2017-12-13, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GRAA
Historien upprepar sig för att människor är människor.
Det finns instinkter som samspelar. T o m dom kvinnoförtryckande muslimerna gör vad de gör för kvinnors skull- eller iaf för att monopolisera fitta på jorden och i paradiset. Men man försöker också skydda kvinnornas heder- även om man dödar dem för att göra det.

I väst försöker man istället ta hand om kvinnorna i detta liv, ge dem vad man iaf tror att de vill ha. Nån sorts hodgepodge av kontroll över manliga svärer och frihet, med gamla kvinnliga privilegier av att få vara svag, inte få kritiseras, samt skyddas när det skiter sig.

Men fokus är alltid på kvinnor.

Verkligen? Är det kvinnornas heder man är intresserad av att skydda?
när man låser in/ begränsar/ äger kvinnor och ger dem skulden för allt vad män hittar på sexuellt?
Eller är det män man skyddar?

Hela ditt inlägg fullkomligen lyser av att du anser att kvinnor är en grupp lallande barn, utan minsta
självdrift.
Citera
2017-12-13, 12:26
Medlem
Vi säger ifrån, men feministernaär för dumma för att fatta det. Titta idag hur många kvinnor som är 35 år som är gifta och jämför det med 30 år sedan. Titta hur många män som är gifta med utländska tjejer och jämför det med 30 år sedan. Och då har det blivit svårare att "importera" en fru idag. Betydligt högre krav.

Kvar blir en massa bittra sliddjur a la Merapi som initialt i ren desperation tog in en massa getknullare från MENA. Men då upptäckte man att dessa getknullare tände på överraskningssex, inte levande ljus vid sängkanten. Desperationen tilltog. Man började vallfärda till Gambia och importera dessa handjur. Men till och med dessa outbildade män är inte så desperata. De följer lydigt med till Sverige, men när PUT är fixat, så står den feministiska sliddjuret mer ensamt än någonsin. Desperationen tilltar. Vad kan man då göra för att få uppmärksamhet? Jag vet, det var ju en kille och i fyllan och i mörkret råkade ta på min rumpa nyårsnatten 1992. Metoo är fött. Snart blåser denna uppmärksamhet förbi.

Svenska män gifter sig alltmer med kvinnor från alla hörn av världen som är överlyckliga över att ha hittat en sådan bra man. Vi svenska män är alltmer lyckliga med av vara gifta med en kvinna som vågar vara en kvinna och feminim, någon som vågar njuta av livet utan en massa komplex. Kvar är Merapi, ensam i sin säng, gråtandes och undrande över vad hon nu ska ge vita män skulder för bara för att ta fokus från sin egen ensamhet i denna kalla värld.
Citera
2017-12-13, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sagtsul
Orkar inte bry mig längre. De flesta av mina vänner orkar inte heller bry sig.
Spelar ingen roll vad vi säger eller gör längre för vi är vita onda män 24/7 .
Tänk dig att redan från barnsben bli utskälld dagligen för ditt kön din hudfärg och få inpräntat att vad du än gör så är du en ond vit man.
De flesta av oss förstår att de rabiata feministerna är en slags sektmedlemmar och saknar tillstymmelse till vett och sans.
Det enda som är riktigt beklämmande är att vanliga vettiga kvinnor delvis lyssnar på er, ingen rök utan eld typ.
Kontentan av erat sekteriska HAT är att vi orkar inte bry oss längre, gruppvåldtäckt av 20 ickevita män är en mindre nyhet än att vita Roffe nöp Lisa på rumpan på firmafesten.
Vi har slutat lyssna på er och vi känner heller inte beskyddarinstinkten i oss när det väl händer er något, för vi vet att vi bara får hat tillbaks om vi försöker skydda er.
Så nu får ni klara er själva.

Mvh.
en "ond" vit man, enbart för att jag föddes sådan.

