2017-12-20, 00:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av fiskoega
Det enda möjliga om, enligt vad vissa befarar, allt rasar är att bort all form av socialbidrag/försörjningsstöd hos friska människor och istället erbjuda soppkök, fri sjuk- och tandvård, utbildning, enklare kläder samt boende.

Detta kommer så klart tyvärr också slå mot människor (oavsett härkomst) som gjort rätt för sig i Sverige under längre tid och borde vara berättigade ett av våra fundamentala skyddsnät, att kunna stå utan inkomst men ändå få dräglig hjälp från samhället.

Detta måste ändå vara det smidigaste eftersom det kommer resultera i en folkvandring ifrån Sverige av dom som kostar mest och bidrar minst.
Dräglig hjälp, du ser dina egna i ett spektrum utav hel oförståelse utav din naivitet. Du kommer dö så här helt sovande i din illusion.
Citera
2017-12-20, 05:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LucianMacAndrew
Om du är svensk är det ju "vi". Vi röstar som ett folk. Majoriteten vinner.

Sen ska det nämnas att nuvarande regering bara tagit beslut om att minska invandringen... Du verkar ha förvirrat sossarna med moderaterna. Dock kommer ju alliansen få en stadig regeringen som med bara mindre kompromisser kan styra utan SD. Så. Massinvandringen kommer nog tillbaka snart.

Nuvarande regering är nog den mest invandrinfsfientliga i svensk historia.

Vad pratar du om?
De flesta röstade inte på Arbetarpartiet socialdemokraterna.
Inte heller miljöpartiet fick flest röster.

Folk är dåligt insatta och är tyvärr dumma nog att lita på våra politiker att de ska förvalta detta land på bästa sätt.
Sjuklövern har öppnat upp för denna abnorma invandring.

Massinvandringen har aldrig upphört.
Under 2016 så sökte mer än 28 000 asyl här i Sverige. Det är sjukt många.
Man har inte stängt några gränser överhuvudtaget.
Citera
2017-12-20, 05:40
Medlem
jimmythegents avatar
Är det någon som har hört eller sett något om hur den vedervärdiga människan Mona Sahlin har reagerat på den hemska insikten som många av hennes partikamrater gjort? Nämligen det att det finns svenska värderingar och kultur som är värda att bevara och även få invandrare att anamma? Eller är hon möjligen besviken på att vi svenskar inte har integrerats ordentligt i det nya Sverige? Och att konflikten ligger på det planet...
Citera
2017-12-20, 07:46
Medlem
Citat:
Det enda möjliga om, enligt vad vissa befarar, allt rasar är att bort all form av socialbidrag/försörjningsstöd hos friska människor och istället erbjuda soppkök, fri sjuk- och tandvård, utbildning, enklare kläder samt boende.

Detta kommer så klart tyvärr också slå mot människor (oavsett härkomst) som gjort rätt för sig i Sverige under längre tid och borde vara berättigade ett av våra fundamentala skyddsnät, att kunna stå utan inkomst men ändå få dräglig hjälp från samhället.

Detta måste ändå vara det smidigaste eftersom det kommer resultera i en folkvandring ifrån Sverige av dom som kostar mest och bidrar minst.

En folkvandring ifrån Sverige av dem som kostar mest och bidrar minst? Du menar väl en folkvandring till Sverige av dem som kostar mest och bidrar minst?
Citera
2017-12-20, 08:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bern666
Det är tyvärr ingen som bryr sig om någon längre. Jag ska ge dig ett tips ett väldigt bra tips för att öppna dina sovande ögon, det tar dig någon timme utav ditt liv. Sök Yuri Bezmenov på ex Youtube titta på intervjun i sin helhet typ 2,5tim lång. Det var sådant som de männen som ex vart piskade med fångförhör och annat när man gjorde jägartjänst i Sveriges forna militär. Vi är helt i med det klara vad som hänt ni sover, varifrån hotet kommer idag. Vem vet men att den kommunistiska lilla parasiten och dess spel på svaga människor och dess böjelser har slutat, ifrån vilket håll den kommer. Nej den är ett spel på svagheter i människan och det finns många svaga människor.

Det där var ett obegripligt svar, Bern666.

Det är helt förkastligt att uppmana folk att se en två och en halv timme lång intervju för att förstå vad du menar. Som lärare i svenska hade jag gett dig F så det ryker om det för den sortens argumentation! Visst kan du hänvisa till länken, men först måste du själv sammanfatta det viktigaste som sägs i den intervjun. Därefter kan den person som du argumenterar med välja om han eller hon vill ägna två och en halv timme av sitt liv åt intervjun som du pratar om.
Senast redigerad av Egnatankar 2017-12-20 kl. 08:16.
Citera
2017-12-20, 09:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LucianMacAndrew
Om du är svensk är det ju "vi". Vi röstar som ett folk. Majoriteten vinner.

