2017-12-21, 20:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av DirtyNorth
Ja det är nog bra storlek, mindre ska du nog inte köra
När du skördade plantan såg du om det var fullt med rötter i krukan?
Bestämt vad för lampa du ska köpa? Hps, led eller LE?

Körde 10l hinkar utomhus ett år och när jag skördade så var det smockat med rötter
Testar själv nu i 20l tygkrukor och även några i 10l fyrkantiga plastkrukor, ska bli intressant och se om det blir någon skillnad på plantorna

Ja jag kollade efteråt och det var jättemycket rötter, alltså inte kvar i krukan direkt men den stora klumpen, Såg bra ut! Kommer köra en till 600W mh/hps.

Oj, 20L, det är bra! Det kommer nog bli grymt!
Citera
2017-12-22, 10:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lillegro
Jag har gjort allting själv. Har tänkt att ställa en eu pall på golvet och klä den med mylar, det blir kallare på golvet än vad jag vill så. Kan ta lite fler bilder idag.

Bra jobbat, kul å bygga eget. Funderar själv på att bygga i cellplast och sätta värmefilt på insidan. Något mindre, sist hade jag 2st Super Lemon Haze i hydro som täckte 2x2m och det blev för nojigt så har haft en lång paus nu.

Har många fina bönor på lager som jag vill odla ut. Bl.a Durban Poison, OG Kush, Critical Bilbo, Girl Scout Cookies, Sour Diesel, Jack Herer, Amnesia Haze och Blue Dream.

För övrigt är det inget fel alls på dagens autos, den som säger att du får bättre röka av vanliga regs har förmodligen bara rökt gammal LowRyder bushweed eller är riktigt kass på att odla.
Citera
2017-12-22, 16:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Slavik
Bra jobbat, kul å bygga eget. Funderar själv på att bygga i cellplast och sätta värmefilt på insidan. Något mindre, sist hade jag 2st Super Lemon Haze i hydro som täckte 2x2m och det blev för nojigt så har haft en lång paus nu.

Har många fina bönor på lager som jag vill odla ut. Bl.a Durban Poison, OG Kush, Critical Bilbo, Girl Scout Cookies, Sour Diesel, Jack Herer, Amnesia Haze och Blue Dream.

För övrigt är det inget fel alls på dagens autos, den som säger att du får bättre röka av vanliga regs har förmodligen bara rökt gammal LowRyder bushweed eller är riktigt kass på att odla.

Ja jag har också blivit riktigt nojig ett par gånger, men kan inte bara avsluta allt. Har investerat en del och tycker det är sjukt roligt.

Tycker inte det heller är fel på dagens auto, plantorna kan bli riktigt feta om vad vet vad man gör. Min största nu börjar verkligen ta sig, har dubbelt så mycket mer blommor än min förra. Det är bra att toppa dom också, så man får ut mer buds, genom att fima så stressar man knappt dom nånting, har börjat växa på bra igen efter nått dygn bara. Det är bra att ta bort löv som skuggar budsen, bort med små popcorn också. När det är ca 2 v kvar till skörd tar jag bort i princip alla löv, ser ut som en upponervänd gran. Det var sjukt bra röka också, gott och potent!

Men vill ändå prova köra med regulars sen, kan inte göra det nu eftersom jag bara har autos uppe. Ska köra slut på alla frön, lära sig lite mer osv, sen köpa fina strains! Kommer köra sog no mercy då.

Den lilla väggen satt jag upp för att försöka få ljus på alla sidor, skulle även vilja sätta en till framifrån med gångjärn så man kan stänga och öppna den, men får se. Det är bara en enkel plywood skiva klädd med mylar.
Skulle behöva ett till utsug, vissa ”varma” dagar ute kan de bli 33-35grader. Men ligger vanligtvis stadigt på 25-26.
Senast redigerad av Lillegro 2017-12-22 kl. 17:01.
Citera
2017-12-22, 17:13
Medlem
fuskas avatar
Såg att ni pratade om att ha det lite varmare i botten och så.
Nu i vintertider så finns sol/snö skydd till bilen för 29:- dom är 150*70 cm och värme och ljus reflekterande.
Min gode vän klädde in sitt hemma bygge med det både på golv och väggar och det funkade super.
Räcker inte det så köp 2 cm tjock cellplast och ställ hela skiten på den så kommer det ingen kyla från golvet.

