2017-12-27, 19:04
Medlem
Idittfejss avatar
Michelsen är knappas en idiot, dock är Hammarby:s ledning och styrelse det och vill nu att man ska utmana i toppen, då man hela tiden har snackat om 2018. Och det är nog inte vad Michelsen tror eller tänker på. Han vill väl se utveckling än att runka till tabellplaceringar.

Rena spekulationer från min sida :P
Citera
2017-12-27, 21:31
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av junaz
Vore totalt självmål att helt plötsligt göra en 180-sväng och låta JM gå efter en säsong. Så jävla typiskt Bajen om det sker. Noll tålamod, noll långsiktighet, noll förtroende att faktiskt låta tränaren fullfölja kontraktstiden även om det gått knackigt i början och resultaten inte kommit direkt. Inte undra på att vi aldrig riktigt kommer någonstans i den här föreningen.

Axén som tränare känns väl varken bu eller bä, ärligt talat. Ser man till var hans uttalade lojalitet ligger är det ju dock mindre begåvat att anställa honom.

Enda anledningen att bryta med JM vore väl som simonvp är inne på; om det skurit sig helt och hållet mellan JJ/ledningen och JM. Hoppas verkligen inte att så är fallet.

Det verkar ju dessvärre som att det beror på att JJ är missnöjd med JMs förmåga och inte tror på honom. Det är vad vissa skriver iaf. Vad fan man ser i Axén som man inte ser i JM är dock obegripligt för mig. Jag vet inte hur beslutsfattandet fungerar i Bajen, men styrelsen borde, om man nu har den befogenheten, rösta ner JJ och skydda JM.

Ett annat spår skulle faktiskt kunna vara att en utländsk klubb är ute efter JM och att han därmed behöver ersättas. FCK suger getpung i Danmark just nu exempelvis. Någon tysk klubb kanske är sugna på att rekrytera JM i någon form (bara rena spekulationer från mig). Det förändrar isåfall en del. Eller att JM kanske vantrivs i Sverige och vill flytta härifrån. Således inget aktivt val från JJ och styrelse.

Sista spåret skulle faktiskt kunna vara att man letar eventuell ersättare till efter VM ifall JM fuckar upp våren och vi ligger rejält efter. Det skulle vara mer acceptabelt på något sätt, även om man såklart kan argumentera för att man då lika gärna kan ge en ny tränare förtroendet från starten av 2018.

Försäsongen börjar väl om typ 1,5 vecka, vore skönt med klarhet till innan dess kan man tycka
Citera
2017-12-27, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie
Axén till Hammarby?
https://www.fotbollskanalen.se/allsvenskan/uppgifter-axen-kan-ersatta-michelsen-i-hammarby/
Hjälp mig förstå detta, Bajare. Jag fattar nämligen ingenting. Varför varför varför kopplas ni ihop med olika tränarnamn när ni har den så upphaussade dansken?

Är det helt enkelt för att JJ och han är oense...om ja, vadå? Och fråqan blir då: varför ska JJ styra och ställa och inte bara snällt nöja sig med den tränare som klubben tillsatte? Varför säger man inte till JJ att han måste anpassa sig? Och kanske framförallt: Varför stämde man inte av att JJ/JM funkar rent ideologiskt och idémässigt? Och om det är på det personliga planet: Lös problemet som två vuxna karlar.

Eller är det en klubbstyrelse som på allvar har ett självskadebeteende?

Hjälp mig förstå.
Senast redigerad av mushymushy 2017-12-27 kl. 22:10.
Citera
2017-12-27, 22:14
Medlem
simonvps avatar
Nu klargjorde en betrodd skribent med insyn i Bajen att det inte ska vara någon schism mellan JJ och JM, och att man inte är missnöjda med JM sportsligt, trots att hösten var en missräkning. Man har dock fört dialoger om eventuella tränarbyten och då är Axén ett av spåren man jobbar på. JM kommer vara Bajens tränare när 2018 börjar om han själv vill det, avslutar skribenten.

Då lutar det åt att det faktiskt finns ett intresse för JM i utlandet. I så fall är agerandet en helt annan femma, även fast Axén inte direkt är det namn jag vill ha.
Citera
2017-12-27, 22:24
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mushymushy
Hjälp mig förstå detta, Bajare. Jag fattar nämligen ingenting. Varför varför varför kopplas ni ihop med olika tränarnamn när ni har den så upphaussade dansken?

