2017-12-10, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bern666
Nej du har fel de hade rätt i sin affärsmodell dock för tidigt för gemene man att förstå. Mina tre senaste bilar har jag konfigurerat och beställt från nätet, om du sagt det till mig för tio år sedan hade jag tyckt det varit en befängd tanke. Det är klart att det fanns rötägg i dot.com eran men om du ser dig omkring vad handlas inte på nätet idag?

Vissa hade rätt modell och många av dessa överlevde, som sagt, men de flesta var rena luftbolag. Så var det...men du får tro vad du vill.
Citera
2017-12-10, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnOldBeginning
En Volvo som du införskaffade med att byta dina grisar med volvohandlaren förstår jag...

Att du inte förstår användnigsområdet gör det inte till ett pyramidspel.
Att det är en helt digital teknik gör det inte till ett pyramidspel.
Att du inte kan transportera dig från A till B med tekniken gör det inte till ett pyramidspel.

Konstigt exempel att försöka dra hem ditt argument med när internet har revolutionerat ekonomin och handeln mer än något gjort senaste 1000 åren efter kanske förbränningsmotorn, och de fem värdefullaste börsnoterade företagen är IT-företag.

Att du uttalar dig mot bitcoin är nog ett incitament för folk att investera i bitcoin dessvärre.

Alltid dessa religiösa, som upprepar samma mantran om och om igen - tragiskt!!

Jag har full förståelse för tekniken och tycker den är jättefin. Äger själv kryptovaluta. Jag är dock realist och inte troende.
Citera
2017-12-10, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bern666
Det är klart att det är så, staten kommer alltid vara den största risken o det här spelet. Men då frågar jag dig varför har inte kryptovalutor stängts ner?. Vi hör lite hårda ord från Dimon, Ingves, lite stöttande ord från Putin. Att se världen från sitt eget skrivbord i det här kommer göra ont!

Ja, du kan ha rätt och myndigheterna faller platt. Jag tror dock att de planerar i bakgrunden och ser hur det utvecklar sig. Så länge det inte blir för stort eller ställer till skada, så låter de bli att röra i det.
Citera
2017-12-10, 12:34
Medlem
AnOldBeginnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av weallknowit
Alltid dessa religiösa, som upprepar samma mantran om och om igen - tragiskt!!

Jag har full förståelse för tekniken och tycker den är jättefin. Äger själv kryptovaluta. Jag är dock realist och inte troende.
Nej är tydligt att du inte har förståelse för tekniken. "Bitcoin är ingenting" - Du har inte ens greppat det grundläggande konceptet Digital Teknik.

När det gäller flugan internetföretag, som folk "religiöst" använder, typ amazon och google, så skulle jag nog säga att religiösa och realister är i samma skål när det kommer till det här.
Tror man (år 2017!) att digital teknik är ingenting för att det byggs på elektriska impulser och inte något man kan ta på fysiskt så är man en foliehatt av rang. Religiös/Realist i ena skålen, Foliehatt/Verklighetsfrånvänd i den andra.

Grattis att du äger bitcoins, du hade tur denna gången, men jag avråder starkt från att investera i saker man inte förstår något om alls.
Citera
2017-12-10, 12:46
Medlem
Citat:
Nej är tydligt att du inte har förståelse för tekniken. "Bitcoin är ingenting" - Du har inte ens greppat det grundläggande konceptet Digital Teknik.

När det gäller flugan internetföretag, som folk "religiöst" använder, typ amazon och google, så skulle jag nog säga att religiösa och realister är i samma skål när det kommer till det här.
Tror man (år 2017!) att digital teknik är ingenting för att det byggs på elektriska impulser och inte något man kan ta på fysiskt så är man en foliehatt av rang. Religiös/Realist i ena skålen, Foliehatt/Verklighetsfrånvänd i den andra.

Grattis att du äger bitcoins, du hade tur denna gången, men jag avråder starkt från att investera i saker man inte förstår något om alls.

