2017-11-28, 21:27
Medlem
sealstrypers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valpen_
Det är rasismen och segregationen som är problemet, invandrare och svenskar måste blandas mer.

Om du är lat och korkad blir du inte smartare av att bosätta dig där det finns fler svenskar .....
Senast redigerad av sealstryper 2017-11-28 kl. 21:34.
Citera
2017-11-28, 21:33
Medlem
Lol, jag jämför med min fru från asien som växlade till att prata Svenska med mig vardagligen på konversationsnivå efter sex månader i landet. Det är en fråga om IQ, inget annat.
Citera
2017-11-28, 21:35
Medlem
0ldMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Achie
Lol, jag jämför med min fru från asien som växlade till att prata Svenska med mig vardagligen på konversationsnivå efter sex månader i landet. Det är en fråga om IQ, inget annat.
Klart din fru lär sig fort när hon kan prata med dig. Kvinnan i inslaget har troligtvis bara pratat svenska på sfi lektionerna.
Citera
2017-11-28, 21:35
Medlem
MoLoKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ducadream
Jag skrattade mest åt kommentaren "Swebonics" och att hon knappt svarade på frågan

Jag är en tjej av somalisk ursprung och tycker givetvis att det är tragiskt att man inte kan prata förståelig svenska efter att man varit här i minst 10 år. Vi vet inte vilka omständigheter som ledde till att de inte behärskar språket(troligen p.g.a. segregationen),men vad jag vet är att man inte kan lägga 100% av skulden på dessa somaliska kvinnor.

Hur många procent av skulden har de somaliska kvinnorna då för att de inte lärt sig svenska?
Citera
2017-11-28, 21:39
Medlem
NSOs avatar
Såna här bristande språkkunskaper hos nya svenskar beror *enbart* på den fruktansvärda segregationen och svenska myndigheters oförmåga att validera utländska universitetsutbildningar.

Skärpning Sverige!

Om de här nya svenskarna och deras familjer får komma till ett homogent bostadsområde nära dig så kommer språkförbistringen lösa sig av sig självt. Dessutom är det bra för integrationen.

Vem vill inte integreras?

Ändring:
Den här kvinnan och många som henne kommer aldrig någonsin att arbeta. Aldrig någonsin. Möt Sveriges nya underklass. Tack politiker.
Senast redigerad av NSO 2017-11-28 kl. 21:44.
Citera
2017-11-28, 21:44
Medlem
happilappis avatar
Dom lär sig inte att prata svenska för dom har inget intresse av att göra det. En normal människa, som bosätter sig i ett annat land och planerar att bo där livet ut, lär sig språket.
Citera
2017-11-28, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 0ldMan
Klart din fru lär sig fort när hon kan prata med dig. Kvinnan i inslaget har troligtvis bara pratat svenska på sfi lektionerna.

Jämför ~10 år med sex månader. Oavsett situationen är det skrattretande. Jag pratar för fasen mer av min frus språk än hon här gör Svenska, och jag har lärt mig uteslutande från youtubevideos och memrise under typ tre år (väldigt sporadiska försök med).
Citera
2017-11-28, 21:49
Medlem
retepm.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valpen_
Det är rasismen och segregationen som är problemet, invandrare och svenskar måste blandas mer.

Du börjar.
Citera
2017-11-28, 21:53
Medlem
pillenottens avatar
Om svenska var ett krav för att få ut bidragspengar, så skulle språkkunskaperna komma och integrationen ske med ljusets hastighet
Citera
2017-11-28, 21:57
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0ldMan

Troligtvis så gick hon aldrig klart SFI.
Än troligare klarade hon inte av kursen.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/smaland/fa-analfabeter-klarar-sfi
Citera
2017-11-28, 21:57
Medlem
Kapten-Booms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ducadream
Jag är en tjej av somalisk ursprung och tycker givetvis att det är tragiskt att man inte kan prata förståelig svenska efter att man varit här i minst 10 år. Vi vet inte vilka omständigheter som ledde till att de inte behärskar språket(troligen p.g.a. segregationen),men vad jag vet är att man inte kan lägga 100% av skulden på dessa somaliska kvinnor.

Helt rätt. Det är idiotpolitikerna som bär ansvaret för den sinnessjuka utvecklingen. Om man ställde krav från första dagen att man lärde sig svenska, förbjöd slöja samt slutade att erbjuda all samhällsinformation på arabiska skulle "integrationsproblemen" vara obefintliga.
Citera
2017-11-28, 22:01
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NSO
Såna här bristande språkkunskaper hos nya svenskar beror *enbart* på den fruktansvärda segregationen och svenska myndigheters oförmåga att validera utländska universitetsutbildningar.

Skärpning Sverige!

Om de här nya svenskarna och deras familjer får komma till ett homogent bostadsområde nära dig så kommer språkförbistringen lösa sig av sig självt. Dessutom är det bra för integrationen.

Vem vill inte integreras?

Ändring:
Den här kvinnan och många som henne kommer aldrig någonsin att arbeta. Aldrig någonsin. Möt Sveriges nya underklass. Tack politiker.

Det där spelar inte så stor roll.
Det var två snubbar som drog kabel på mitt kontor tidigare i höstas. De pratade bara någon form av arabiska. Deras förman var tvåspråkig. Tur det finns mobiltelefon så han kunde tolka.
De lever sina egna liv parralelt med oss.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in