Är det helt enkelt för att JJ och han är oense...om ja, vadå? Och fråqan blir då: varför ska JJ styra och ställa och inte bara snällt nöja sig med den tränare som klubben tillsatte? Varför säger man inte till JJ att han måste anpassa sig? Och kanske framförallt: Varför stämde man inte av att JJ/JM funkar rent ideologiskt och idémässigt? Och om det är på det personliga planet: Lös problemet som två vuxna karlar.

Eller är det en klubbstyrelse som på allvar har ett självskadebeteende?

Hjälp mig förstå.

Läs mitt inlägg från 22:14. Lutar mer åt att externt intresse finns för JM eller att han inte vill vara kvar med begränsade mandat.

Skribenten förtydligade nu och det verkar förmodligen handla om det sistnämnda. JMs villkor för anställningen verkar vara annorlunda än de han blev lovade när han kom.
Senast redigerad av simonvp 2017-12-27 kl. 22:30.
Citera
2017-12-27, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
JMs villkor för anställningen verkar vara annorlunda än de han blev lovade när han kom.
Med andra or: inkompetent styrelse som inte kan tänka långsiktigt.

2018 gissning: Bajen vävar en tränare som till slut inte drar jämt med JJ varpå JJ får gå.
Citera
2017-12-27, 22:50
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mushymushy
Med andra or: inkompetent styrelse som inte kan tänka långsiktigt.

2018 gissning: Bajen vävar en tränare som till slut inte drar jämt med JJ varpå JJ får gå.

Sätter man sig in i det så kan man argumentera för motsatsen faktiskt.
Citera
2017-12-27, 22:52
Medlem
Steff83s avatar
Konstig klubb det där Hammarby. Spelar ingen roll att dom byter sportchef eller tränare stup i kvarten. Dom hittar aldrig rätt med harmonin till slut. Då vet vi att det lär dröja ytterligare ett antal innan dom blir stt räkna med. Om någonsin då.

Deras enda guld kom från ingenstans med en fotboll som inte dom ville ha. Det väl det dom får hoppas på.
Citera
2017-12-28, 03:14
Medlem
Eldarn.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Nyholm.

Milosevic är onödig. Skulle bara vara dyr.
Vore korkat av Nyholm att välja Malmö. Lär inte få spela mer än de 21 matcher han fick i AIK-tröjan denna säsong, har ingen relation med Pehrsson till skillnad från Norling och Asbaghi och tror inte han är särskilt trygg med vetskapen om att det när som helst kan landa en mittback av hög allsvensk klass i Malmö.

Milosevic lär inte hamna i varken AIK eller Malmö.
Citera
2017-12-28, 03:48
Medlem
OleYellers avatar
Bajen har alltså hittat nästa internationella stortränare i Danmark och lovat honom allt för att få honom att krita på. Lite senare hittar man demonsportchefen och lovar även honom allt för att få kråkan på linjen och nu är vi plötsligt och helt oväntat här? Vid Axén t o m...

Kan inte den lille satte materialaren dra några varv kring styrelsebordet så allt bara blir bra igen..?
Citera
2017-12-28, 14:57
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eldarn.
Vore korkat av Nyholm att välja Malmö. Lär inte få spela mer än de 21 matcher han fick i AIK-tröjan denna säsong, har ingen relation med Pehrsson till skillnad från Norling och Asbaghi och tror inte han är särskilt trygg med vetskapen om att det när som helst kan landa en mittback av hög allsvensk klass i Malmö.

Milosevic lär inte hamna i varken AIK eller Malmö.
Nyholm ska ingenstans. Att ÖFK vill ha honom är nog det enda korrekta i ryktet som dök upp men man verkar inte lagt något bud.
Citat:
- De meddelade vänligt men bestämt att han kommer att stanna i AIK. Nyholm skulle passa väldigt bra hos oss. Vi har bara sett till hans kvaliteter som spelare och i vårt sätt att spela så har han attribut som skulle blomma ut med kraft. Men uppenbarligen passar han väldigt bra i AIK också. De ville absolut inte bli av med honom och det får man respektera, säger Kindberg till sajten.
https://www.fotbollskanalen.se/allsvenskan/aik-nobbade-ofks-nyholm-forfragan-tror-valdigt-mycket-pa-honom/
Milosevic kommer inte komma hem till Sverige än på ett tag enligt de som känner honom. Den dag han gör det är det AIK som gäller.

Hoppas Hammarby tar Sundhage, skulle passa perfekt.
Citera
2017-12-28, 16:17
Medlem
Jurgentysks avatar
Nå, blir de Axèn till bajen eller?

Jag är otroligt tveksam till det. Framförallt för att han är gnagare. Hörde han i någon pod dessutom där han i princip slog fast att inte skulle bli någon stockholms klubb borträknad AIK då.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in