En sak jag undrat över och jag tror ingen annan har tagit upp, hur kan det komma sig att det här fick pågå år ut och år in utan att nåt hände förrän ReclaimYourMind fick modet? Var det inget barn som sa nåt? Ingen vuxen som misstänkte nåt?
Sket alla vuxna i de här barnen?
I en liten by känner alla alla och brukar inte gå hålla nåt hemligt, speciellt inte om det är snaskigheter som knarkande, sånt snack sprids snabbt. De bodde ju dessutom på servicehuset och det borde vara hyfsat mitt i byn, inte vid vägs ände. Att det springer barn hemma hos två excentriska inflyttade ungkarlar (ok det fanns en tjej men i Tyskland så det gills inte) borde ha varit högvilt för alla fönstergluttande pensionärer. Kombinationen bjudande på godis och pedofili känner alla till, la ingen ihop två och två?
Man skvallrar men samtidigt håller man varandra om ryggen och drar sig för att anmäla sina grannar. Men de här två var utbölingar och det tar många år innan man kommer in i bygemenskapen, om ens nånsin om man inte godkänns. Och handlar det om bygdens barn som alla känner, nån måste ju ha märkt att de förändrades?
Föräldrarna kanske var puckon och barnen kanske inte raglade runt fulla och påtända utanför servicehuset, men det brukar ju märkas ändå att nåt är fel, att nåt har hänt. Barnen kan mer om sex än vad de borde, beter sig utmanande mot andra vuxna för de har fått lära sig det är så man gör osv.
Jag tvekar alltså inte en sekund över att alltihop har gått till som RYM och åtalet säger. Är bara så förtvivlad över att ingen verkar ha begripit nånting, fattat misstankar och börjat nysta. Eller kan det vara så att de anmälts men inget hänt, som var fallet med RYM:s första anonyma anmälan?
Finns det nån från byn som kan förklara? Ni läser här allihopa, tänker ni nu att "jag visste ju att det var nåt skumt med de karlarna...."?
Finns nåt sätt att snoka fram om de anmälts tidigare men att inget hänt?
Till ReclaimYourMind: Stående ovation till dig, starkt och modigt gjort. Du har räddat många, inte bara brödernas framtida offer utan deras pedofilkompisars offer världen över som polisen kan snoka fram. Hoppas du kan leva på detta när det känns tungt. Dessutom borde du skriva en bok om allt som hänt. Förjävligt att du måste vänta på psykhjälp, tänker att skrivandet kan bli terapi, att du får skiten ur ditt system. Tror ärligen du kan få den utgiven också. Du är smart och logisk, skriver snygg svenska, och det här är ju verkligen en story. Internationell bestseller kanske, till och med? Sikta mot stjärnorna...