Ja oj!!!! Stackars, stackars "vita" "män".
Självklart borde ju alla grupper i världen som blivit eller är förtryckta/ underordnade/ jagade till döds/ utsugna/ hatade på något sätt
svarta, slavar, trälar, kvinnor, judar, arbetare, bruna, röda, romer, homosexuella etc etc...
bara välja att hålla käften, jag menar för alla dessa stackars vita män som inte klarar hålla två tankar i huvudet på en gång och direkt känner sig anklagade PERSNLIGEN om svarta reser sig och prtesterar mot hur de behandlats genom tiderna ex...
måste vara fruktansvärt jobbigt för er...
Självklart ska ju judar bara acceptera att brännas i ugnar lite regelbundet genom historien.
Kvinnor ska bara acceptera att alltid placeras lägst, våldtas regelbundet och få fingrar uppköra i fittan av någon man då och då för att han tycker det gör honom så "manlig"....Det är ju mer rimligt samhälle än att stackars män ska kritiseras för sina normer av manlig överordning , eller hur? blir ju svettigt annars för stackars, stackars "män".
Senast redigerad av Merapi 2017-12-13 kl. 12:34.
Citera
2017-12-13, 12:42
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bitterljuvt
Kan ni kvinnor, som gör er till offer, SLUTA! Ni tar fokus från dom verkliga offren som finns där ute, som både kvinnor och män vill skydda! Ni lägger skuld på generationer av oskyldiga män för något ni, om ni hade haft ett uns självrespekt och integritet, hade kunnat projicerat och sagt ifrån gentemot, dom gånger dessa orättvisor dykt upp och gett fan i att generalisera alla män. Jag har både begått och utstått "olämpliga" beteenden, men från osäker tonåring till vuxen kvinna, lärt mig vart gränsen går. Samma gräns som män har. Om vi kvinnor hade sagt ifrån mera, satt ned foten när det inte passade oss, inte banat väg för dom skörare själarna som kanske inte kunde eller hade det i sig att göra det, så hade vi aldrig befunnit oss i detta kollektiva, vidriga, trångsynta och motsägelsefulla manshat.
Amen, sister. Jag älskar den starke gode mannen. Mannen som är rättvis, trygg, hänsynsfull, med stark moralisk kompass. Många svenska män jag mött är sådana. Många europeiska män jag mött är sådana.

De män OCH KVINNOR - som vi bör rikta blickarna och frågorna mot är de som lever under Kalifatet. Med Damocles svärd över huvudet. Damned if you do, damned if you don't.
Männen som Abdullah, Ahmed, Behrang, Mohamed, Saleh och de andra, som våldtar för att deras profet säger att en kvinna som inte faller in under den enda tron är en fallen kvinna fri att utnyttja.
Men även kvinnorna. Som Fatima, Khalidja, Shayan och alla dom andra. Som lever under doket, som bara är en symbol för förtrycket. (I det gamla Turkiet ansågs det syndfullt av en kvinna att titta ut genom fönstret. Därför byggdes "burspråk", en tät väv av rotting inuti en träram. I samma veva med den idén kom slöjan.) Man förändrar inte århundradeslånga tänk över en twitter-hashtag.

Män - ni vet vilka ni är - sluta förtrycka kvinnor. Oavsett om det är baserat på gammalt hokuspokus eller klanmentalitet!

Kvinnor - ni vet vilka ni är - sluta låta de ovanstående männen samt religiösa dito förtrycka er! Ni är i Sverige! Ett fritt land! Färga håret, tatuera in ögonbryn, whatever, sluta dölja era ansikten! Sluta nedvärdera er själva. Sluta behandla era söner som om de är bättre än era döttrar, ni för bara skiten vidare!