Rolig tråd skall följa den. Åt min gode vän.

Edit. Gör tinktur på trimmet och popcornen
Senast redigerad av fuska 2017-12-22 kl. 17:17. Anledning: Dö Alex dö
Citera
2017-12-22, 18:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av fuska
Såg att ni pratade om att ha det lite varmare i botten och så.
Nu i vintertider så finns sol/snö skydd till bilen för 29:- dom är 150*70 cm och värme och ljus reflekterande.
Min gode vän klädde in sitt hemma bygge med det både på golv och väggar och det funkade super.
Räcker inte det så köp 2 cm tjock cellplast och ställ hela skiten på den så kommer det ingen kyla från golvet.

Rolig tråd skall följa den. Åt min gode vän.

Edit. Gör tinktur på trimmet och popcornen

Smart! Har ett sånt skydd ligger faktist. Har även många meter mylar kvar, så kanske tar en lastpall och ställer allting på. Klär den med mylar och plast eller liknande, får se.

Ska kolla lite mer på tinktur, verkar intressant.
Citera
2017-12-22, 18:49
Medlem
fuskas avatar
Citat:
Smart! Har ett sånt skydd ligger faktist. Har även många meter mylar kvar, så kanske tar en lastpall och ställer allting på. Klär den med mylar och plast eller liknande, får se.

Ska kolla lite mer på tinktur, verkar intressant.

Lägg en cellplast/frigolit skiva först på pallen och klä in allt sen.

Det är super intressant.
Sen vet jag inte hur du får dig gräset till livs. Men om det råkar vara med en vape. Så kan du göra tinktur på det med. Faktist lättare än med färskt då det redan är uppvärmt en gång.
Green dragon. Är buds.
Yellow dragon / swamp water är på vape budsen.
I mitt tycke den bästa sortens återvinning.
Senast redigerad av fuska 2017-12-22 kl. 18:50. Anledning: T9
Citera
2017-12-22, 19:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av fuska
Lägg en cellplast/frigolit skiva först på pallen och klä in allt sen.

Det är super intressant.
Sen vet jag inte hur du får dig gräset till livs. Men om det råkar vara med en vape. Så kan du göra tinktur på det med. Faktist lättare än med färskt då det redan är uppvärmt en gång.
Green dragon. Är buds.
Yellow dragon / swamp water är på vape budsen.
I mitt tycke den bästa sortens återvinning.

Okej, ska försöka få tag i lite sånt då.

Jag röker inte själv längre, bara när jag provar mitt egna för att se hur det blev såklart Dock så är jag intresserad av att börja äta eller ta det i oljeform.
Citera
2017-12-22, 19:54
Medlem
fuskas avatar
Citat:
Okej, ska försöka få tag i lite sånt då.

Jag röker inte själv längre, bara när jag provar mitt egna för att se hur det blev såklart Dock så är jag intresserad av att börja äta eller ta det i oljeform.

Tinkturer går under ätbart. Nästan ett mellanting mellan röka det och äta det.

Finns XLbygg, jem och fix eller dylikt så kostar en sådan skiva runt 20:-

Lycka till!
Citera
2017-12-23, 00:25
Medlem
Citat:
Ja jag har också blivit riktigt nojig ett par gånger, men kan inte bara avsluta allt. Har investerat en del och tycker det är sjukt roligt.

Tycker inte det heller är fel på dagens auto, plantorna kan bli riktigt feta om vad vet vad man gör. Min största nu börjar verkligen ta sig, har dubbelt så mycket mer blommor än min förra. Det är bra att toppa dom också, så man får ut mer buds, genom att fima så stressar man knappt dom nånting, har börjat växa på bra igen efter nått dygn bara. Det är bra att ta bort löv som skuggar budsen, bort med små popcorn också. När det är ca 2 v kvar till skörd tar jag bort i princip alla löv, ser ut som en upponervänd gran. Det var sjukt bra röka också, gott och potent!

