2017-12-02, 18:03
Medlem
Roibots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tradern69
Det logiska hade varit att se en tjejfight mellan jemima och Hanna. Det är de deltagarna som har en viss potential att lyckas. Börjar bli tråkigt att se dessa stora grabbar med bra röster som inte kan röra sig på scen. Chris kommer att glömmas bort som Martin Jönsson. Martin har en grym röst och intressant att lyssna på m en de kommer ingenvart efter Idol. När Idol tar slut lyckas typ 1 av 10 att nå som högst Mello. Tycker inte att det finns någon som backar upp Idolerna efter programmet. Visst har Agnes nått otroliga höjder. Fast i juryn sitter professionella låtskrivare som skrivit låtar till världsartister. De kunde/borde hjälpa till mer.
I finalen handlar det om vem som kan tolka det specialskrivna låten bäst. Det är ett koncept som gör att de roligaste fighterna uteblir. Blir inte för förvånad om Chris röst passar låten bäst och vinner. Som Martin Jönsson.
Håller med om det som jag har fetstilat; juryn har kunnat gjort så mycket mer för idolerna genom åren. Dock har de ju lite olika roller inom musikbranschen, och vissa kanske inte haft tillräckligt med inflytande för att faktiskt hjälpa idolerna, även om de kanske velat.

Senast redigerad av Roibot 2017-12-02 kl. 18:19.
Citera
2017-12-02, 18:46
Medlem
Nu är vi bara en fredagkväll från att Martin Almgren-kopian Chris vinner idol. Från samma stad, och de känner varann läste jag nånstans. Har de gigat ihop också? Annars är det ju bara att köra. De kan lira lite ZZ top, det blir bra.
Citera
2017-12-03, 01:03
Medlem
Zoom008s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wandra
Men nu är det ju faktiskt så att genommusikaliska Chris kan sjunga precis vad som helst
Det vill jag se och höra. Han är stor och tjock vilket förmodligen skulle göra honom andfådd om han rörde på foten. Nej, han kan inte göra annat än stå och sjunga rakt upp och ner. Precis som den förra vinnaren i samma dimension, Jönsson elller om det var Almgren? Chris skulle passa bra in i något julspel och kunna ha en roll där som Josef? Jag fattar inte hur någon ens kan se denna pösmunk som en värdig idol? Tänk att se Chris stå i Globen på en konsert och lyssna på honom ett par timmar. Då kan man ju köpa en skiva och sätta på sig hörlurar vilket är lika spännande.
Senast redigerad av Zoom008 2017-12-03 kl. 01:13.
Citera
2017-12-03, 11:34
Medlem
TheOneEyedSnakes avatar
Vill börja med att skriva helvete vad störande gina var idag. Onödiga politiska och icke rumsrena kommenterar. Hon kan inte ens låta Gabbe få snacka sina sista minuter i tv utan dränker honom med sitt svammel. Jämför det med Per som sätter deltagaren i fokus och tar in vad de säger.

När det gäller prestationerna kan man väl säga att Gabbe och Hanna bjöd på varsin flopp och varsin leverans och Chris bjöd på två leveranser. Hade förvisso förväntat mig att Hanna skulle floppa med Ariana Grande vilket man såg förra veckan att de har helt olika stilar och röster. Chris fick ju även två glänsarlåtar i stort sett vilket man får ha i beaktande.

Skönt annars att det känns som Chris äntligen börjat steppa upp. Äntligen har han haft låtar som passar honom lite bättre än de han haft tidigare.

Tycker att det var rätt vinnare som gick vidare. De har fina personligheter båda två. Beauty and the Beast. Hade varit kul om de fått göra en duett tillsammans som allra sista nummer.
Citera
2017-12-03, 15:27
Medlem
Wandras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psonpson
Nu är vi bara en fredagkväll från att Martin Almgren-kopian Chris vinner idol. Från samma stad, och de känner varann läste jag nånstans. Har de gigat ihop också? Annars är det ju bara att köra. De kan lira lite ZZ top, det blir bra.

De kommer från Lindesberg båda två
Citera
2017-12-05, 03:19
Medlem
Zoom008s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tradern69
Tycker man borde ordna någon konsert varje sommar för Idol- deltagare som varit med genom åren. Lite som Digiloo. Så att man hela tiden höll Idol- deltagarna vid liv.
Det kan inte bli ett lätt uppdrag för producenterna. Någon är helt försvunnen, en annan bor nerknarkad i en husvagn, en har bildat familj och slutat sjunga på färjan, en är väl riktigt sjuk på allvar, ett par tjockisar kör lastbil i Norrland och skulle inte orka gå till färdplatsen, några vet i fan var dom är och verkar helt bortblåsta ur minnet. Nämn gärna någon av dom ifall du kommer ihåg? Vad hette idolen? 10-tusenkronorsfråga. rätt svar Jay, haschpundarn ,pundare nr 2 som bodde i husvagn. Behöver hjälp att komma ihåg.