Svenska kvinnor som blivit tagna på rumpan av en kändis en utekväll för 20 år sen - aluta GENAST att skrika offer! Ni får de verkliga offren att tystas.
Skäms!
Citera
2017-12-13, 12:47
Medlem
F.Hansens avatar
Vänta bara tills det blir allmänt accepterat för den svenske killen att ta tillbaka sitt land.
Citera
2017-12-13, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
1. Ja du är säääkert en kivnna....
2. ja jävlar vad fel det är att anmäla ex. snatteri...för då tar man ju all uppmärksamhet från de verkliga brotten typ bankrån. Självklart ska man inte anmäla att man får en snyting av en vilt främmande man ex, för hey! då tar man ju allt fokus från alla verkliga brott typ mord.
( denna typ av argument kallas whataboutism...och räknas till de klassiska felargumentationerna
extremt vanligt och lika tradigt varje gång man läser det och din TS är ett tydligt exempel på detta)
3. Det är inte rånoffers problem att lösa att de utsätts för rån, det är gärningsmännens ansvar.
Det ska inte åläggas rånoffer att de måste säga ifrån tydligare mot att de blir rånade, precis som en rånare inte fattat att det hen gör är fel.
Det är heller inte alla världens kvinnors ansvar att män inte ska utsätta dem för div. skit, det är mäns.

Som vanligt kommer du med en massa trams.

Det är inte fel att anmäla snatteri, det som däremot hade varit fel är att basunera ut "jag blev minsann utsatt för snatteri" på en plattform som handlar om rånoffer och därmed stjäla deras uppmärksamhet. Det kallas för begreppsinflation och börjar bli ett allt större problem i vår tid, och ett av de begrepp som det gått mest inflation på är just våldtäkt, och metoo-drevet bidrar just till detta.

Många av berättelserna är rent trams, jag menar alla har varit med om något otrevligt och olustigt i sitt liv, men det betyder inte att det är världens största problem som man måste basunera ut till hela världen. Jag själv har blivit tafsad på av flertalet kvinnor, vilket jag antar att de flesta snygga killar har, knappast något jag går runt och ältar. Släpp det och gå vidare för fan.

Dessutom handlar metoo mestadels om privilegierade kändisar som varit med om någon liten småsak och stjäl uppmärksamheten från riktiga offer för våldtäkt och sexualbrott. De gör de riktiga offrena en otjänst, tänk pojken och vargen.

Dessutom är du helt fel ute när det gäller "Whatabboutism". Du har uppenbarligen noll koll.
Citera
2017-12-13, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ghana
Som vanligt kommer du med en massa trams.

Det är inte fel att anmäla snatteri, det som däremot hade varit fel är att basunera ut "jag blev minsann utsatt för snatteri" på en plattform som handlar om rånoffer och därmed stjäla deras uppmärksamhet. Det kallas för begreppsinflation och börjar bli ett allt större problem i vår tid, och ett av de begrepp som det gått mest inflation på är just våldtäkt, och metoo-drevet bidrar just till detta.

Många av berättelserna är rent trams, jag menar alla har varit med om något otrevligt och olustigt i sitt liv, men det betyder inte att det är världens största problem som man måste basunera ut till hela världen. Jag själv har blivit tafsad på av flertalet kvinnor, vilket jag antar att de flesta snygga killar har, knappast något jag går runt och ältar. Släpp det och gå vidare för fan.

Dessutom handlar metoo mestadels om privilegierade kändisar som varit med om någon liten småsak och stjäl uppmärksamheten från riktiga offer för våldtäkt och sexualbrott. De gör de riktiga offrena en otjänst, tänk pojken och vargen.

Dessutom är du helt fel ute när det gäller "Whatabboutism". Du har uppenbarligen noll koll.

Bara det att gruppen "offer för rån" innehåller allt från snattare ( litet) till bankrånare( stort) och internetlurendri ( nytt)
"Rån" är alltså allt möjligt.
Hade du haft en # kring hur ev. strukturer av rån ser ut i samhälllet så hade allt som folk varit med om gällande rån räknats.
Precis som det gör i #metoo, du har allt möjligt presenterat där grova falla av våldtäkter och mindre allvarliga tafsningar. #metoo handlar inte enbart om våldtäkt...utan om den strukturen i våra samhällen som gör det möjligt utsätta andra , ofta främmande människor för sexuella kränkningar.

"Whataboutism" är en metod ( ofta använd av troll) att vänd uppmärksamheten bort från det som diskuteras....

ex. som här...strukturen av sexuella trakasserier i ett samhälle som i stort riktas mot ett kön av det andra könet. ( som alltså är vad #metoo försker sätta fingret på)

Svar på detta från div. troll på FB?

