Citat:
Ursprungligen postat av
Asklord
Systembolagets moralreklamer - Säljer sprit samtidigt som dom moraliserar om alkoholen skada.
Nu lagom till jul så ska dom givetvis vara med och moralisera att inte dricka på "barnens högtid." Alltid jävla tjat om det såhär års. Tror dom inte att folk kan dricka med måtta?
Dra åt helvete systembolaget!
De som verkligen dricker för mycket skiter fullständigt i den reklamen och all "Vit jul" hets och att det är "barnens högtid" och de märker minsann så fort någon vuxen så mycket som sippat på starkvinsglöggen. De som dricker med måtta och som gärna njuter av en snaps till silen, lite glögg och kanske lite vin/öl till maten skiter också till stor del i sådant där pk fjanteri då de de flesta av oss dricker med måtta men gärna tar just det jag räknade upp. De blir inte för fulla och de kommer inte ligga och spy under granen efter två snaps, lite glögg och ett par julöl.
De som hyllar detta är just de pk fascisterna de som ser allt i svart och vitt. Antingen en vit jul eller så blir man stupfull och förstör barnens högtid. Kan man inte hålla sig nykter på julafton är man en renodlad alkoholist i deras ögon. Det berättas snyfthistorier om hur deras jular blev förstörda för att det dracks på jul och det var obehagligt. Har de haft så måste alla ha det så och alla barn mår dåligt i sällskap med vuxna som nyttjar alkohol. Det dracks på jul under min uppväxt och jag mår fint idag, mådde inte dåligt. Som liten vakande jag ibland av att morfar var hemma hos oss då satt han och pappa och drack whiskey eller något. Kom ner, fick sitta i morfars knä och lyssna en stund innan jag fick lägga mig igen. Kunde få en slant av morfar också. Traumatisk uppväxt...nä knappast.