2015-12-17, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hollower
För att hålla oss till fakta nu då...

Ingång på de "kända" bolagen, avs managementkonsult börjar på 27K. Har du något speciellt att erbjuda kan de gå att få 40K. Det finns ingen där pappa-inte-känner-chefen som går in på 50k efter examen.

Angående fenomenet i stort är det en krympande marknad i Sverige, mindre och nischade företag plockar på sig andelar i hög fart.

Hur vet jag detta?

Jag har sett exakta siffror!. Alltså inget antagande, eller vad jag tror. Jag vet!

Är du på riktigt? Läs vad icemachine skrev om sin erfarenhet. F.ö så går jag in på en månadslön som börjar på 5, utan att min pappa känner chefen på bolaget. Då har jag inte bara 'sett' exakta siffror utan har avtalet framför mig.
Citera
2015-12-17, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hollower
För att hålla oss till fakta nu då...

Ingång på de "kända" bolagen, avs managementkonsult börjar på 27K. Har du något speciellt att erbjuda kan de gå att få 40K. Det finns ingen där pappa-inte-känner-chefen som går in på 50k efter examen.

Angående fenomenet i stort är det en krympande marknad i Sverige, mindre och nischade företag plockar på sig andelar i hög fart.

Hur vet jag detta?

Jag har sett exakta siffror!. Alltså inget antagande, eller vad jag tror. Jag vet!

Kan säga att jag känner flera som gick in/fick ett erbjudande på 45-50 exkl bonus. Inte jag då för jag valde en annan väg både utbildnings och yrkesmässigt. Jag har dock inget incitament för att ljuga då jag kan erkänna att det var i vissa fall dubbla lönen mot vad jag gick in på. De sökte då jobb utan kontakter och det var ett antal år sedan, de fick dock jobba för lönen.
Senast redigerad av Akt 2015-12-17 kl. 18:11.
Citera
2016-02-13, 23:34
Medlem
Blev erbjuden 55''. Årsbonusen ligger på månadslönen x4. Tjänstebil och en massa lull lull som barnpassing och städning ingår.
Citera
2016-02-14, 04:45
Medlem
Som ingång eller har du tidigare erfarenhet?
Citera
2016-02-14, 20:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av icemachine
Blev erbjuden 55''. Årsbonusen ligger på månadslönen x4. Tjänstebil och en massa lull lull som barnpassing och städning ingår.

Vad var det för typ av firma? Pratar vi ren managementkonsult-firma eller managementkonsult på en advisory-avdelning på big four?
Citera
2016-02-14, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jaagge
Vad var det för typ av firma? Pratar vi ren managementkonsult-firma eller managementkonsult på en advisory-avdelning på big four?

En av de big four. Kind off Advisory-avdelningen. Inte ren managementkonsulting, vill inte gå in på detaljer. Har ca 10 års arbetslivserfarenhet.
Citera
2017-01-05, 14:55
Medlem
Har ej tagit examen än men håller på att kolla runt bland olika alternativ. Pluggar civilingenjör datavetenskap samt ekonomi -snart klar. Hur är möjligheterna att byta kontor mellan sthlm, gbg eller utomlands etc. Jag tänker på Mc, capgemini, bain och liknande
Citera
2017-04-29, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nigelfarage
Har ej tagit examen än men håller på att kolla runt bland olika alternativ. Pluggar civilingenjör datavetenskap samt ekonomi -snart klar. Hur är möjligheterna att byta kontor mellan sthlm, gbg eller utomlands etc. Jag tänker på Mc, capgemini, bain och liknande

Många firmor har ett slags utbytesprogram där man kan flytta runt på olika kontor. Självklart är detta förutsatt att det finns plats osv., men det är något som alla försöker erbjuda i den mån det går.
Citera
2017-04-29, 21:18
Medlem
ChristerGardells avatar
Rykten gör gällande att ingångslönen på Bain f.n. är 47' för nyanställda med kandidat och 52' med master.
Citera
2017-12-10, 17:23
Medlem
2
Senast redigerad av najbolji 2017-12-10 kl. 17:32.
Citera
2017-12-14, 18:49
Medlem
Vad tycker ni att man bör begära i lön med bakgrunden civilingenjör i industriell ekonomi (examensår 2017), sedan examen enklare ekonomiarbete.
Jag är intresserad av jobbet men inte övertygad om att det är rätt för mig, lönen spelar därför stor roll för att väga över bägaren. Saknar dock erfarenhet som managementkonsult.
Så vad tycker ni jag kan begära som är högt men inte för högt med tanke på bakgrunden? Det ska ju ändå vara något de kan tänka sig.
Citera
2017-12-16, 00:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sannaaaa3
Vad tycker ni att man bör begära i lön med bakgrunden civilingenjör i industriell ekonomi (examensår 2017), sedan examen enklare ekonomiarbete.
Jag är intresserad av jobbet men inte övertygad om att det är rätt för mig, lönen spelar därför stor roll för att väga över bägaren. Saknar dock erfarenhet som managementkonsult.
Så vad tycker ni jag kan begära som är högt men inte för högt med tanke på bakgrunden? Det ska ju ändå vara något de kan tänka sig.

Vilket företag? Mellan 33-36 är rimligt om det inte är strategibolag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in