- Men tänk på alla stackars män!!!!!!Det är ju syyyyyyynd om dem, de klarar inte ta in denna information kring sitt köns beteende i grupp.

- Men tänk på alla våldtäktsffer! De RIKTIGA brotten.

- Men är ju inte VITA MÄN som gör detta är ju bara svarta, bruna och gredelina! och dessa är ju inte män!!!

- Är ju män som blir tafsade på! Jag känner minst 1 man som fick sin kuk berörd i krogkön!!!!!
Whatabout him?????
etc etc..

solklara fall av whataboutism.
Citera
2017-12-13, 13:14
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Vi är här men tycker inte det behövs sägas ifrån särskilt mycket om jag skall vara ärlig, umgås inte med feminister och läser inte slaskmedia, har inte facebook, twitter eller instagram så i verkligheten när man träffar normala kvinnor så tycker dom flesta som du TS att det här har spårat ut för länge sen och ingen varken man eller kvinna tjänar på att urvattna våldtäktsbegreppet så brutalt som feminister gör.

Finns ingen anledning att låta sig provoceras av människor som enbart har som agenda att provocera dig, gaslighting fungerar inte längre så feminister har målat in sig ett hörn och bara dom redan frälsta sektarna faller för propagandan så ge dom tillräckligt med rep bara så hänger dom sig själva.
Citera
2017-12-13, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Bara det att gruppen "offer för rån" innehåller allt från snattare ( litet) till bankrånare( stort) och internetlurendri ( nytt)
"Rån" är alltså allt möjligt.
Hade du haft en # kring hur ev. strukturer av rån ser ut i samhälllet så hade allt som folk varit med om gällande rån räknats.
Precis som det gör i #metoo, du har allt möjligt presenterat där grova falla av våldtäkter och mindre allvarliga tafsningar. #metoo handlar inte enbart om våldtäkt...utan om den strukturen i våra samhällen som gör det möjligt utsätta andra , ofta främmande människor för sexuella kränkningar.

"Whataboutism" är en metod ( ofta använd av troll) att vänd uppmärksamheten bort från det som diskuteras....

ex. som här...strukturen av sexuella trakasserier i ett samhälle som i stort riktas mot ett kön av det andra könet. ( som alltså är vad #metoo försker sätta fingret på)

Svar på detta från div. troll på FB?

- Men tänk på alla stackars män!!!!!!Det är ju syyyyyyynd om dem, de klarar inte ta in denna information kring sitt köns beteende i grupp.

- Men tänk på alla våldtäktsffer! De RIKTIGA brotten.

- Men är ju inte VITA MÄN som gör detta är ju bara svarta, bruna och gredelina! och dessa är ju inte män!!!

- Är ju män som blir tafsade på! Jag känner minst 1 man som fick sin kuk berörd i krogkön!!!!!
Whatabout him?????
etc etc..

solklara fall av whataboutism.

Hela metoo:s legitimitet bygger ju på allvarlighetsgraden i våldtäkt som brott. Skulle man jämna ut den allvarlighetsgraden med alla möjliga små sexualbrott så försvinner ju också legitimiteten för metoo. För de flesta tycker inte att en klapp på rumpan eller att någon har tittat på en kvinnas bröst är speciellt allvarliga saker som förtjänar rubriken (om än olustiga och ska beivras naturligtvis).

Sen att det skulle finnas några sorts samhällstäckande "strukturer" när det kommer till sexualbrott är bara så löjligt så det blir skrattretande, sånt kan ju bara "below average"-begåvade som ändå lyckats ta sig in på någon genusutbildning för att bli hjärntvättade tro på.

Att belysa begreppsinflation har inget med whataboutism att göra, vilket var det du syftade på. Inte det du skrivit ovan.
Senast redigerad av Ghana 2017-12-13 kl. 13:22.
Citera
2017-12-13, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ghana
Hela metoo:s legitimitet bygger ju på allvarlighetsgraden i våldtäkt som brott. Skulle man jämna ut den allvarlighetsgraden med alla möjliga små sexualbrott så försvinner ju också legitimiteten för metoo. För de flesta tycker inte att en klapp på rumpan eller att någon har tittat på en kvinnas bröst är speciellt allvarliga saker som förtjänar rubriken (om än olustiga och ska beivras naturligtvis).