Herregud vad du medvetet missförstår - man skulle kunna tro att du är en fanatisk kryptovalutaköpare.

Google, facebook (2004) är jättefina bolag. Det är heller inget fel på blockchain tekniken - men den är inte beroende av bitcoin. Bitcoin är som fiat-valutor, inget fysiskt värde, eller förresten fiat-valutor kan man torka sig i röven med - bitcoin går inte ens använda till det.
Citera
2017-12-10, 13:10
Medlem
AnOldBeginnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av weallknowit
Bitcoin är som fiat-valutor, inget fysiskt värde, eller förresten fiat-valutor kan man torka sig i röven med - bitcoin går inte ens använda till det.
Helt enig.

Men: Inget fysiskt värde =/= Ingenting.
Citera
2017-12-10, 16:59
Bannlyst
Spelar ingen roll... antingen torkar man sig i röven med sedlar och betalar 7%/år utav sin köpkraft och tycker att det är en bra deal eller inte. Om nu allt handlar om tillit oavsett vad som oundvikligen kommer ersätta dagens förstörda system. Jag vet inte en matematisk formel som ej kan rubbas/ändras i allt så letar vi efter en värdebevarare i ditt sinne. Luft/vatten/bitar utav jorden/bitar utav planeter/liv och död. Vad vill du ha dina pengar kopplade till....
Citera
2017-12-10, 17:52
Medlem
Citat:
Helt enig.

Men: Inget fysiskt värde =/= Ingenting.

Ok! Jag ger mig.
Citera
2017-12-11, 16:11
Medlem
QxZtVyPrQ9981AZXs avatar
Sådär. Introduktionen av BTC-futures verkar ha varit framgångsrik, det var som jag argumenterade för i tidigare inlägg att potentialen för att terminerna används som blanknings - instrument verkar ha minskat om man tittar på de senaste dagarna.

Det är givetvis för tidigt att säga längre fram men jag tror volatiliteten kommer minska substantiellt nu i och med introduktionen av derivat.

https://www.bloomberg.com/news/articles/2017-12-10/bitcoin-futures-trading-opens-bringing-crypto-to-wall-street

Nästa helg ser vi CME lansera sina futures.
Citera
2017-12-11, 16:49
Medlem
QxZtVyPrQ9981AZXs avatar
The crypto craze has hit the futures market, with Monday’s inaugural trading session crashing the exchange’s website and opening up a $2,000 gap with the underlying price in a fresh reminder of the volatile and fractured nature of the way these coins change hands.

In early trade on the CBOE Futures Exchange, the January bitcoin contract traded as high as $18,850 to the dollar, having opened around $15,000. More than 2,500 contracts had traded hands by 1:44am in Chicago (7:44am GMT), according to CBOE data. Trading was halted twice, first for two minutes then for five, after the abrupt rise triggered ‘circuit breakers’ aimed at easing excessive volatility.

Ett utdrag ifrån FT.

Verkar som att marknaden prissätter terminerna på BTC med en premie på 2000 USD. Innebär att i princip alla förväntar sig en uppgång just nu.
Citera
2017-12-11, 17:46
Medlem
Bitcoin är på alla nyheter dessa dagar, såg precis ett inslag på CNN. Vanliga dödliga får upp ögonen nu på allvar. Jag börjar bli riktigt säker på att denna stora bubbla blåses upp mycket mer innan den spricker. En dubblering från dagens nivå är inte bara möjlig, den är sannolik inom en snar framtid.
Citera
2017-12-11, 18:19
Medlem
ufomongos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av didi2
Bitcoin är på alla nyheter dessa dagar, såg precis ett inslag på CNN. Vanliga dödliga får upp ögonen nu på allvar. Jag börjar bli riktigt säker på att denna stora bubbla blåses upp mycket mer innan den spricker. En dubblering från dagens nivå är inte bara möjlig, den är sannolik inom en snar framtid.

Gäller att inte bli girig nu och göra en Africa Oil 2.0 😊
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in