2017-12-18, 15:28
Medlem
F.Hansens avatar
Jag bojkottar företag med störig hetsreklam. Vad tror de egentligen om sina kunder och så jävla respektlöst att utsätta sina kunder för något så oseriöst och störigt, vill de att kunderna ska förknippa dem med äckelkänslor varje gång de ser varumärket?

Intelligent & rolig reklam tack.
Citera
2017-12-18, 20:05
Medlem
Viasat: nån gör mål, hurra. Det hade räckt bra så men istället måste spelaren hångla upp nåt fyllo på läktaren..
Reklamen lämnar en smak av pk-spya i munnen
Citera
2017-12-18, 20:14
Medlem
Känner starka aggressioner gentemot de nya "hippa" apparna vars reklam ständigt tycks visas under bästa sändningstid; TippTapp, Kaching, osv. Vart i hela helvetet kommer pengarna ifrån?

För att uttrycka mig OT,

Mest av allt stör jag mig på att dessa företag ens existerar och det faktiskt finns tomtar som valt att investera pengar. Allt är på låtsas och konceptet är i de flesta fall så usla att det saknas motstycke.
Citera
2017-12-18, 20:31
Medlem
Tammers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KalifatSvea
Viasat: nån gör mål, hurra. Det hade räckt bra så men istället måste spelaren hångla upp nåt fyllo på läktaren..
Rätt bögaktig, sån där spelreklam. Ett grabbgäng som vinner och i sin förtjusning över detta kastar sig över varandra med kramar och kyssar. Fy fan...
Citera
2017-12-18, 20:34
Medlem
Tammers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asklord
Systembolagets moralreklamer - Säljer sprit samtidigt som dom moraliserar om alkoholen skada.

Nu lagom till jul så ska dom givetvis vara med och moralisera att inte dricka på "barnens högtid." Alltid jävla tjat om det såhär års. Tror dom inte att folk kan dricka med måtta?

Dra åt helvete systembolaget!
Det sjukaste med den reklamen är att den inte ens är reklam. Vad vill man? Att vi ska låta bli att köpa deras produkter? Gissar att sånt bara kan förekomma i Sverige.
Citera
2017-12-18, 20:42
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KalifatSvea

Citat:
Ursprungligen postat av Tammer
Rätt bögaktig, sån där spelreklam. Ett grabbgäng som vinner och i sin förtjusning över detta kastar sig över varandra med kramar och kyssar. Fy fan...

Och om ni reagerar är det NI som har problem, är de frälsta pk-idioterna på reklambyråns slutsats. Man kan liksom inte få rätt emot dem. För övrigt tror jag att om vi hade fått se tio sekunder till av den skäggiga hångelfesten hade vi nog fått se en "pk-spya i munnen" bokstavligt talat, för jag tror inte för ett ögonblick att aktörerna var ett par eller ens homosexuella, bara desperata c-skådisar i behov av pengar och som därför förnedrar sig enligt pk-maffians önskemål medan ryggdunkningarna haglar på andra sidan kameran ...
Citera
2017-12-18, 23:06
Medlem
cosmic_dancers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asklord
Systembolagets moralreklamer - Säljer sprit samtidigt som dom moraliserar om alkoholen skada.

Nu lagom till jul så ska dom givetvis vara med och moralisera att inte dricka på "barnens högtid." Alltid jävla tjat om det såhär års. Tror dom inte att folk kan dricka med måtta?

Dra åt helvete systembolaget!

De som verkligen dricker för mycket skiter fullständigt i den reklamen och all "Vit jul" hets och att det är "barnens högtid" och de märker minsann så fort någon vuxen så mycket som sippat på starkvinsglöggen. De som dricker med måtta och som gärna njuter av en snaps till silen, lite glögg och kanske lite vin/öl till maten skiter också till stor del i sådant där pk fjanteri då de de flesta av oss dricker med måtta men gärna tar just det jag räknade upp. De blir inte för fulla och de kommer inte ligga och spy under granen efter två snaps, lite glögg och ett par julöl.

De som hyllar detta är just de pk fascisterna de som ser allt i svart och vitt. Antingen en vit jul eller så blir man stupfull och förstör barnens högtid. Kan man inte hålla sig nykter på julafton är man en renodlad alkoholist i deras ögon. Det berättas snyfthistorier om hur deras jular blev förstörda för att det dracks på jul och det var obehagligt. Har de haft så måste alla ha det så och alla barn mår dåligt i sällskap med vuxna som nyttjar alkohol. Det dracks på jul under min uppväxt och jag mår fint idag, mådde inte dåligt. Som liten vakande jag ibland av att morfar var hemma hos oss då satt han och pappa och drack whiskey eller något. Kom ner, fick sitta i morfars knä och lyssna en stund innan jag fick lägga mig igen. Kunde få en slant av morfar också. Traumatisk uppväxt...nä knappast.
Citera
2017-12-19, 13:14
Medlem
ThisIsTheZodiacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tammer
Det sjukaste med den reklamen är att den inte ens är reklam. Vad vill man? Att vi ska låta bli att köpa deras produkter? Gissar att sånt bara kan förekomma i Sverige.

Såklart dom vill men lagom mycket! Påstår dom iallafall för att plocka billiga godhetspoäng och rättfärdiga sin egen existens. Faktum är att dom låter andra göra reklam för sina produkter, det finns hela tidningar dedikerade för detta ändamål. Dessutom har dom själva mängdrabatt, dom skriver inte ta tre och betala för två men det spelar ju mindre roll då en en Ruby Zin 3 liters bag in box rödtjut kostar 83 kr/l jämfört med en flaska som kostar 132 kr/l.
Citera
2017-12-19, 13:52
Medlem
jocke51s avatar
Är nog den ende som stör mig på Oral-B-reklamen. Perfekta tjejer i 19-årsåldern, som ser ut att ha livnärt sig på gröna äpplen och kranvatten hela sitt korta liv; trots det rätt trista tandproblem. Använd tiggarkäringen utanför Netto istället, då hade tandborsten min själ fått jobba
Citera
2017-12-19, 17:41
Medlem
ThisIsTheZodiacs avatar
Triss igen. Paret som åker bil i Las vegas och beklagar sig över att det inte finns någon genuin kultur.För i helvete, åk inte till den mest kommersiella staden i världen om du vill uppleva genuin pittoresk kultur.Idiot!

Pringles har uppenbarligen, precis som Comviq, slut på ideer och kör med samma trötta pringles kyssar. Ja vi fattar, det går att använda chipshelvetet till någonting annat. Och Comviq muppen slår äb en gång in sin egen telefon efter att han lagt den i en låda av någon anledning.

Zalando. Fy fan, vilken vidrig julreklam med vidriga människor som bara strålar av sprallig jul. Fy fan!

Oral b reklamen där hon pekar på ett äpple. Hur fan pekar människan? Sen det krystade min mun mår bra jag mår bra, så säger man väl för fan inte!
Citera
2017-12-19, 19:27
Medlem
Antevantes avatar
Net on nets julreklam! Måste vara Samhalls begåvningsreserv som skrivit och medverkar i reklamen. Helt poänglöst!
Citera
2017-12-20, 08:50
Medlem
_Strebers avatar
Reklamen för värktabletten på temat "baristautmattning" med en massa slammer och visslande ljud ger mig huvudvärk på riktigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in