2017-12-10, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2000-talet
Att utnyttja flyktingbarn är garanterat vanligare bland svenska kvinnor än bland svenska män. Rullas upp fall efter fall där svenska kvinnor våldtagit eller pressat dessa killar till sex (vilka så gott som uteslutande är afghaner) eller på annat sätt agerat sexuellt olämpligt mot dessa killar.

tror jag inte alls...flyktinglägren och världen! är fulla med just barn som utnyttjas sexuellt, och då av män och inte av kvinnor.
vidare är inte femininitet något som är enbart svenskt.

Håll dig till frågan.
Senast redigerad av Merapi 2017-12-10 kl. 15:48.
Citera
2017-12-10, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
tror jag inte alls...flyktinglägren och världen! är fulla med just barn som utnyttjas sexuellt, och då av män och inte av kvinnor.
vidare är inte femininitet något som är enbart svenskt.

Håll dig till frågan.

De män som utnyttjar barn i turkiska eller jordanska flyktingläger är inte svenskar.

Diskuterar man femininitet så måste man tydliggöra sådana saker som tidsperiod, kultur, nationalitet bland annat. Eftersom kvinnorollen ser olika ut i exempelvis Sverige och Jordanien. Det strider exempelvis inte mot kvinnorollen i Sverige att kvinnor förvärvsarbetar utanför hemmet, medan det finns länder där det vore mycket kontroversiellt.

Samma med tidsperiod. Få svenskar idag vill nog bränna upp de tanter som sysslar med tarotkort och är lite new-age-spirituella, men för 400 år sedan hade kanske svenskar sett annorlunda på sådana tanter.
Citera
2017-12-10, 15:53
Medlem
Citat:
De män som utnyttjar barn i turkiska eller jordanska flyktingläger är inte svenskar.

Diskuterar man femininitet så måste man tydliggöra sådana saker som tidsperiod, kultur, nationalitet bland annat. Eftersom kvinnorollen ser olika ut i exempelvis Sverige och Jordanien. Det strider exempelvis inte mot kvinnorollen i Sverige att kvinnor förvärvsarbetar utanför hemmet, medan det finns länder där det vore mycket kontroversiellt.

VAR pratar vi enbart om svenskar?
vi pratar femininitet!
Citera
2017-12-10, 15:56
Medlem
Citat:
VAR pratar vi enbart om svenskar?
vi pratar femininitet!

Och du är omedveten om att femininitet skiljer sig mellan kulturer? I Mauretanien trycker man i mat i tonårstjejer så de ska bli stora och tjocka vilket deras kultur ser som kvinnligt, men hur är det en könsroll svenska kvinnor har att rätta sig efter? Tryckte din mamma i dig mängder med mat så du skulle bli en stor och tjock kvinna som karlar vill gifta sig med?
Citera
2017-12-10, 15:58
Medlem
Pansarveckets avatar
Samhällets gynocentrism är direkt en följd av kvinnors samlade vrål efter mer rättigheter än någon annan människa nånsin haft i världshistorien. De har makt överallt och använder den för att tillskansa sig mer makt.
På bekostnad över allt annat. Män, svaga, äldre, barn, samhället i stort, skolan, vården, kulturen, mediernas trovärdighet.

Allt du kan tänka dig. Vi lever i en feministisk dystopi och det kan tydligast visas med googles sökningar på metoo i världen just nu.
https://trends.google.se/trends/explore?q=%23metoo

Sverige är fortfarande överlägset värst i världen!
Hand upp den som tror att svenska kvinnor är mest drabbade i världen?

Förklara gärna skillnaden.
Citera
2017-12-10, 16:03
Medlem
Jellohs avatar
Citat:
herregud det sista är väl fasen inbyggt i den manliga rollen.

