2017-12-09, 09:42
Medlem
Hade mineat och bytt till mig totalt 5.32xxxxx btc under "årens lopp". I Januari sålde jag av allt jag hade, minns inte exakt vad jag fick ut men inga astronomiska summor. Om jag inte minns helt fel var 1 BTC dryg 9000kr, har 0,119938xx nått kvar nu.

Med tanke på hysterin och uppgången som blev, villket jag aldrig trodde då jag bara hållt på med btc som en nördig grej och kul grej, så kan jag inte låta bli att må sjukt dåligt över vad detta landat i.

Trots att jag aldrig investerst pengar så har jag förlorat massor på att sälja de jag hade för snart ett år sedan. Det knäcker mig helt och vet inte hur jag ska kunna gå vidare.
Citera
2017-12-09, 09:54
Medlem
Hade 14 i min wallet. Köpte weed för allt. Fatta hur mycket gräs jag hade kunnat köpt idag!

Lika bra att de redan är slut.
Citera
2017-12-09, 10:08
Medlem
ReiseReises avatar
Så är det på marknaden, och det händer varje dag. Folk investerar i något och sedan gör olyckliga bedömningar. Du är inte den första och du kommer inte vara den sista. Vissa tar också självmord ibland.

Ryck upp dig och gå vidare i livet. Man måste det och inte bara "tänk om" hela tiden
Citera
2017-12-09, 10:13
Medlem
Heckmanns avatar
Livet är ingen Disneyfilm, så ryck upp dig nu och glöm det där! Det kunde varit tjugo resor värre.
Citera
2017-12-09, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aroc
Hade 14 i min wallet. Köpte weed för allt. Fatta hur mycket gräs jag hade kunnat köpt idag!

Haha - jättekul!!

TS: De flesta har sålt investeringar för tidigt - men man har inte tjänat några pengar förrän man har sålt.
Citera
2017-12-09, 10:47
Medlem
Kaustis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adjektivet
Hade mineat och bytt till mig totalt 5.32xxxxx btc under "årens lopp". I Januari sålde jag av allt jag hade, minns inte exakt vad jag fick ut men inga astronomiska summor. Om jag inte minns helt fel var 1 BTC dryg 9000kr, har 0,119938xx nått kvar nu.

Med tanke på hysterin och uppgången som blev, villket jag aldrig trodde då jag bara hållt på med btc som en nördig grej och kul grej, så kan jag inte låta bli att må sjukt dåligt över vad detta landat i.

Trots att jag aldrig investerst pengar så har jag förlorat massor på att sälja de jag hade för snart ett år sedan. Det knäcker mig helt och vet inte hur jag ska kunna gå vidare.

Nej, du har inte förlorar några pengar. Du har däremot missat en uppgång.

Det är alltid lätt att vara efterklok, men samma sak kan ju sägas om Fingerprint, Apples aktie eller en massa annat. Inget nytt under solen att vissa saker drar iväg.
Citera
2017-12-09, 11:21
Medlem
QkNNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aroc

Jag vann 15 BT på poker när dom var värd 3300kr st. Inte för att det fanns nån chans till att jag skulle sparat dom.

Men nu är det väl mer än 2-3 miljoner.
Citera
2017-12-09, 11:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av QkNN
Jag vann 15 BT på poker när dom var värd 3300kr st. Inte för att det fanns nån chans till att jag skulle sparat dom.

Men nu är det väl mer än 2-3 miljoner.

Kram i vinterkylan. Men nu går vi vidare!
Citera
2017-12-09, 11:26
Medlem
Du har inte förlorat pengar, bara missat en uppgång. Synd i efterhand men ifall du aldrig var intresserad av bitcoin pga finansiella skäl utan pga intresse är det väl bara positivt att du tjänat nåt över huvud taget? Plus att du faktiskt har kvar 0.1 bitcoin.
Citera
2017-12-09, 11:29
Medlem
Köpte 2st mining maskiner med 4 grafikkort vardera när btc låg runt 100 dollar
Sålde allt ja fick nästan direkt, vet inte hur mycket jag skulle haft idag.

Sålde btc för droger, sålde btc för att köpa ett ps3, tappat bort lösenordet till en wallet med ~1btc på.
Men mår inte kasst för det, jag gick plus
Citera
2017-12-09, 11:46
Medlem
Va glad för den vinst du gjort istället för att må dåligt över något som kunde varit.
Citera
2017-12-09, 12:12
Bannlyst
Ganska sött med dessa curlade ungar som tror att livet är över när dom missade en chans att bli miljonärer.

Akta dig för trisslotter TS, jag har hört att man riskerar att bli miljonär där med.

Kan du ens gå utomhus? Risken finns ju att den feta asiaten tappat en little boy gånger hundra på din skalle.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in