2017-12-14, 21:20
Medlem
Hunden007s avatar
kommer bli svårt då knappt den vanliga cupen är tillräckligt stor.
Citera
2017-12-14, 21:23
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
De borde ta tillbaka Royal League däremot. Det hade kunnat bli skoj. Ett gruppspel med 6 matcher på sensommaren/hösten och sen avgörandet till våren eller liknande.

Sverige, Danmark, Finland och Norge

Dock viktigt att ta paus under vintern så man slipper de usla matcherna mot Brann inför 2000 pers i januari.

Royal flopp? Nej tack.
Citera
2017-12-14, 22:51
Medlem
Keldons avatar
Hej alla experter i tråden!

Finns en ligacup i Sverige redan, men den är rätt okänd. Är väl för att den begränsas till U-19 lag och inte de allsvenska klubbarnas a-lag. Precis som trådstartaren efterlyser är den till för att ge extra matchträning till ungdomarna.

http://www.tipselit.se/herr/ligacupen-2018-ar-lottad/

Mff leder med flest segrar två stycken. Hammarby, Aik och BP har en seger vardera.
Senast redigerad av Keldon 2017-12-14 kl. 22:59. Anledning: Extra länk
Citera
2017-12-15, 06:26
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Royal flopp? Nej tack.

Tror RL har stor potential om man jobbar med det och hittar tid/plats för det samt lägger en CL-plats i potten t.ex + lite prispengar. Helt plötsligt en rätt snabb väg ut i Europa för de lagen som inte utmanar Rosenborg, Malmö, HJK och Köpenhamn i ligaspel.
Citera
2017-12-15, 09:23
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
I år hade det varit Östersund - Malmö. Jag ser den största bristen med att ha den våren, att spelartruppen då är annan än de som vann titlarna.

Om man kan spela svenska cupen i mittfebruari, kan man lägga en ev. superfinal i mellandagarna.

Ja, min invändning var just att det är ett helt år från cuptiteln till att man via nämnda titel spelar en supercupfinal. Det känns inte korrekt. Supercupfinal känns helt enkelt dött.
I mellandagarna är i princip varenda klubbs spelare lediga med, sett till när säsongen börjar/slutar är det ju endast då dom kan vara det så det försvinner som alternativ via det.

Citat:
De borde ta tillbaka Royal League däremot. Det hade kunnat bli skoj. Ett gruppspel med 6 matcher på sensommaren/hösten och sen avgörandet till våren eller liknande.

Dock viktigt att ta paus under vintern så man slipper de usla matcherna mot Brann inför 2000 pers i januari.

Citat:
Tror RL har stor potential om man jobbar med det och hittar tid/plats för det samt lägger en CL-plats i potten t.ex + lite prispengar. Helt plötsligt en rätt snabb väg ut i Europa för de lagen som inte utmanar Rosenborg, Malmö, HJK och Köpenhamn i ligaspel.

Royal League blir ju svårt att trycka in, danskarna kör ju höst/vår även om det är ett rejält uppehåll där. Sedan har vi cupen från februari och några av lagen från länderna ifråga lär ju deltaga i CL/EL-gruppspel med.
Det jag mest minns från RL-åren där jag otroligt nog inte missade en enda hemmamatch av våra kamper är hur j-a kallt det var, hur det några matcher var en skidbana runt planen på ullevi och vilka idiotiska starttider en del matcher hade (mötte vi inte typ Brann 21:10 en tisdag?).
Det var en ren tv-produkt och då ser jag hellre fram mot cupmatcherna i februari.

Det lär bli svårt att få en cl-plats från uefa för segern dessutom...
Citera
2017-12-15, 10:32
Medlem
mishimas avatar
Citat:

Jag tror inte det finns utrymme på sensommaren/hösten för fler matcher. Det är trångt i matchschemat som det är nu.

Jag tänker på att man borde försöka ha något direkt när allsvenskan slutar och en månad framåt. Det hade varit kul med en prestigefull inomhusturnering.
Citera
2017-12-15, 19:51
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:

Var ska du få tag i den CL-platsen tänkte du?
Citera
2017-12-15, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Ja, min invändning var just att det är ett helt år från cuptiteln till att man via nämnda titel spelar en supercupfinal. Det känns inte korrekt. Supercupfinal känns helt enkelt dött.
I mellandagarna är i princip varenda klubbs spelare lediga med, sett till när säsongen börjar/slutar är det ju endast då dom kan vara det så det försvinner som alternativ via det.
Jag håller med, men vill framhärda att svenska cupen vinns i mitten av maj, vilket snarare är ett drygt halvår (och enbart ett transferfönster) från jul.
Citera
2017-12-16, 07:35
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Jag tror inte det finns utrymme på sensommaren/hösten för fler matcher. Det är trångt i matchschemat som det är nu.

Jag tänker på att man borde försöka ha något direkt när allsvenskan slutar och en månad framåt. Det hade varit kul med en prestigefull inomhusturnering.

Återinför Hallsvenskan hehe. Det var tider det... Typ 10:00 i tipshallen i Växjö på en lördag.

Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Jag håller med, men vill framhärda att svenska cupen vinns i mitten av maj, vilket snarare är ett drygt halvår (och enbart ett transferfönster) från jul.

Jo fast nu talade vi om att ha supercupfinalen som en kick-off för den allsvenska säsongen.
Att ha den i mellandagarna vore ju ännu värre, mängder med människor är bortresta, det är kallt som på valfri Royal league-match och gissningsvis publiksiffror som på en välbesökt träning för ett större allsvenskt lag.
Citera
2017-12-16, 08:58
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Återinför Hallsvenskan hehe. Det var tider det... Typ 10:00 i tipshallen i Växjö på en lördag.

Hallsvenskan är ett härligt barndomsminne. Var ett perfekt tillfälle för att komma nära spelarna och få autografer.
Citera
2017-12-16, 14:59
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Var ska du få tag i den CL-platsen tänkte du?
Uefa skulle aldrig godkänna det.
Citera
2017-12-16, 15:11
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Uefa skulle aldrig godkänna det.

Precis vad jag är ute efter. Antingen måste Uefa skjuta till en extra plats, och det är bara, glöm det.

Eller så måste en av dom nordiska ligorna ge upp sin CL-plats, och det är bara, glöm det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in