2017-12-29, 10:50
Medlem
fiftyforfiftys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jagalskarkatter
"Kvinna är över 18 år"..över 18?Vad menar han?
Hon är 40,50..eller kanske 70?Men afganska /marokanska hanor är alltid "pojkar"!Eller snarare baaarn!
Vilken jävla polis i Malmö!

Malmös polis är katastrof, total inkompetens när det kommer till ledning men även poliser ute på tjänst. En ignorans som får en att undra vad de lär sig på polisskolan. Inte en chans att de kommer få fast barnen/männen.
Citera
2017-12-29, 10:50
Medlem
Någon som känner till etniciteten på kvinnorna?
Citera
2017-12-29, 10:53
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Efterdradd

"Vad har du att säga till kvinnor och tjejer, kan man känna sig trygg?
Varken polisen eller någon annan myndighet kan gå ut och lova någon trygghet
Medborgarna ska röra sig som vanligt."
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/svt-sander-polisens-presskonferens-om-valdtakt

Hörde också detta. Helt sjukt. När bröts samhällskontraktet egentligen?
Citera
2017-12-29, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Våldtäkter/gruppvåldtäkter är en krigshandling där fiendens kvinnor kuvas (och männen därmed förnedras). Läs på om massvåldtäkterna av tyska kvinnor begångna av ryska soldater under och efter röda arméns framryckning mot Berlin under WWII.

Krigshandlingar sker när en klan möter en annan klan. Från klankulturens perspektiv utgör svenskarna en annan (räddhågad) klan, som ska kuvas och förnedras.

Det här inlägget är informativt betr. hur man ska förstå överfallsgruppvåldtäkterna i Malmö.

https://www.facebook.com/magnus.fernstrom.1/posts/10211151827736040

Tycker det är märkligt att polisen säger att dom inte ser ett samband. Sambandet är klart och tydligt att det är gruppvåldtäkter där syftet är att förnedra snarare än sexuellt behov. Ett tydligt tecken på lågintensiv krigsföring.

http://nck.uu.se/kunskapsbanken/amnesguider/sexuellt-vald/sexuellt-vald-i-krig-och-konflikt/

https://www.diakonia.se/vart-arbete/Vara-resultat/Latinamerika-resultat/sex-vald-som-vapen/

https://www.expressen.se/geo/terese-cristiansson/analys-det-sexuella-valdet-ar-is-mest-effektiva-vapen/

Eller är det en tillfällighet att det inom en ytterst kort tidsperiod har skett fyra (!!) fruktansvärda gruppvåldtäkter inom ett avgränsat geografiskt område? Jag tror inte det. Men vad vet jag.
Citera
2017-12-29, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Newcastle76
Ja och tänk dig sig signalementen : ”Det är svarta män i tjugoårsåldern med stora näsor”. Den beskrivning stämmer in på ca 20000 av Malmös invånare.... Hur mkt hade det hjälpt egentligen. Fast deras mörkning avseende etnicitet gör mig illamående.
För många svenskar hade det nog blivit en generaliserad bild, men om man tar hänsyn till befolkningssammansättningen i Malmö så kan en stor del nog ta till sig en gärningsmans beskrivning utan att fördomsfullt generalisera.
Svenskar kan ta till sig en beskrivning av en svensk gärningsman utan att den skulle gälla för alla svenskar, likaså kan t.ex. en afrikan ta till sig en beskrivning av en afrikans gärningsman utan att den gäller alla.
Citera
2017-12-29, 11:00
Medlem
kumlafucker84s avatar
Polisen verkar väldigt hemlighetsfulla. De vill knappt gå ut med någonting. Det är ju surt. Det kanske är samma personer som har begått den här våldtäkten som den som skedde för någon vecka sen.
Citera
2017-12-29, 11:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll

han menade nog ej att polisen ej kan garantera tryggheten, han var sa koncentrerad att ge PK svar enligt chefens anvisningar att en groda hoppade ut.
Han menar att polisen kan inte vara överallt och ibland sker tyvär brott. Självklart kan polisen garantera tryggheten men ibland har man otur och utsätts för kriminalitet. Det bästa är om folk rör sig som vanligt i Malmö pa stadens gator, det förhindrar brott.

Det var nog mer i denna stil Malmös Herman Göring / Baghdad Bob ville att sveret skulle vara
Citera
2017-12-29, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dANii
I höjd med Fosie / Kulladal, ett ghettoområde i klass med Lindängen, ingen skräll att detta inträffar där.

Hahah va snackar du om ?? Kulladal ligger inte bredvid lindängen och är verkligen inte ett ghetto. Högaholm är även ett okej område men har lindängen bredvid sig..
Citera
2017-12-29, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll

Rätt allvarligt av Sveriges Polismyndighet att så nonchalant konstatera att man ej kan upprätthålla någon trygghet, han konstaterade ju dessutom att de enda "trygghetsskapande" åtgärderna bestod av att spärra av brottsplats, som dessutom gränspolisen fick ta hand om, och ge resurser till utredarna på kontoret. Ingen som helst åtgärd för att öka polisnärvaron ute på gatorna. Noll.