Nu pratar jag om objektiva orättvisor, inte när det "känns" orättvist. Dessutom uppmanar Svenska Kyrkan inte längre till att köna Gud. Skärp dig.
Citera
2017-12-10, 16:04
Medlem
Några delar i toxisk feminitet:

- Känslostryda beslut
- Följer gruppen, väldigt låg personlig intigritet
- Offermentalitet
- Angriper svaga, böjer sig för starka
- Manipulativitet
- Svårt att ta ansvar/tänka i konsekvenser
- Egocentrisitet
- Projicering på andra
Senast redigerad av Dolche 2017-12-10 kl. 16:06.
Citera
2017-12-10, 16:05
Medlem
Citat:
Och du är omedveten om att femininitet skiljer sig mellan kulturer? I Mauretanien trycker man i mat i tonårstjejer så de ska bli stora och tjocka vilket deras kultur ser som kvinnligt, men hur är det en könsroll svenska kvinnor har att rätta sig efter? Tryckte din mamma i dig mängder med mat så du skulle bli en stor och tjock kvinna som karlar vill gifta sig med?

jag är medveten om att du har tragiska svarta hål i din begreppsvärld.

Man tycker inte det är "kvinnligt" utan "vackert"
och att lägga vikt vid att vara vacker just går nog att säga vara just en trad. feminin roll i världen.

Feminitet är vad man förknippar med kvinnor just...fysiskt, psykiskt, personlighetsmässigt etc etc.
och nej...femininitet är inte att förgripa sig sexuellt på barn, inte heller flyktingbarn.
varken i Sverige eller Mauretanien.
Citera
2017-12-10, 16:09
Medlem
Citat:

och att lägga vikt vid att vara vacker just går nog att säga vara just en trad. feminin roll i världen.

Feminitet är vad man förknippar med kvinnor just...fysiskt, psykiskt, personlighetsmässigt etc etc.
och nej...femininitet är inte att förgripa sig sexuellt på barn, inte heller flyktingbarn.

Varför inte? Bara för att världen har ett patrialkalt synsett på övergrepp (penetrering), så betyder det ju inte att det finns andra typer av övergrepp. Det är bara att öppna ögonen och se, så finns även de kvinnliga förrövarna där. Hör väldigt nycket pedofilsnack bland kvinnor måste jag säga.
Citera
2017-12-10, 16:13
Medlem
Citat:

Det ses som kvinnligt och är sammankopplat med idéer om fertilitet.

Nej, kvinnor ska inte i alla kulturer vara så vackra som möjligt. I många kulturer döljer sig kvinnor i täckande kläder just för att de inte ska upplevas som vackra. Samtidigt som män genom historien om de haft möjlighet gärna varit fåfänga, i dagens USA lägger män ner mer pengar och tid på mode än vad kvinnor gör.

Och bortsett från detta har du andra exempel jag tog upp tidigare. Till exempel synen på kvinnors förvärvsarbete.

Och gällande övergrepp så är det knappast en slump att sexturistande kvinnor råkar komma från just vissa kulturer (så gott som uteslutande nordvästeuropeiska+anglosaxiska kultursfären).
Citera
2017-12-10, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Laertes
Finns det en motsvarighet för toxisk maskulinitet hos kvinnor?

Om ja, vilka exempel finns? Hur ser ni feminister på detta?
Ja. Det är väl radikalfeminism, typ Schy(r)man och hennes gelikar.
Citera
2017-12-10, 16:31
Medlem
Citat:
Det ses som kvinnligt och är sammankopplat med idéer om fertilitet.

Nej, kvinnor ska inte i alla kulturer vara så vackra som möjligt. I många kulturer döljer sig kvinnor i täckande kläder just för att de inte ska upplevas som vackra. Samtidigt som män genom historien om de haft möjlighet gärna varit fåfänga, i dagens USA lägger män ner mer pengar och tid på mode än vad kvinnor gör.

Och bortsett från detta har du andra exempel jag tog upp tidigare. Till exempel synen på kvinnors förvärvsarbete.

Och gällande övergrepp så är det knappast en slump att sexturistande kvinnor råkar komma från just vissa kulturer (så gott som uteslutande nordvästeuropeiska+anglosaxiska kultursfären).

ja just bära burka betyder ju att man inte ser just skönhet som något "kvinnligt"...anledning till att kvinnor tvingas bära burka är för att män ska slippa se hur fula kvinnor är och inte "lockas" spy runt hörnet...eller hur?

jag kan inte bestämma mig kring dig...antingen är du ett skickligt troll eller också är du faktiskt så här sorgligt pantad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in