Sen att det skulle finnas några sorts samhällstäckande "strukturer" när det kommer till sexualbrott är bara så löjligt så det blir skrattretande, sånt kan ju bara "below average"-begåvade som ändå lyckats ta sig in på någon genusutbildning för att bli hjärntvättade tro på.

Att belysa begreppsinflation har inget med whataboutism att göra, vilket var det du syftade på. Inte det du skrivit ovan.

Du menar det är inget "allvarligt" att ex. indiska kvinnor inte kan åka buss utan att ha 3-4 händer lite överallt? Det är inget "allvarligt" att så många kivnnor i världen itne känenr att de kan röra sig fritt, för att män hela tiden tar sig rättigheter över dem? Inget "allvarligt" ?

Återigen #metoo har aldrig handlat om våldtäkt som brott, utan om de strukturer som ger män som grupp dessa "rättigheter" över kvinnor som just #metoo bevisar.
Att så enormt mpånga kvinnor världen över har dessa berättesler från sina liv att berätta talar jut om en överallt rådande struktur.
Vänligen fatta detta.
Citera
2017-12-13, 13:48
Medlem
flaskborstes avatar
Har aldrig varit "Feminist" utan haft min egen syn på hur könen skall samspela och det har fungerat bra.. MEN som aktiv i fackföreningsrörelsen så fick man ta mycket kritik och blev kallad mansgris och rasist dagligen av rabiata subbor..

Dagens feminism har inget med feminism att göra det handlar snarare om att bygga ett matriarkat och ta över världen med deras ögon sett. Man använder alla bäckar små för att ta sig fram.. nu senast med "Metoo" där man ägnar sig åt att peta bort valfria män för att överta positioner i samhället.

Gubbar.. skit i feminismen.. och cuckar.. Ni Får inte mer fitta för att ni jamsar med.. snarare tvärt om..
Citera
2017-12-13, 14:00
Medlem
Mess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeatriceCenci
Jag håller inte med. Alla måste säga ifrån när feministerna härjar. Jag vet att mäns inställning till gapiga feminister alltid varit att inte bry sig. Feministerna har vunnit/vinner mark hela tiden med den taktiken från männen. Inkvotering av kvinnor. Kvotering av föräldraledigheten. Utvidgad sexualbrottslagstiftning och utvidgat våldtäktsbegrepp i kombination med försvagade beviskrav. Allmän stigmatisering av män som våldsverkare. Introduktionen av ideologin genusteori på varenda program på högskolor. Genusdagis mm. Kvinnor får inte kritiseras av män osv.

Vad gör detta då i praktiken? Jo, idiotin får följder för samhället. Vi ser påverkan inom Polisen, samhällsförsvar, rättsväsendet, skolan, socialförvaltningen, sjukvården.

Dessutom är det så att målmedvetna feminister ser till att söka sig till utbildningar och verksamheter där de kan påverka. Precis som djurättsaktivister och asylaktivister gör. Det är en politisk strategi för kulturmarxismen. Förändra inifrån.

På 80-talet fanns inte den här diskussionen. Det fanns knappt en enda "vanlig" tjej i gymnasieålder som var feminist. Sakta men säkert har de vunnit mark. I dag håller oroväckande många tjejer på och gapar om att kvinnor är diskriminerade och att män är våldsverkare. Budskapet förs fram genom media. Folk tar till sig och tror på det som sägs i media. Inte alla, men många.

Bästa inlägget i tråden.

Problemet dumsvensken har är att han/hon tror man kan tiga ihjäl verkliga problem.

Det är tigandet och högmodet som tagit oss till det läge vi nu är i.

Sverige och svenskarna är förlorade. Vi kan inte vinna det flerfrontskrig som vi inte bara utsätts för utifrån utan i ännu högre grad utför mot oss själva.

Sverige är dödsdömt, frågan är vad du som individ gör åt saken och hur du bäst planerar din framtid.
Senast redigerad av Mes 2017-12-13 kl. 14:03.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in