Sen ska det nämnas att nuvarande regering bara tagit beslut om att minska invandringen... Du verkar ha förvirrat sossarna med moderaterna. Dock kommer ju alliansen få en stadig regeringen som med bara mindre kompromisser kan styra utan SD. Så. Massinvandringen kommer nog tillbaka snart.

Nuvarande regering är nog den mest invandrinfsfientliga i svensk historia.

ännu mer blattar... tänk på brevbärarna i nord-östra Gbg

http://www.gp.se/nyheter/g%C3%B6teborg/postnord-%C3%A4ndrar-rutiner-efter-hot-och-v%C3%A5ld-1.4950479
Citera
2017-12-20, 10:32
Medlem
Signaturums avatar
Tycker att Stefan fiskar i grumligt vatten, och dansar efter Åkessons pipa.
Vill omedelbart se fackeltåg mot rasism och diverse fobier med tanke på vår statsminister uttalande.

Skämt åsido - har det existerat en uns av koppling till verkligheten har man ju tidigt insett att Sveriges hanterande i denna fråga har varit helt åt vänster.
Kan svenska politiker skaffa sig en ordentlig ryggrad, och sluta med att indirekt ge SD en poäng?
Stå upp som en vuxen människa, och erkänn istället att SD är det en enda partiet under dom senaste åren sett problemen när alla andra har sopat det under mattan.
Senast redigerad av Signaturum 2017-12-20 kl. 10:35.
Citera
2017-12-20, 13:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Egnatankar
Det där var ett obegripligt svar, Bern666.

Det är helt förkastligt att uppmana folk att se en två och en halv timme lång intervju för att förstå vad du menar. Som lärare i svenska hade jag gett dig F så det ryker om det för den sortens argumentation! Visst kan du hänvisa till länken, men först måste du själv sammanfatta det viktigaste som sägs i den intervjun. Därefter kan den person som du argumenterar med välja om han eller hon vill ägna två och en halv timme av sitt liv åt intervjun som du pratar om.
Ingen bryr sig om vad du tycker, jag argumenterar inte jag lär dig.
Citera
2017-12-20, 20:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Egnatankar
En folkvandring ifrån Sverige av dem som kostar mest och bidrar minst? Du menar väl en folkvandring till Sverige av dem som kostar mest och bidrar minst?
Nej. I och med att bidrag i pengar helt försvinner räknar jag med att ekonomiska flyktingar, som väljer Sverige "för att man tjänar bäst" kommer ta sig till annat EU-land.

Kvar blir dom som faktiskt kommit hit för att få skydd eller bygga sig en framtid specifikt för att det är Sverige, inte för att vi betalar bäst.
Citera
2017-12-21, 19:51
Medlem
NoTruces avatar
Citat:
Nej. I och med att bidrag i pengar helt försvinner räknar jag med att ekonomiska flyktingar, som väljer Sverige "för att man tjänar bäst" kommer ta sig till annat EU-land.

Kvar blir dom som faktiskt kommit hit för att få skydd eller bygga sig en framtid specifikt för att det är Sverige, inte för att vi betalar bäst.

Så ska systemet vara uppbyggt. Så länge inte Löfven håller med kan han hålla snattran och inte låtsas vara självkritisk nu när det börjar närma sig val.
Citera
2017-12-23, 16:06
Medlem
Vi har varit naiva!!!!!!!!!!!!

Skämt åsido, kan nån förklara varför S bjöd in MP i regeringen istället för att bilda en ren S-regering?
Skulle även vilja förstå varför S låtit MP bestämma i de kanske mest avgörande frågorna som påverkar landets framtid allra mest? Och varför har man ännu inte sparkat ur MP ur regeringen trots meningsskiljaktigheter? Är det en prestigesak att inte göra förändringar i regeringen under mandatperioden? (Jag inser tyvärr redan att svaret är Ja)

Det är ganska besynnerligt att ett parti med typ 4% väljarstöd i praktiken styr landets framtid, kan jag tycka.
Citera
2017-12-23, 18:30
Medlem
NoTruces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av y8t3
Vi har varit naiva!!!!!!!!!!!!

Skämt åsido, kan nån förklara varför S bjöd in MP i regeringen istället för att bilda en ren S-regering?
Skulle även vilja förstå varför S låtit MP bestämma i de kanske mest avgörande frågorna som påverkar landets framtid allra mest? Och varför har man ännu inte sparkat ur MP ur regeringen trots meningsskiljaktigheter? Är det en prestigesak att inte göra förändringar i regeringen under mandatperioden? (Jag inser tyvärr redan att svaret är Ja)

Det är ganska besynnerligt att ett parti med typ 4% väljarstöd i praktiken styr landets framtid, kan jag tycka.

Sossarna var tvungna att bjuda in MP, eftersom V inte ville vara med om man inte slopade vinster i välfärden (tror jag).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in