2017-12-02, 00:28
Medlem
praeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JuliusSpengler
Motgift sa exakt det jag citerade i mitt förra inlägg. Jag har lyssnat på alla diskussioner de haft i ämnet och Dan har bland annat varit kritisk till hur saker och ting fungerade vid den tiden då han var aktiv i ND. Jag kan känna igen mig i det de diskuterade då jag upplevde samma sak när jag var med i SvP. Motståndsrörelsen är nog snarare den organisation av alla de senaste 30 åren som talat minst om "vinst vid nästa val, annars kan vi gå och dö-retoriken" Som jag skrivit ett antal gånger nu i tråden så har Dan och Magnus kritik mot rörelsen i helhet inte specifikt handlat om Motståndsrörelsen. Nordisk ungdom bedriver samma aktivism som Motståndsrörelsen men har inte sagt ett pip om Motgifts kommentarer. Kanske för att de förstår helheten i deras resonemang. När de ger direkt kritik mot en organisation så förstår jag om man kan reagera, men i Motståndsrörelsens fall handlar det oftast om att de ser sig som den ENDA organisationen och att alla andra nationella har dem som någon slags utgångspunkt i alla resonemang de för vilket gör att de direkt tar åt sig av allt som sägs.

På tal om aktivism så hyrde jag en bil och körde 120 mil tur och retur från ett annat land för att delta på en demonstration anordnad av Motståndsrörelsen "i en liten håla där vi viftade med flaggor och kallade det för demonstration" Det var en underbar känsla och vi dominerade staden och fick mycket uppmärksamhet. Jag blev dock inte kränkt när Dan och Magnus gjorde sina uttalanden som jag citerade ovan, då jag följt deras diskussioner så pass länge att jag vet vad de menar och inte menar.
Har deltagit på andra demonstrationer med NMR och även flera med Svenskarnas parti. Jag ägnade oändliga timmar med aktivism för SvP inför valet 2014 och la ut valsedlar och bevakade alla 25 vallokaler själv i min stad. Jag tror faktiskt inte vi fick en enda röst i min stad och efter detta så insåg jag också att det finns mer effektivt sätt att bedriva propaganda på än det vi sysslade med i SvP.

Vad innebär att "göra motstånd" för dig? Jag tror att det viktigaste "motståndet" nationella har gjort de senaste 10 åren har varit att ha byggt upp alternativa nyhetssidor på internet vilket ha gjort att vanligt folk har sett igenom gammelmediernas lögner och börjat tänka i nationalistiska banor. Vore det inte för att jag snubblade in på Dan Erikssons privata podcast innan de startade Radio Framåt för typ sju år sedan hade jag lika gärna kunnat vara en hjärntvättad vänstertomte med några mulattbarn på kontot idag. Vänstern har lyckats rätt bra med att "göra motstånd" med hjälp av sin metapolitik de senaste 50 åren i Europa.
Citera
2017-12-02, 00:31
Medlem
Fascistoids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Run3
Jag skulle gissa på att det blir i närheten av Göteborg. Björn bor väl i Borås, och Conrad någonstans i närheten av Göteborg också.
Jag hoppas verkligen inte att Göteborg / i närheten blir den platsen där det första Svenskarnas hus etableras. Dels för att kvadratmeterpriset är väldigt högt, inte mycket "bang for the buck" samt att det ligger alldeles för långt ner i Sverige vilket skulle exkludera det aktiva medlemsantalet såvida man inte får med sig var och varannan Göte. Sedan är staden bokstavligen på väg emot avgrunden med sitt stora främlingsantal, höga brottslighet och sin odugliga poliskår som inte ens kan freda sig själv. Lycka till med att kunna locka patrioter och barnfamiljer som vill säkra sin framtid i Göteborg säger jag bara, den första staden som faller på grund utav sin allvarliga demografiska situation och sitt röda vanstyre.

