle ens tänka tanken att angripa eller såra främmande helt oskyldiga människor ute på gatan. Tänk att vara en sådan liten usel lort, att man beter sig så emot dig och andra.

Och, har svenska folket ett patologiskt behov av att alltid hjälpa andra framför sig själva och sina närmaste, hjälper man varken riktiga flyktingar, eller oss som bor i Sverige, genom att ha en kravlös tsunamiliknande massinvandring. Om vi verkligen skulle vilja hjälpa andra, skulle vi naturligtvis aldrig lägga så mycket pengar på fejkflyktingar som "flytt" till Sverige via Öresundsbron, utan hellre lägga pengarna till UNHCR och där svenska pengar faktiskt kunnat rädda ALLA flyktingar i HELA VÄRLDEN.

Inte bara de som säger sig ha flytt för sina liv, via Danmark och Europa. Så lägg din röst på ett parti som tar vår ekonomi, trygghet och självrespekt på större allvar. Ett parti där företrädarna inte lismar mer för drägg än för skötsamma människor, oavsett hudfärg eller härkomst. Ett parti som inte tillåter att lagen hindrar polisen att ingripa emot slödder, och genom det, låter skötsamma människor lida i sina egna bostadsområden av raketer, spottloskor, uppbrända bilar, hotfulla blickar och hotfullt beteende plus en massa annat.

Det som idag får passera tack vare en sanslöst svag politisk ledning av Sverige. Ett land där Aftonbladet och Expressen idag kan diktera hur Sverige ska se ut. Annars blir man omskriven av någon självgod krönikör, som en människa med bristande värdegrund och i avsaknad av allt människovärde. Allt för att man inte vill lägga pengarna på dagens migrationspolitik som hjälper relativt få, emot vad vi verkligen skulle kunna göra med pengarna - rädda samtliga flyktingar, i hela världen.
Citera
2018-01-03, 02:57
Medlem
TokyoBarns avatar
Har upplevt samma, men av både svenskar och invandrare.

Alltid tänkt fråga varför dom går och spottar på marken för, har dom något emot en så kan dom ta det face 2 face.
Citera
2018-01-03, 03:07
Medlem
HenrikLarsson99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mtmmtm
Sluta trolla. Jag är en Svensk man och har ALDRIG någonsin upplevt att detta inträffat (under mina 50 år).
Är du helt rubbad eller ? Tror du att medelbegåvade män kommer rösta på SD efter dina sluga kommentarer eller ?
Jag är en medelbegåvad man och efter ha läst den här tråden kommer jag ju definitivt rösta på SD. Den här tråden var verkligen röstavgörande för mig.
Citera
2018-01-03, 03:12
Medlem
Citat:
Jag har det senaste månaderna uppmärksammat att ickeetniska svenskar spottar innan, jämsides eller strax efter de passerat mig. Det kan mycket väl ha varit så även tidigare, typ en ungdom som spottat demonstrativt men det kan ju bero av andra orsaker exempelvis dissande av vuxna i allmänhet. Men den senaste tiden har det varit ickeetniska svenskar av alla åldrar, främst män. undrar främst om andra har sådana erfarenheter och vad det kan bero på?

Jag är etnisk svensk man i yngre medelåldern, bär Inga yttre attribut som kan trigga ett sådant bemötande.

Det där råkar jag också ut för men då är det 100% vita elitmotionärsmän som cyklar/springer/åker rullskidor och drar i väg jordens äckligaste lobba mitt framför fötterna.

Så vanligt fenomen att jag nu för tiden harklar mig innan mötet för att vara beredd att lägga en lobba tillbaka exakt framför fötterna/hjulet/rullskidorna.
Citera
2018-01-03, 03:19
Medlem
kolsyratkaffe123s avatar
Inte bara invandrare, Svenska wannabe gangsters gör det också.
Har också märkt att ibland så kan det bli någon slags '' stirrnings slagsmål '' om man råkar kolla i mer än 1,5 sekunder.
Visst, it takes two to tango. Har hänt förr att man bara råkar kolla snabbt åt någons håll och så helt plötsligt fastnar man i någon slags kamp om vem som ska titta bort först xD....
Men från min sida så tänker jag inte ens på det, inget jag gör med vilje egentligen.
Har aldrig ens tänkt på det förens en gång då en kille överreagerade som fan.

