2017-12-28, 11:52
Medlem
madtops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
Du kan liksom inte snacka bort att ert trams om båtar som försvinner bakom horisonten även det är totalt debunkat.

Hmmm, ditt påstående går stick i stäv med våra observationer.
Jag har själv sett att saker försvinner bakom krökningen hundratals gånger. Och inte fan kommer de fram igen när jag zoomar...
Citera
2017-12-28, 11:56
Medlem
WWHs avatar
Hej
blev lite nyfiken, hur tjock är denna platta plant?
Citera
2017-12-28, 11:58
Medlem
Jazzils avatar
Citat:
Solen skyms av det som finns mellan dig och solen, sen om det är en skog 100 meter bort, ett berg 2 mil bort eller moln spelar mindre roll för effekten är exakt densamma som vi beskrivit i bottom first effekten. Du kan liksom inte snacka bort att ert trams om båtar som försvinner bakom horisonten även det är totalt debunkat.

Kan du med egna ord förklara detta "botten först"?

Kan du länka ett enda videoklipp där kameran har fri sikt, där objektet är OVANFÖR kameran, där kameran är OVANFÖR underlaget, där objektet rör sig horisontalt med marken bort från kameran, där underdelen av objekten bara magiskt dras mer mot underlaget och magiskt försvinner ner genom underlaget.

Hitta detta videoklipp eller gör ett eget. Då kan du först bevisa att solen går ner bakom horisonten på en platt jord. Och gör du ett eget klipp som bevisar detta tycker jag du snabbt ska visa din upptäckt för du kommer då Nobelpriset och bli otroligt känd!!!

Så du förstår vad jag kräver av denna film:

1: objektet (solen) ska vara ovanför kameran!
2: Kameran ska vara ovanför underlaget (marken)
3: Kameran ska stå horisontalt ovanför marken.
4: Kameran ska ha fri sikt hela vägen till horisonen.
5: Objektet ska vara minst 10 gånger högre än kamerans sikthöjd från underlaget. Är kamerans sikthöjd 1 cm från underlaget måste objektet vara minst 10 cm ovanför siktlinjen.
6: Kamerans mittpunkt/siktlinje ska vara 100% i våg mot underlaget som också ska vara 100% i våg.
7: objektet måste röra sig från kameran i 100% i våg.
Citera
2017-12-28, 11:59
Medlem
Lobstrs avatar
Vad har jordens rund/platthet för betydelse? Jag är övertygad om att jag kommer vakna och gå till jobbet i mårrn även om det visar sig att jorden är platt.
Citera
2017-12-28, 12:00
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeMysteriis
Det är det väl inte?
https://dl0.creation.com/articles/p116/c11646/toronto.gif
JordenisPlatt kan ju försöka zooma fram dom delar av staden som är dolda där. Lyckas han med den bedriften så får han nog Nobellpriset.
Citera
2017-12-28, 12:01
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyKlasson
På havet finns ingen skog eller berg, en lugn dag finns det inte ens vågor.
Jag tänker inte sluta att påpeka sanningen att om båtar skyms av horisonten, då dyker de inte upp vid in-zoomning.

Nej precis och därför kan vi zooma in båtar igen och debunka heliocentrismen nonsens om saker som försvunnit bakom en horisonten vilket uppenbarligen inte är fallet i verkligheten utan våra ögon kan inte längre se båten pga div omständigheter och helt enkelt pga av hur våra runda ögon fungerar så glad att du nu gjorde en pudel guldfisken och håller med mig.

Citat:
Ursprungligen postat av madtop
Vi är några miljarder som inte håller med dig.

Det finns inget dom heter "bottom first", det är bara ett påhitt.

Aa det gamla "en miljard flugor kan inte ha fel" argumentet, skit är gott!

https://www.youtube.com/watch?v=yfbvwqjITLg&t=1s
Att ni förnekar verkligheten är helt ointressant för oss som sysslar med vetenskap.
Citera
2017-12-28, 12:03
Medlem
Jazzils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lobstr
Vad har jordens rund/platthet för betydelse? Jag är övertygad om att jag kommer vakna och gå till jobbet i mårrn även om det visar sig att jorden är platt.

För om folk inte brytt sig om att upptäcka saker hade ditt jobb varit att äta frukt i en djungel och slått dig i bröstet och vrålar ett apvrål.
Citera
2017-12-28, 12:06
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeMysteriis
Det är det väl inte?
https://dl0.creation.com/articles/p116/c11646/toronto.gif

https://www.youtube.com/watch?v=vWWokHgzxHA
Är väl inte vad?

Citat:
Ursprungligen postat av WWH
Hej
blev lite nyfiken, hur tjock är denna platta plant?

Djupaste hålet människor någonsin har grävt är 12.2 km och kallades för Project KOLA Ultradeep. Så det är allt vi vet, så snack om jordens inre kärna eller jordens tjocklek är och förblir spåkulevetenskap som inte här hemma i en seriös diskussion.
Citera
2017-12-28, 12:07
Medlem
Lobstrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jazzil
För om folk inte brytt sig om att upptäcka saker hade ditt jobb varit att äta frukt i en djungel och slått dig i bröstet och vrålar ett apvrål.
Det är jag med på men om det visar sig att något man äter dagligen är giftigt så slutar man ät a det. Om det visar sig att jorden är platt... vad händer då? På vilket sätt ändras din vardag utav det?
Citera
2017-12-28, 12:11
Medlem
Jazzils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lobstr
Det är jag med på men om det visar sig att något man äter dagligen är giftigt så slutar man ät a det. Om det visar sig att jorden är platt... vad händer då? På vilket sätt ändras din vardag utav det?

Min vardag hade inte ändrats rent hypotetiskt.
Vi behöver i alla fall ändra om alla böcker med stjärnkartor i alla fall. Detta då vi plötsligt har tre Södra Korset istället för en.
Citera
2017-12-28, 12:14
Medlem
madtops avatar
Citat:
pga av hur våra runda ögon fungerar så glad att
Du har ingen som helst aning om hur våra ögon fungerar.

Citat:
Aa det gamla "en miljard flugor kan inte ha fel" argumentet, skit är gott!

Nja, jag bara säger att vi har massor av observationer som motsäger dina observationer.
Och ska jag vara ärlig litar jag mer på mina egna observationer.
Citera
2017-12-28, 12:19
Medlem
Lobstrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jazzil
Min vardag hade inte ändrats rent hypotetiskt.
Vi behöver i alla fall ändra om alla böcker med stjärnkartor i alla fall. Detta då vi plötsligt har tre Södra Korset istället för en.
Stjärnbilderna ändras inte för det. Dom är ritade utefter observationer. Observationerna kommer vara samma i morgon även om jorden accepteras som platt. Visst kommer skolböcker få skrivas om men detta görs hela tiden i takt med nya uppfinningar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in