Hade jag varit Det fria Sveriges Führer hade jag placerat mig i antingen Västmanland, Närke, Södermanland eller Östergötland. Då jag är övertygad om att dessa platser har en god grogrund för att bygga ett nationalistiskt samhälle tack vare sin rika yta och för att det ligger så pass centralt till på Sverigekartan vilket innebär att både svenskar från nord och syd kan ta sig dit utan att det tar en halv dag.
Citera
2017-12-02, 00:35
Medlem
Guillounisms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av praele
Vänstern har lyckats rätt bra med att "göra motstånd" med hjälp av sin metapolitik de senaste 50 åren i Europa.

Detta har du läst någonstans. Jag vill ställa en fråga till dig. Varför tror du att det är så? Dvs att vänstern nominellt ska ha lyckats med sin "metapolitik".
Citera
2017-12-02, 00:38
Medlem
praeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guillounism
Detta har du läst någonstans. Jag vill ställa en fråga till dig. Varför tror du att det är så? Dvs att vänstern nominellt ska ha lyckats med sin "metapolitik".
Människor idag tänker på ett kulturmarxistiskt sätt eftersom det är den informationen de fått från de stora medierna. Hur menar du att hela samhällsförändringen har skett?
Citera
2017-12-02, 00:42
Medlem
Guillounisms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av praele
Människor idag tänker på ett kulturmarxistiskt sätt eftersom det är den informationen de fått från de stora medierna. Hur menar du att hela samhällsförändringen har skett?

Bra! Vänstern har i sin så kallade metapolitik hela tiden haft stöd från eliterna, i bred bemärkelse med allt vad det innebär av positiv exponering, uppmärksamhet i stora media och finansiering. Nationalismen kommer inte att ha det. Därför går inte resonemanget att "vänstern gjorde si och så" att överföra till vår sida.

Vänstern lyckades tack vare eliten. Inte tvärtom. Nationalismen måste lyckas utan eliten. En helt annan frågeställning.
Citera
2017-12-02, 00:51
Medlem
praeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guillounism
Bra! Vänstern har i sin så kallade metapolitik hela tiden haft stöd från eliterna, i bred bemärkelse med allt vad det innebär av positiv exponering, uppmärksamhet i stora media och finansiering. Nationalismen kommer inte att ha det. Därför går inte resonemanget att "vänstern gjorde si och så" att överföra till vår sida.

Vänstern lyckades tack vare eliten. Inte tvärtom. Nationalismen måste lyckas utan eliten. En helt annan frågeställning.
Vi har dock verkligheten på vår sida vilket kommer att bli allt mer uppenbart för folk. En annan fördel i att ha fakta på vår sida är att vi inte behöver en hundradel av deras resurser för att kunna förändra på det sättet som de har gjort. Därför ser jag det som att vi måste fortsätta göra motstånd på det sättet vi har gjort de senaste tio åren och där ser jag DFS som en bra fortsättning på det vi skapat hittills.
Citera
2017-12-02, 09:47
Medlem
Don.Cs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motarbetar
Har inte Dan nämnt att de redan har intressanta projekt som dom tittar på? Hoppas dock dom väljer att köpa en fastighet. Att hyra kan ställa till mycket problem, om inte hyresvärden är en nationellt sinnad individ vill säga.

Dan och Magnus har väl planerat att flytta hem till Sverige i Februari. Det hade såklart underlättat för hela projektet om dom hade kunnat rota sig i närheten utav DFS-huset direkt, och sluppit flytta runt.

Flyter det på som det ska så kan de säkert öppna upp i början utav sommaren.