Har varit med om förut att någon typ fick rejäl damp över gatan, och självklart så fortsatte jag att titta på honom. Vem skulle inte göra det liksom? Man undrar ju vad det är för fel på människan egentligen och vad han håller på med.
Självklart så försökte hans polare '' hålla tillbaks '' honom och försöka få honom att fortsätta gå, och han gick nästan baklänges bara för att fortsätta stirra, haha...
Det var nog första gången som jag la märke till beteendet, däremot så har jag nog gjort det själv också när jag var yngre och lite mer '' edgy ''.
Tror inte att det är så ovanligt med yngre killar egentligen, men att beteendet bara uttrycks på olika sätt. Massa hormoner och osäkerhets känslor/ identitetskris, tror faktiskt att flera här som snackar skit om det själva gjort liknande som yngre fast kanske glömt det.

Att vuxna människor håller på så är dock lite extra patetiskt. Visst, lite pinsamt att ha hållit på med liknande som yngre kanske, men en vuxen borde liksom inte hålla på sådär.
Senast redigerad av kolsyratkaffe123 2018-01-03 kl. 03:27.
Citera
2018-01-03, 03:23
Medlem
kolsyratkaffe123s avatar
Däremot så är det ju inte så direkt heller att vuxna '' vita '' män inte håller på med liknande heller.
Som sagt, det bara uttrycks på lite olika sätt.
Men har stött på många vita män runt 30-50 eller till och med äldre som slänger ur sig skitnödiga kommentarer eller är små aggressiva helt utan anledning för att försöka visa sin '' dominans ''.
Har stött på flertal sådana som håller på med crossfit t ex.
De börjar träna lite o hålla på med crossfit, sedan tror och känner de sig helt plötsligt som alpha males och måste visa det medans man bara står och ler o nästan skrattar åt dom.

Tycker mest att det är roligt, måste hålla tillbaks skrattet. Kanske därför att jag själv var lite likadan när jag var yngre och det påminner mig om det. Men att vuxna män håller på så är bara extra patetiskt.
Citera
2018-01-03, 03:24
Bannlyst
Det har aldeig hänt mig. Däremot är det många invandrare som stirrar på mig i lokaltrafiken. Men jag stirrar bara tillbaka. De vågar aldrig säga eller göra något ändå. Men jag kommer rösta SD ändå för jag vill inte ha de här.
Citera
2018-01-03, 03:31
Medlem
kolsyratkaffe123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eminent-dietist
Det har aldeig hänt mig. Däremot är det många invandrare som stirrar på mig i lokaltrafiken. Men jag stirrar bara tillbaka. De vågar aldrig säga eller göra något ändå. Men jag kommer rösta SD ändå för jag vill inte ha de här.

Du stirrar tillbaka, precis.
Vem började?
Andra personen tänker och känner nog precis likadant som du ju.
Jag tror att alla i samma situationer tycker och tänker att det var '' fanimej den andra personen som börja, vad fan stirrar han på? ''.
Citera
2018-01-03, 03:52
Medlem
Citat:
Jag vill för fan inte hamna i någon sorts spottloskeduell, jag håller mig för god för det. Såg någon film där två började spotta på varann och ingen vill sluta först, oerhört komiskt men i verkligheten blir jag ju inte bättre dom om jag spottar tillbaka. Kan tillägga att jag jobbat ihop med araber förr och tyckte de var enkla att umgås och ha kul med då de oftast säger rakt ut vad de tycker, vilket är befriande. Fientligheten med spottloskor är bara senaste tiden.

Är det någon mer som upplevt det jag nu upplever?

Japp varit med om detta fenomen i goteborg sa du e inte ensam.Numera lamnat skitlandet Sverige for gott.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in