Därför jag repeterar, den enda akuta lösningen är att sätta in försvaret på Malmös gator, alternativt Hemvärnet, för patrullering. Politiskt snack räcker inte. Polisen räcker inte till, alla vet om det, men ingen i Sveriges ledning bryr sig längre.
Citera
2017-12-29, 11:08
Medlem
DNA spår säkrat.

Finns nog goda chanser att man kommer få tag i en eller flera gärningsmän denna gång. Och om jag inte minns fel så har man säkrat DNA spår från de andra senaste överfallen. Det skulle inte förvåna mig om minst ett av de andra fallen har ett samband med detta.

Här är en flygbild över de senaste överfallen.

https://anonfile.com/Ab63r8ddb3/pentagram_-_Kopia.jpg

Segevång uppe till höger
Södervärn och Sofielund till vänster
Och så nu Högaholm längst ner.

Lite kuriosa:
- Man letar troligen efter ett gäng i flera av överfallen. Personer som rör sig i en grupp.
- Antingen rör de sig till fots eller i en bil. Till fots kan också vara via buss. Jag har för mig bussarna har övervakningskamera.
- Högaholmsgrillen har öppet till 22.
- OK Q8 har öppet till 22.
- Sydsvenskan publicerade sin video den 28 december om händelsen.
https://www.youtube.com/watch?time_continue=1&v=FTtLeekV8oE
- Visar youtube rätt datum måste det ha hänt innan midnatt.
- Om det hänt efter grillen och macken stängt får vi ett spann på 2 timmar. 22 till 24.00.
- Vittnen som rört sig i området mellan 22 och 24?
Citera
2017-12-29, 11:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av helofin
DNA spår säkrat.

Finns nog goda chanser att man kommer få tag i en eller flera gärningsmän denna gång. Och om jag inte minns fel så har man säkrat DNA spår från de andra senaste överfallen. Det skulle inte förvåna mig om minst ett av de andra fallen har ett samband med detta.

Här är en flygbild över de senaste överfallen.

https://anonfile.com/Ab63r8ddb3/pentagram_-_Kopia.jpg

Segevång uppe till höger
Södervärn och Sofielund till vänster
Och så nu Högaholm längst ner.

Lite kuriosa:
- Man letar troligen efter ett gäng i flera av överfallen. Personer som rör sig i en grupp.
- Antingen rör de sig till fots eller i en bil. Till fots kan också vara via buss. Jag har för mig bussarna har övervakningskamera.
- Högaholmsgrillen har öppet till 22.
- OK Q8 har öppet till 22.
- Sydsvenskan publicerade sin video den 28 december om händelsen.
https://www.youtube.com/watch?time_continue=1&v=FTtLeekV8oE
- Visar youtube rätt datum måste det ha hänt innan midnatt.
- Om det hänt efter grillen och macken stängt får vi ett spann på 2 timmar. 22 till 24.00.
- Vittnen som rört sig i området mellan 22 och 24?

DNA spar spelar ingen roll, i fallet med valdtäkten i fittja var ju kvinnan täkt i sperma och det räckte inte som bevis i rättegangen. Det positiva med detta e att invandrarna ser att chansen att aka dit e minimal och om de aker dit kan de neka trotts att deras sperma hittats och bli frikända. Det gör att dessa brott bara kommer att tilltaga
Citera
2017-12-29, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Våra kära poliser kan väl helt enkel göra en räd mot hela Rosengård. Klockan 05:00 så ställer man vakter utanför varenda dörr och sen går man in och gör husrannsakan i varenda lägenhet och tar samtidigt DNA och fingeravtryck på alla som är där. De har på en morgon löst 50 brott direkt och förmodligen både hittat en drös med vapen, lådor med droger, folk som ska utvisas och allt annat skit som finns i denna del av Malmö.
Dessa personer går inte att kamma medhårs längre.
Ett vanligt misstag som de som inte känner Malmö gör, att det skulle var en "förort" som är problemet. Dels är Rosengård ingen förort, det är en del av Malmö stad. Dessutom är Rosengård bara en del, problemet finns i nästan hela Malmö, de krympande kvarvarande "vita" delarna ligger i västra delarna av Malmö. Områden som det ökända Seved och där där förra överfallsgruppvåldtäkten var, Sofielund, borde normalt sett vara mycket attraktiva områden då de ligger centralt i Malmö. Det är lätt cykelavstånd till centrum och inte oävet promenadavstånd.
Folk med barn i skolåldern har sen länge börjat fly till "förorten", dvs vita kranskommuner där de kan sätta sina barn i trygga säkra skolor och dagis.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in