Dan sa i måndags att han och hustrun väntar barn i april. Han har lovat hustrun att barnet ska födas i Tyskland, och med tanke på att hon är tyska får man ha förståelse för det.
Citera
2017-12-02, 09:56
Medlem
Don.Cs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jordkraft
Med tanke på att fienden tar halva ens lön behöver den nationella rörelsen varenda krona den kan få. DRS verkar vara ett lovvärt initiativ och jag har bidragit med några kronor och kommer göra det löpande. Som med så många andra nationella projekt.. Det vore ju helt fantastiskt om rörelsen lyckas anställa en, två, åtta, femtiosju, trehundratolv.. som arbetar för den nationalistiska idéen. Den som inte tycker det är antingen missunnsam, idiot eller vänstertroll

I senaste vita pillret diskuterades typ detta (Dan och Magnus som gäster,). Istället för ett ha en medlemsavgift på typ 300 kr per år, som knappt täcker utskick av informationsmaterial, tar man nu ut en högre avgift vilket skapar ett större manöverutrymme vilket då innebär att föreningen förhoppningsvis ska ha tillräckliga ekonomiska muskler för att inte helt vara beroende av ideellt arbete (även om sådant självklart blir en naturlig del ändå). Enligt Dan hade man nu ungefär lika många medlemmar som SvP hade som mest.
Citera
2017-12-02, 10:07
Medlem
Don.Cs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xmz
Det är uppriktigt löjligt hur en förening med över 700 medlemmar kan behöva anställa någon för att sköta sådana saker. Vad fan gör medlemmarna!?

Är du sinnesslö? Föreningen är en vecka gammal. Långt ifrån alla har ens fått sitt material eller medlemskort. Ska någon av dessa åka ner till Tyskland menar du och jobba gratis någon månad? Kanske ska låta en slumpmässigt vald medlem hantera medlemsdatabasen också?
Citera
2017-12-02, 10:11
Medlem
motarbetars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Don.C
Dan sa i måndags att han och hustrun väntar barn i april. Han har lovat hustrun att barnet ska födas i Tyskland, och med tanke på att hon är tyska får man ha förståelse för det.

Men det hindrar inte Dan med familj att köpa hus i Sverige innan barnet är fött. Men okej, då kommer han säkert flytta hem under sommaren. Möjligt att Magnus har hunnit flytta hem tills dess i alla fall.
Citera
2017-12-02, 13:27
Medlem
Nu skriver Dan på twitter att DFS nästa vecka ska skicka iväg välkomstpaketet till dom 700 medlemmarna.

Man får ju hoppas för föreningens ekonomi skull att paketen inte skickas från Tyskland.
Citera
2017-12-02, 15:34
Medlem
Norrlands.gulds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Offervilja
Ingrid Carlqvist och Daniel Frändelöv har vid massvis av tillfällen i sin podcast uppmanat folk att rösta på Sionistdemokraterna, så Blueshift ljuger aboslut inte.

Varför håller du på och hetsar mot Nordiska motståndsrörelsen?

Mycket bra gjort av Blueshift att uppmärksamma vilka vidriga svin som ligger bakom DFS:

http://blueshift.nu/det-fria-sverige-inget-annat-an-folkets-demonstration-v-2-0/
Det har dom säkert gjort, men för det första så har de ett långt spann av sändningar och de har blivit radikalare, och för det andra så är dessa enskilda personer och var knappast talespersoner för DFS då.
Citat:
Ursprungligen postat av Landos
Frändelöv har suttit och smörat in sig hos NRM sedan Almedalen, men nu hugger han dem i ryggen på klassiskt kalk-ryggat Frändelövskt sätt.

Har sagt det förut och säger det igen. Den mannen byter åsikter lika ofta som man byter kallingar. Han går inte att lita på för fem öre.
Nu skall han sitta i styrelsen för DFS!

Tragiskt.
Det enda detta kommer leda till är splittring (och att Magnus, Dan och deras älsklingar Ingrid och Daniel nu kan lyfta officiell lön ett par år framöver, allt på övriga nationalisters slit).

De sitter på sina feta arslen på "kontoret" och sänder radio. Sedan pissar de folk som ger sig ut på gatorna rätt i ansiktet.

Nej jag var inget fan av Jonas, men det är klart att efter att han stack övergick projektet till "sälj, sälj, sälj!".

