2007-02-06, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crowbar
Det är ju en väldigt strippad bil gämfört med RS4an därav kostnaderna.
RS4an är svindyr. Exemplet du gav är ganska vråltrimmad!

Hade varit roligare att gämföra den Skyline med en Dahlbäck trimmad UR quattro etc som det är lite mer rallystuk i.

Är väll inte heller så vanligt att man ser Skylines på bantävlingar jämfört med Ådis ´
Har inte förnekat att den är vråltrimmad å det har vi inte sagt att den inte får vara. Hans plan är/var och funkar hittills, att bygga en 800+hk motor som är pålitlig och går att köra på gatan utan problem, den har gått snart 1000 mil på gatan och håller ännu så det verkar fungera. På vilket sätt är bilen strippad (antar att du menar viktmässigt). R34 GTR är fortf. svindyr som begagnatbil här anser jag (runt halvmiljonen för ett fint ex om man inte plockar hem själv från japan) och den (läs: kismos gtr) bör väl ligga i samma prisklass som mtm-rs4an..

Sen är det väl klart att audi är en vanligare banbil häruppe i skandinavien än en skyline. Beror ju just på att den inte såldes här. I Japan så är den nog rätt mkt vanligare och även i UK så är det en vanlig banbil
Citera
2007-02-06, 16:36
Medlem
crowbars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rausner
Har inte förnekat att den är vråltrimmad å det har vi inte sagt att den inte får vara. Hans plan är/var och funkar hittills, att bygga en 800+hk motor som är pålitlig och går att köra på gatan utan problem, den har gått snart 1000 mil på gatan och håller ännu så det verkar fungera. På vilket sätt är bilen strippad (antar att du menar viktmässigt). R34 GTR är fortf. svindyr som begagnatbil här anser jag (runt halvmiljonen för ett fint ex om man inte plockar hem själv från japan) och den (läs: kismos gtr) bör väl ligga i samma prisklass som mtm-rs4an..

Sen är det väl klart att audi är en vanligare banbil häruppe i skandinavien än en skyline. Beror ju just på att den inte såldes här. I Japan så är den nog rätt mkt vanligare och även i UK så är det en vanlig banbil

Strippad i detta fall på exlusiv utrustning menar jag. Sitter flertalet DVD-skärmar och en massa lull lull i de nya RS4orna därav pris, vikt mm.
Det är just vikten som är nackdelen med RS4an/RS6an.
RS4 är ju en dyr kompromiss utav sport, lyx och klass.

Skulle man göra ett likadant projekt av en RS4 skulle bli roligt att se. Tror inte det skulle vara problem att få upp den motorn till 0,8-1hk/kg utan att få den olaglig på gatan.
Citera
2007-02-06, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crowbar
Strippad i detta fall på exlusiv utrustning menar jag. Sitter flertalet DVD-skärmar och en massa lull lull i de nya RS4orna därav pris, vikt mm.
Det är just vikten som är nackdelen med RS4an/RS6an.
RS4 är ju en dyr kompromiss utav sport, lyx och klass.

Skulle man göra ett likadant projekt av en RS4 skulle bli roligt att se. Tror inte det skulle vara problem att få upp den motorn till 0,8-1hk/kg utan att få den olaglig på gatan.
Okej fast vem fan har tid att titta på dvd när man ligger å smeker längs härliga landsvägar

Sen så låter raka sexor med turbo så jäkla mkt härligare än v8or hehe. En vass jänkev8 på tomgång är dock härligt med sitt ojämna gurglande

Aja nu får det vara nock med O-T här :P
Citera
2007-02-06, 21:45
Medlem
Offices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av volvo 240
Ännu roligare om det är nån riktig gammal häck, typ en 240 med 500 hp osv tänk porscheglinens miner hehe.
Såg en sådan på strippen för några år sedan. En riktig gammal sunkhäck såg den ut att vara. Gammalt takräcke, skiten i de nedre regionerna, originalavgasystemet satt på, några lister som hängde och slängde under bilen, men jädrar vad den gick alltså.
Citera
2007-02-06, 22:25
Medlem
_c2h5ohs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av speeed
en bil jag tycker är rätt mycket sleeper känsla över är volvo S60 R,
var ute och rastade en sån för ett tag sen och det är bra blås i dem.

S60R är inte en "sleeper" i mina ögon, inte heller s4.
Poängen med "sleepers" är väl att man ska sota "dyrbilar"? Eller bilar som är kända för att gå fort.

Kommer det en S60 i min backspegel, kollar jag så det inte är en R. En S4 känner man ju igen på 2 sekunder.

Vart ordentligt sotad av en 740 som såg ut att vara helt orginal, hörde dock hur den kvittrade till när han fladdrade förbi mig i vänterfilen.
Men då va ju nederlaget redan ett faktum...
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in