Visst ja. Kevin Borg, charmknutten och fotbollsliraren Kevin Walker som fick egna regler. Vem vill inte se och höra dom igen?
Senast redigerad av Zoom008 2017-12-05 kl. 03:34.
Citera
2017-12-05, 16:01
Medlem
Låtarna i fredagens stora final.

Chris Kläfford:
Eget val: "I Will Wait" - Mumford and sons
Tittarnas val: "Imagine" - John Lennon
Vinnarlåten

Hanna Ferm
Eget val: "Stronger" - Kelly Clarkson
Tittarnas val: "Crazy" - Gnarls Barkley
Vinnarlåten
Citera
2017-12-05, 20:13
Medlem
Zoom008s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fantomsmurfen

Chris Kläfford:
Vinnarlåten

Hanna Ferm
Vinnarlåten
Hoppas han byter skjorta så det blir variation. Gäsp..
Senast redigerad av Zoom008 2017-12-05 kl. 20:23.
Citera
2017-12-05, 21:44
Medlem
TheOneEyedSnakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fantomsmurfen

Chris Kläfford:
Vinnarlåten

Hanna Ferm
Vinnarlåten
Yes, hade hoppats på imagine. Har väntat på det typ hela säsongen. Lite osäker på om han kan leverera samma feeling igen dock.

I will wait vet jag inte om det känns som en riktig finallåt egentligen... Hade hoppats på något mer storartat, ungefär på samma nivå som Jay Smith körde på sin tid. https://www.youtube.com/watch?v=dSBR4ZaKw3c
Citera
2017-12-06, 00:47
Medlem
Zoom008s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheOneEyedSnake
Yes, hade hoppats på imagine. Har väntat på det typ hela säsongen. Lite osäker på om han kan leverera samma feeling igen dock.

I will wait vet jag inte om det känns som en riktig finallåt egentligen... Hade hoppats på något mer storartat, ungefär på samma nivå som Jay Smith körde på sin tid. https://www.youtube.com/watch?v=dSBR4ZaKw3c
Passa på och njut för sen ser du honom aldrig mer.
Citera
2017-12-06, 16:33
Medlem
Kändes som hypen med Chris dalade ett tag, har inte kikat på ett par veckor, men har lyssnat några gånger på samtliga uppträdanden som var i fredags, och fan han är riktigt grym med rösten, och i slutändan är det den posten som är viktigast.

Man kan ju tycka att Hanna har mer hela paketet, men hennes röst halkar för mycket efter tyvärr, låter inte alls bra helt ärligt stundtals, även om det är saker som säkert kommer att förbättras med tiden så är det en bit kvar dit. Hon kommer heller aldrig nå upp till Chris nivå på rösten, men det är det få som gör iofs.

Konstigt nog så känns också Chris mer flexibel än övriga då han ändå är så pass skicklig att han kan få det mesta att låta bra. Så att han är enkelspårig är inte heller sant.
Citera
2017-12-06, 17:48
Medlem
Roibots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SaiGOon
Kändes som hypen med Chris dalade ett tag, har inte kikat på ett par veckor, men har lyssnat några gånger på samtliga uppträdanden som var i fredags, och fan han är riktigt grym med rösten, och i slutändan är det den posten som är viktigast.

Man kan ju tycka att Hanna har mer hela paketet, men hennes röst halkar för mycket efter tyvärr, låter inte alls bra helt ärligt stundtals, även om det är saker som säkert kommer att förbättras med tiden så är det en bit kvar dit. Hon kommer heller aldrig nå upp till Chris nivå på rösten, men det är det få som gör iofs.

Konstigt nog så känns också Chris mer flexibel än övriga då han ändå är så pass skicklig att han kan få det mesta att låta bra. Så att han är enkelspårig är inte heller sant.
Hanna hade varit krasslig hela förra veckan enligt Bagge, så det kan förklara varför hon hennes sång inte höll måttet i fredags. I övrigt tycker jag att hon har varit rätt stabil i rösten under Idols livesändningar.

Att hon aldrig kommer att nå Chris nivå i framtiden är jag inte övertygad om, men det kommer nog att ta tills 20-talet innan hennes fulla potential förverkligas. På samma sätt som Chris inte var den har är idag när han först sökte till Idol 2010. Jag ser fram emot finalen, då jag tycker att båda håller mycket högre nivå än fjolårets finalister Liam & Rebecka, samt året dessförinnan (Martin & Amanda).
Senast redigerad av Roibot 2017-12-06 kl. 17:51.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in