Jag stödjer massvis med nationalistiska projekt, men kommer aldrig stödja någonting som har med Frändelöv eller Carlqvist att göra.
Falskare kappvändare får man leta efter. Med vänner som dem behöver man inga fiender.
Daniel är ingen 40 åring och han är gift med en kvinna så något "alfahanne"-snack är ju helt irrerevant.
Sedan så var självaste Öberg inte kritisk till Daniel och Ingrid utan hade överseende.
Som han sa så vill dom väl, men det går inte riktigt in hos en del.
Citat:
Ursprungligen postat av Landos
Problemet är att "Conrad" helt saknar ryggrad och är opålitlig. Detta fick NRM känna på.
Man kan inte bara byta sida när vindarna börjar vända. Är det så svårt att förstå?

Han flänger hit och dit, kommunist, libertarian, nazist, asa-dyrkare, rasist och identitär på 7 år!
Man vet aldrig vart man har honom. Han är en fullkomlig idiot som inte ens kan styra upp tekniken i sin egen pod, inte klarar att räkna ut vad 50x 1000 blir i livesändning eller vet hur man utalar Wien.

Nu sätter han sig på enormt höga hästar och skall bestämma vem som får vara nationell eller ej, och intar någon ledarroll på något oklart sätt.
Noll självinsikt när han själv varit på fiendesidan för bara drygt 5 år sedan. Han är inte någon "gammal röding". Han har fortfarande klart kommunistiska sätt att se på pengar och egendom och var uppsminkad som transa för bara 5-6 år sedan. Finns bilder i I&C tråden.

Han predikar mot dekadens, men samarbetade länge med en transa som sänt bajsporr på nätet.
Han nickade förstående till dennes "könsdysmorfi" och åkte upp och hängde med äcklet på Freedomfest EFTER att bilder kommit fram hur denna äter bajs i ett badkar...och hur pervot försvarat barnporr och pedofili, samarbetat med RFSL. Räcker det inte så?

Förstår inte varför denna kappvändare skall sitta i styrelsen? Det slänger ett löjets skimmer över hela projektet.

Jag tycker att det är lågt att gulla med NRM i podden, på Almedalen för att på samma gång förbereda ett projekt där man direkt skjuter NRM i ryggen och dödförklarar hela rörelsen i princip.

Allt när han samtidigt viftat bort all kritik mot honom själv som "försök att splittra rörelsen".

Jag är verkligen inget NRM-fan, men tycker verkligen att de blivit oerhört respektlöst behandlade.
Är fullständigt övertygad om att detta projekt kommer att fallera tyvärr.

Ingrid sa i senaste avsnittet lyriskt att I&C skulle ha en helt ny studio där de skulle sända från i svenskarnas hus.
Så det är det man finansierar till stor del verkar det som.

Önskar dem verkligen inte illa, men projektet är dödsdömt med individer som Frändelöv och ultranarcissistiska psykfallet Carlqvist i styrelsen tyvärr. Det är folk som knappt kan sköta sina egna liv eller en brödrost.

Men detta viftas förstås bort som "gnäll och negativitet"...och man pungar gladeligen in donationspengar till detta pyramidspel som skjuter ansvaret på framtida generationer.

Oerhört defaitistisk att acceptera att ens land är förlorat. Men det är folk som jag som är pessimistiska?

För mig finns det bra mycket mer man kan göra än att finansiera byggandet av någon fritidsgård där Frändelöv och Dan kan sitta och sända radio från sin nya studio.
Det finns viktigare saker att finansera än dessa latmaskars uppehälle.
Trams, ex-kommunisten Lindberg vaknade ju upp bra mycket senare men anslöt sig till NMR.
Ska man sitta och kasta skit på honom för att vara en kappvändare? Ren idioti. Dessutom är det inte 1933 så vindarna har inte direkt "vänt" även om det ser bättre ut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in