Citat:
Ursprungligen postat av
junaz
Vore totalt självmål att helt plötsligt göra en 180-sväng och låta JM gå efter en säsong. Så jävla typiskt Bajen om det sker. Noll tålamod, noll långsiktighet, noll förtroende att faktiskt låta tränaren fullfölja kontraktstiden även om det gått knackigt i början och resultaten inte kommit direkt. Inte undra på att vi aldrig riktigt kommer någonstans i den här föreningen.
Axén som tränare känns väl varken bu eller bä, ärligt talat. Ser man till var hans uttalade lojalitet ligger är det ju dock mindre begåvat att anställa honom.
Enda anledningen att bryta med JM vore väl som simonvp är inne på; om det skurit sig helt och hållet mellan JJ/ledningen och JM. Hoppas verkligen inte att så är fallet.
Det verkar ju dessvärre som att det beror på att JJ är missnöjd med JMs förmåga och inte tror på honom. Det är vad vissa skriver iaf. Vad fan man ser i Axén som man inte ser i JM är dock obegripligt för mig. Jag vet inte hur beslutsfattandet fungerar i Bajen, men styrelsen borde, om man nu har den befogenheten, rösta ner JJ och skydda JM.
Ett annat spår skulle faktiskt kunna vara att en utländsk klubb är ute efter JM och att han därmed behöver ersättas. FCK suger getpung i Danmark just nu exempelvis. Någon tysk klubb kanske är sugna på att rekrytera JM i någon form (bara rena spekulationer från mig). Det förändrar isåfall en del. Eller att JM kanske vantrivs i Sverige och vill flytta härifrån. Således inget aktivt val från JJ och styrelse.
Sista spåret skulle faktiskt kunna vara att man letar eventuell ersättare till efter VM ifall JM fuckar upp våren och vi ligger rejält efter. Det skulle vara mer acceptabelt på något sätt, även om man såklart kan argumentera för att man då lika gärna kan ge en ny tränare förtroendet från starten av 2018.
Försäsongen börjar väl om typ 1,5 vecka, vore skönt med klarhet till innan dess kan man tycka