2017-12-09, 02:42
Medlem
En gymnasieskola i Uddevalla har anlitat väktare för att försöka få bukt med problemet med obehöriga personer som kommer och äter gratis lunch. De är så pass många att de tränger undan de reguljära eleverna så at de inte får plats i skolmatsalen. Detta har fortgått under hela höstterminen.

"Gratisätarna" var dessutom inblandade i minst en våldsam händelse på skolgården i förra veckan där en person blev misshandlad. Det lkåter inget vidare snällt att dels äta av andras mat utan att betala för den, och tränga bort dem som den är avsedd för, och sedan ställa till med en massa våldsamheter.

Min fråga är, vilka är dessa typer? Är det barn, "barn" (dvs. "barn"-inom parantes-varianten) eller vuxna? Skolluncher brukar ju inte direkt servera delikatesser så det lär väl inte vara småhungriga skolelever från andra skolor som inte fått tillräckligt mycket serverat hos sin egen skola?

https://www.aftonbladet.se/senastenytt/ttnyheter/inrikes/article26904729.ab
Senast redigerad av scrollock 2017-12-09 kl. 02:51.
Citera
2017-12-09, 04:09
Medlem
Kanske ungdomar som gått ut gymnasiet och inser att det är dyrt att flytta hemifrån men bor nära skolan.

På den skolan jag gick krävdes det ett ID kort för att få ut en tallrik.
Citera
2017-12-09, 04:29
Medlem
Dreamtimes avatar
Det kan röra sig om sk ironiska foodies som tar bilder på de överkokta grönsakerna och himlar med ögonen smått elitistiskt till varandra
Citera
2017-12-09, 04:56
Medlem
NovaOculuss avatar
Det är såklart flashbackare, det finns till och med en tråd om den nobla konsten att äta gratis.

För övrigt är det en briljant idé.
Citera
2017-12-09, 05:39
Medlem
Ördögs avatar
Uddevalla: Gratisätare problem på skola

En gymnasieskola i Uddevalla tvingas nu anlita väktare, för att inte gratisätare ska komma in och smörja kråset med skolmaten. Problemet tycks ha pågått hela hösten.
Kan någon initierad berätta mer om vad dessa gratisätare är för ena?

https://www.sydsvenskan.se/2017-12-09/gratisatare-far-skola-att-ta-in-vaktare

Citat:
– Vi har haft problem med ett stort antal personer som har ätit här hela hösten. Det har gjort att elever har fått sitta i personalrummet och äta för att de inte har fått plats i matsalen, säger rektorn Johan Romberg till Bohusläningen.
En annan händelse som har bidragit till beslutet är en misshandel som skedde på skolgården i förra veckan, där några av gratisätarna var inblandade.

(Ett tämligen trivialt brott i jämförelse med de mord, rån och våldsdåd som detta forum överflödar av. Men ett brott lika fullt.)
Senast redigerad av Ördög 2017-12-09 kl. 05:42.
Citera
2017-12-09, 06:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ördög
En gymnasieskola i Uddevalla tvingas nu anlita väktare, för att inte gratisätare ska komma in och smörja kråset med skolmaten. Problemet tycks ha pågått hela hösten.
Kan någon initierad berätta mer om vad dessa gratisätare är för ena?

(Ett tämligen trivialt brott i jämförelse med de mord, rån och våldsdåd som detta forum överflödar av. Men ett brott lika fullt.)

Är det muslimer eller "rumäner"?
Citera
2017-12-09, 06:26
Medlem
Handlar troligtvis om Zigenare. Samma "människor" som tvingar på dig tidningar i tunnelbanan..
Citera
2017-12-09, 06:30
Medlem
InflatableBoppos avatar
Eftersom Aftonbladet inte ger vidare information handlar det inte om ljushyade svenskar. Jag sätter min lön på så kallade eu-migranter eller vad vi politiskt inkorrekta säger zigenare. TT spelar ner händelsen genom att kalla det gratisätare det har aldrig hänt om det handlat om ljushyade svenskar.

För att inte stödja idioter.
https://archive.fo/1AKzj
Senast redigerad av InflatableBoppo 2017-12-09 kl. 06:32.
Citera
2017-12-09, 08:42
Medlem
Ja man undrar ju...

Ziggisar är väl det första man gissar på, men det kan lika väl vara araber eller afrikaner... Det sjuka är väl ändå att skolan inte tidigare säkrat sina lokaler för elevernas trygghet och bästa?

Vad är det för jävla skitrektor?
Citera
2017-12-09, 08:53
Medlem
Pallestroms avatar
Det är väl knappast vuxna som kunnat knalla in och ätit i skolan?
Vad är det för barn som driver omkring och uppenbarligen inte går i skolan?
Citera
2017-12-09, 08:58
Medlem
Det här minns jag förekom redan för flera decennier sedan, när jag gick i skolan. Då var det vuxna zigenare. Känns som det kunde vara så även idag.
Citera
2017-12-09, 09:03
Medlem
batakis avatar
Det har funnits länge. När jag gick på högskolan fick vi för oss att åka till vår gamla gymnasieskola och äta lunch med våra gamla skolkompisar som gick kvar där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in