Men vill ändå prova köra med regulars sen, kan inte göra det nu eftersom jag bara har autos uppe. Ska köra slut på alla frön, lära sig lite mer osv, sen köpa fina strains! Kommer köra sog no mercy då.

Den lilla väggen satt jag upp för att försöka få ljus på alla sidor, skulle även vilja sätta en till framifrån med gångjärn så man kan stänga och öppna den, men får se. Det är bara en enkel plywood skiva klädd med mylar.
Skulle behöva ett till utsug, vissa ”varma” dagar ute kan de bli 33-35grader. Men ligger vanligtvis stadigt på 25-26.

SOG är väl ok, har kört 4x4 krukor i ett 60*60 tält. Alla krukor i ett fat, tömde i en dunk i fatet när krukorna kändes lätta. Lite för enkelt imo.
12/12 från frö, toktätt med krukor, bottenvattna. Bra g/W/år men inte så kul.

Hydro är kul, riktigt kul!
Citera
2017-12-23, 13:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Slavik
SOG är väl ok, har kört 4x4 krukor i ett 60*60 tält. Alla krukor i ett fat, tömde i en dunk i fatet när krukorna kändes lätta. Lite för enkelt imo.
12/12 från frö, toktätt med krukor, bottenvattna. Bra g/W/år men inte så kul.

Hydro är kul, riktigt kul!

Hydro vill jag prova, kanske blir att dra en sån setup senare. Bra att få erfarenhet av det också.
Har inte läst någonting om det, så jag måste plugga på ett tag innan.

Sog kanske inte är så roligt egentligen, känns så opersonligt. Får se vad jag ska göra, måste planera lite.
Citera
2017-12-26, 22:51
Avslutad
Har suttit några till frön nu, måste beställa en lampa, blir en till 600w hps. Ska även fixa ett till utsug, kommer bli ganska varmt med 3 lampor. I värsta fall får jag skaffa ett friskluft insug också, vill helst inte då det blir mindre stealth, men nått ska jag försöka hitta på. Om ni har några ideer så kom gärna med dom.

2 stycken ser inte så jätte pigga ut, bladen hänger en del, det har dom gjort ett tag. Det går ca 3-4 dagar innan vattning, använder fuktmätare, misstänker att dom fått för lite näring i blomstadiet. Har gett dom liite mer nu. Det är strainen big bang, som tydligen fått mycket kritik att vara svårodlad. Budsen växer dock på bra. Bladen har alltid varit hyffsat små.
Får se om der blir bättre, annars får jag hoppas på att dom iallafall överlever tills skörd.
Senast redigerad av Lillegro 2017-12-26 kl. 23:21.
Citera
2017-12-28, 19:23
Avslutad
Just nu har ca 20 stycken kommit upp. Har beställt en ny lampa också. Har suttit dit lysrör istället sålänge, även led.

När jag får nya lampan så kommer jag sätta 2 armarturer på väggarna så plantorna får ljus på sidan och nedre delarna, kan bli bra, måste bara hitta rätt lysrör. Just nu kör jag med kallvita, får se om de ens funkar.

Dom andra mår helt okej, den största mådde väl inte helt 100, efter jag gav henne näring för blom så blev det mycket bättre. Tycker det är bättre o snåla med näringen tills dom behöver det istället för att ge för mycket.
Är nog runt 1 månad kvar tills skörd.
Så kommer köra en till runda näring med bud boost o lite sånt, sen flusha när det är 1-2 veckor kvar. Har börjat tagit bort endel löv nu också.

Skulle behöva nått stort fat som alla krukor ska stå på, så man kan vattna allt på en gång, kanske får bocka till en stor plåt eller nått, har någon nån ide? Kommer bli en liten sog med alla dom nya. Men kommer ha så stora krukor som möjligt.

Om någon är intresserad av bilder så pma.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in