Citat:
Ursprungligen postat av
Slavik
Bra jobbat, kul å bygga eget. Funderar själv på att bygga i cellplast och sätta värmefilt på insidan. Något mindre, sist hade jag 2st Super Lemon Haze i hydro som täckte 2x2m och det blev för nojigt så har haft en lång paus nu.
Har många fina bönor på lager som jag vill odla ut. Bl.a Durban Poison, OG Kush, Critical Bilbo, Girl Scout Cookies, Sour Diesel, Jack Herer, Amnesia Haze och Blue Dream.
För övrigt är det inget fel alls på dagens autos, den som säger att du får bättre röka av vanliga regs har förmodligen bara rökt gammal LowRyder bushweed eller är riktigt kass på att odla.
Ja jag har också blivit riktigt nojig ett par gånger, men kan inte bara avsluta allt. Har investerat en del och tycker det är sjukt roligt.
Tycker inte det heller är fel på dagens auto, plantorna kan bli riktigt feta om vad vet vad man gör. Min största nu börjar verkligen ta sig, har dubbelt så mycket mer blommor än min förra. Det är bra att toppa dom också, så man får ut mer buds, genom att fima så stressar man knappt dom nånting, har börjat växa på bra igen efter nått dygn bara. Det är bra att ta bort löv som skuggar budsen, bort med små popcorn också. När det är ca 2 v kvar till skörd tar jag bort i princip alla löv, ser ut som en upponervänd gran. Det var sjukt bra röka också, gott och potent!
Men vill ändå prova köra med regulars sen, kan inte göra det nu eftersom jag bara har autos uppe. Ska köra slut på alla frön, lära sig lite mer osv, sen köpa fina strains! Kommer köra sog no mercy då.
Den lilla väggen satt jag upp för att försöka få ljus på alla sidor, skulle även vilja sätta en till framifrån med gångjärn så man kan stänga och öppna den, men får se. Det är bara en enkel plywood skiva klädd med mylar.
Skulle behöva ett till utsug, vissa ”varma” dagar ute kan de bli 33-35grader. Men ligger vanligtvis stadigt på 25-26.