Citat:
Ursprungligen postat av Bitterljuvt
Kan ni kvinnor, som gör er till offer, SLUTA! Ni tar fokus från dom verkliga offren som finns där ute, som både kvinnor och män vill skydda! Ni lägger skuld på generationer av oskyldiga män för något ni, om ni hade haft ett uns självrespekt och integritet, hade kunnat projicerat och sagt ifrån gentemot, dom gånger dessa orättvisor dykt upp och gett fan i att generalisera alla män. Jag har både begått och utstått "olämpliga" beteenden, men från osäker tonåring till vuxen kvinna, lärt mig vart gränsen går. Samma gräns som män har. Om vi kvinnor hade sagt ifrån mera, satt ned foten när det inte passade oss, inte banat väg för dom skörare själarna som kanske inte kunde eller hade det i sig att göra det, så hade vi aldrig befunnit oss i detta kollektiva, vidriga, trångsynta och motsägelsefulla manshat.
Amen, sister. Jag älskar den starke gode mannen. Mannen som är rättvis, trygg, hänsynsfull, med stark moralisk kompass. Många svenska män jag mött är sådana. Många europeiska män jag mött är sådana.
De män OCH KVINNOR - som vi bör rikta blickarna och frågorna mot är de som lever under Kalifatet. Med Damocles svärd över huvudet. Damned if you do, damned if you don't.
Männen som Abdullah, Ahmed, Behrang, Mohamed, Saleh och de andra, som våldtar för att deras profet säger att en kvinna som inte faller in under den enda tron är en fallen kvinna fri att utnyttja.
Men även kvinnorna. Som Fatima, Khalidja, Shayan och alla dom andra. Som lever under doket, som bara är en symbol för förtrycket. (I det gamla Turkiet ansågs det syndfullt av en kvinna att titta ut genom fönstret. Därför byggdes "burspråk", en tät väv av rotting inuti en träram. I samma veva med den idén kom slöjan.) Man förändrar inte århundradeslånga tänk över en twitter-hashtag.
Män - ni vet vilka ni är - sluta förtrycka kvinnor. Oavsett om det är baserat på gammalt hokuspokus eller klanmentalitet!
Kvinnor - ni vet vilka ni är - sluta låta de ovanstående männen samt religiösa dito förtrycka er! Ni är i Sverige! Ett fritt land! Färga håret, tatuera in ögonbryn, whatever, sluta dölja era ansikten! Sluta nedvärdera er själva. Sluta behandla era söner som om de är bättre än era döttrar, ni för bara skiten vidare!
Svenska kvinnor som blivit tagna på rumpan av en kändis en utekväll för 20 år sen - aluta GENAST att skrika offer! Ni får de verkliga offren att tystas.
Skäms!