2017-12-17, 19:22
Medlem
mmais avatar
- Vi har alldeles för länge tagit för lätt på integrationsproblemen, men nu måste nyanlända i högre grad in på arbetsmarknaden. Det ska vi klara, sade statsministern.
Vilka vi pratar han om? jag räknar mig till dom som ville dra i handbromsen för länge sen. Hoppas alla ni andra som öppnat ert hjärta verkligen tar åt er av vad er ledare säger och håller igen på medmänskligheten ett tag.
Citera
2017-12-17, 19:22
Medlem
PenetreraMeras avatar
Vad fan tror den idioten? Att alla ska offra sig bredvilligt och altruistiskt för en integration ingen vill ha? Satans idioti.
Citera
2017-12-17, 19:24
Medlem
Det går ju an att gnälla och gnöla över det som har varit men nu bör vi solidariskt fatta våra händer och sjunga We shall overcome.
Citera
2017-12-17, 19:28
Medlem
Vidiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Sa han något om hur det skulle lösas? Eller försökte han inte ens ljuga ihop något?

Sanningen är som bekämpandet av isis, eller kort sagt vilken annan mildare filosofi livsåskådning, man kan inte döda ideèr. Dvs de tankemönster som jag tror rotat sig i förorten riktig rasism mot svenskar blandat med känslan av att blivit lämnad av samhället i stort, tryggheten i det egna. Gissar på minst 2-3 generationer om de går snabbt, innan de kommer se sig som en del av de vita Sverige. Multikultur fungerar bara om det är just mångkultur, inte två.
Citera
2017-12-17, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vidis
Föreställer mig själv flytta till ett annat land, inget jobb, kan inte språket, bor med mina landsmän, klarar mig långt på svenskan men kan inte ta del av nationell media, eller göra mig förstådd utanför mitt bostadsområde. Och varje månad dimper pengar in på kontot... Vart här i ligger incitament till integration? Så här funkar inte att leva i längden i något land som nyinflyttad om önskar bli en del av sitt nya land. Svenska staten har svikit invandrare de lovordat hit med brutalt dåliga förutsättningar, morötter och piskor för att visa vägen in i vårt samhälle. Resultatet kommer vi få leva med i flera generationer.

Hur bär man sig åt för att lovorda hit någon?
Citera
2017-12-17, 19:42
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vidis
Sanningen är som bekämpandet av isis, eller kort sagt vilken annan mildare filosofi livsåskådning, man kan inte döda ideèr. Dvs de tankemönster som jag tror rotat sig i förorten riktig rasism mot svenskar blandat med känslan av att blivit lämnad av samhället i stort, tryggheten i det egna. Gissar på minst 2-3 generationer om de går snabbt, innan de kommer se sig som en del av de vita Sverige. Multikultur fungerar bara om det är just mångkultur, inte två.

Var har mångkultur fungerat någonsin menar du? Det har alltid skapat spänningar i alla samhällen det har förekommit. I USA har det gått flera hundra år sedan slaveriet, men motsättningarna mellan svarta och vita är större än någonsin. Jag är lite mer pessimistisk än dig i den här frågan. Jag tror inte att det kommer att stabilisera sig på ett par tre generationer. Jag tror det kommer att fortsätta eskalera.
Citera
2017-12-17, 19:53
Medlem
XaoqcHs avatar
Det här utspelet från Löfven handlar om att sno röster från SD och alliansen. Löfven erkänner att problemen är betydande och allvarliga men några konkreta åtgärder som vi inte hört förut ger han inte.

Alliansen och SD borde vara orolig.
Citera
2017-12-17, 19:54
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vimes76
Aldrig förstått varför Löfven, likt drottningar, talar om sig själv som "vi".
Ja, han har varit jättenaiv som vanligt.

Aningen bättre än förra gången, då var det Sverige som varit naiva...sa han.

Han ska väl försöka göra sken av att börja fixa till alla problem, nu strax före valet så han kan skylla på att de har hunnit verka tillräckligt länge ännu för att vara mätbara i verkligheten i sommar...
Citera
2017-12-17, 19:55
Medlem
Karmans avatar
Sent ska syndarn vakna. Tyvärr allt för sent. Och med samma gamla misslyckade "lösningar" som förut också. Att begränsa invandringen är naturligtvis inte aktuellt för någon i 7-partiet.
Citera
2017-12-17, 19:55
Medlem
"alla ska jobba och ha en lön som går att leva på"

vänta bara tills nästa lågkonjunktur blåser bort hälften av alla nya "tjänster" som hundfrisörer och liknande

bostadsbubblans konstlade konsumtion har finansierat en massa låtsasjobb som inte behövs egentligen men det är väl färdigt med det nu?
Citera
2017-12-17, 19:57
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mmai
- Vi har alldeles för länge tagit för lätt på integrationsproblemen, men nu måste nyanlända i högre grad in på arbetsmarknaden. Det ska vi klara, sade statsministern.
Vilka vi pratar han om? jag räknar mig till dom som ville dra i handbromsen för länge sen. Hoppas alla ni andra som öppnat ert hjärta verkligen tar åt er av vad er ledare säger och håller igen på medmänskligheten ett tag.
Bra iakktagelse. Jag är inte heller "vi" med vare sig Löfvén eller någon annan inom 7-Parian... förlåt jag menade 7-Partiet givetvis.
Citera
2017-12-17, 19:57
Medlem
Linguass avatar
Lägg märket till frånvaron av förslag på lösningar av problemet... Löfven snackar skit likt en häst travar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in