2015-11-01, 21:26
Medlem
Black.Lipss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Popcornemil
t m

Jag har med följt dom ett bra tag och dras kompetens kan man inte ta fel på, men jag är högst orolig över att manuset ska bli riktigt tungt och platt. Det krävs mycket för att få till ett riktigt bra manus med djupa karaktärer. Funderar på att funda tillräckligt mycket för att kunna ge feedback.

Jag tror de skulle må bra av att få in någon som skriver deras manus. Någon som kan rädda dem från hollywood-känslan i de ytliga manusen. För det är ett falskt djup de fått till i historierna de berättar. Som att se medelklassen försöka berätta om saker de vet väldigt lite om.
Citera
2015-11-02, 03:53
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Black.Lips
Jag tror de skulle må bra av att få in någon som skriver deras manus. Någon som kan rädda dem från hollywood-känslan i de ytliga manusen. För det är ett falskt djup de fått till i historierna de berättar. Som att se medelklassen försöka berätta om saker de vet väldigt lite om.
Många av deras kortfilmer är ganska bra; men som sagt det håller i det lilla formatet och inte för en långfilm. Men de har i princip bara gjort komedi innan, så frågan är om de kan göra en thriller med trovärdigheten i behåll? Jag har lite svårt att se Christoffer i Nordenrot i en megaseriös roll kravla ut ur en bil då jag nära på per automatik förväntar mig humor. Ungefär som att Nordenrot skulle bytas ut på Woody Allen i en thriller; fel man på fel plats.
Senast redigerad av Kirk.Douglas 2015-11-02 kl. 03:59.
Citera
2016-10-31, 21:54
Medlem
Bump.

Vad händer med projektet?
Citera
2016-11-02, 18:57
Medlem
HinGambleGoths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Betydelsen
Bump.

Vad händer med projektet?

Själva inspelningen tar slut nu i höst och därefter följer åtminstone ett års efterproduktion innan filmen går upp på bio.

Filmen har väldigt många effekttunga scener med bakgrunder/Dataeffekter för en svensk produktion och det är ett tämligen litet produktionsbolag så om efterproduktionen kan dröja eller rentav bli försenad skulle inte förvåna mig, såna här independentfilmer med mycket green-screen och datoreffekter blir lätt det.

Det kanske blir någon till teaser av ihopklippt material i vinter.
Citera
2016-11-02, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HinGambleGoth
Själva inspelningen tar slut nu i höst och därefter följer åtminstone ett års efterproduktion innan filmen går upp på bio.

Filmen har väldigt många effekttunga scener med bakgrunder/Dataeffekter för en svensk produktion och det är ett tämligen litet produktionsbolag så om efterproduktionen kan dröja eller rentav bli försenad skulle inte förvåna mig, såna här independentfilmer med mycket green-screen och datoreffekter blir lätt det.

Det kanske blir någon till teaser av ihopklippt material i vinter.

Troligtvis sedan marknadsföring/hype sen en trailer, mer marknadsföring och sen släpps den. Jag gissar på 2018
Citera
2017-08-25, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DenVelige
Troligtvis sedan marknadsföring/hype sen en trailer, mer marknadsföring och sen släpps den. Jag gissar på 2018

Korrekt. Våren 2018 enligt källa i produktionen.
Citera
2017-12-20, 11:32
Medlem
teaser trailer
gåshud
https://www.youtube.com/watch?v=iYx10BWoL58
Citera
2017-12-20, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dedikerad
teaser trailer
gåshud
https://www.youtube.com/watch?v=iYx10BWoL58

Ser riktigt bra ut. Vet inget om handlingen men hoppas dom kan bibehålla den där känslan av osäkerhet över händelseförloppet sådär så man känner "vad i helvete händer?"
Citera
2017-12-21, 03:24
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av impasto
Ser riktigt bra ut. Vet inget om handlingen men hoppas dom kan bibehålla den där känslan av osäkerhet över händelseförloppet sådär så man känner "vad i helvete händer?"
Instämmer. Dessutom MYCKET, MYCKET mer imponerande än den första trailern. Ser ut som mycket arbete lagts ner. Och jo, Christoffer Nordenrot funkar nog i denna typen av roll faktiskt.
Citera
2018-01-30, 13:50
Medlem
IbrahimZlatanovics avatar
Ser lovande ut, och med en så pass liten budget.
22:a Juni stod det på Imdb.
http://www.imdb.com/title/tt5227746/
Citera
2018-02-05, 13:57
Medlem
HinGambleGoths avatar
https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/ngWAqL/sverige-ar-under-attack-i-ny-thriller

Citat:
Men tänk om allt det där man ser på tv skulle hända oss här i Sverige också? Det satte grundidén, säger Albin Pettersson, en av fem filmskapare, och fortsätter:
– Sedan har det ju under tiden som vi jobbat med filmen tyvärr blivit ett mer aktuellt ämne. Världsläget har kommit närmare Sverige och Europa. Det är naturligtvis en väldigt tråkig utveckling, men filmen i sig är ju därmed superaktuell.
Citera
2018-05-27, 19:52
Medlem
Rufoss avatar
En ny trailer har kommit.

https://www.youtube.com/watch?v=_7yN-LLS85U

Helt klart en unik film i svensk filmhistoria.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in