2017-11-28, 20:06
Medlem
Det här är en riktig intervju från DN och nej det är ingen prank.

https://www.youtube.com/watch?v=GUhnw3JSSYs

Är det här verkligen bra bevis på hur 7-klövern har lyckats med integrationen av invandrare hittills och nu att de ska behöva ta emot ensamkommande skäggbarn? Det somaliern säger är i sig rätt och påpekar att 7-klövern har misslyckats och att alla ungdomar i dessa förorter är arbetslösa och innerst inne menar hon också om "staten inte har jobb åt oss så varför tar ni emot oss".

Vad har ni för reflektioner kring detta? Nu är titeln i sig ironisk men ja ni fattar.
Citera
2017-11-28, 20:13
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av white-power
Det här är en riktig intervju från DN och nej det är ingen prank.

https://www.youtube.com/watch?v=GUhnw3JSSYs

Är det här verkligen bra bevis på hur 7-klövern har lyckats med integrationen av invandrare hittills och nu att de ska behöva ta emot ensamkommande skäggbarn? Det somaliern säger är i sig rätt och påpekar att 7-klövern har misslyckats och att alla ungdomar i dessa förorter är arbetslösa och innerst inne menar hon också om "staten inte har jobb åt oss så varför tar ni emot oss".

Vad har ni för reflektioner kring detta? Nu är titeln i sig ironisk men ja ni fattar.

Kan du ge oss en översättning.
Citera
2017-11-28, 20:19
Medlem
HAHAHAHAHAAHA!

Vad i HELVETE är det jag tittar på?

Det jag kunde utröna är att tenstas ungdomar inte får jobb, i just tensta. Vad sägs om att titta UTANFÖR tensta?
Citera
2017-11-28, 20:40
Medlem
EbolaTillAllas avatar
Min spontana reflektion är att Tegnér hade fel när han skaldade om det svenska språket. Jag tycker han inte alls fångat hur denna dam låter.

Citera
2017-11-28, 20:44
Medlem
Bra klipp,
Hur i helvete ska vi gör för att integrera denna kvinna?
Vi kan ösa hur mycket skattepengar som helst på henne men det kommer aldrig att lyckas!
Pengar som borde gått till bidrag i hemlandet!
Citera
2017-11-28, 20:46
Medlem
Framtyrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Kan du ge oss en översättning.

Varsågod! https://www.bitchute.com/video/tkOfNsp0iZw/
Citera
2017-11-28, 21:05
Medlem
Banangurkazzs avatar
Det var inte mycket man förstod.
Citera
2017-11-28, 21:12
Medlem
Ducadreams avatar
Jag skrattade mest åt kommentaren "Swebonics" och att hon knappt svarade på frågan

Jag är en tjej av somalisk ursprung och tycker givetvis att det är tragiskt att man inte kan prata förståelig svenska efter att man varit här i minst 10 år. Vi vet inte vilka omständigheter som ledde till att de inte behärskar språket(troligen p.g.a. segregationen),men vad jag vet är att man inte kan lägga 100% av skulden på dessa somaliska kvinnor.
Citera
2017-11-28, 21:14
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Framtyr
Varsågod! https://www.bitchute.com/video/tkOfNsp0iZw/

Tack. Jag lyckades inte tyda hennes dialekt. Tycker även att Miljöpartiet borde kvotera in denna människa nu när dom fått en till plats över. Problemet hon har med jättebrottar Lena verkar inge kul. Kanske något hon skulle kunna få rätsida på som språkrör.
Citera
2017-11-28, 21:16
Medlem
Det är rasismen och segregationen som är problemet, invandrare och svenskar måste blandas mer.
Citera
2017-11-28, 21:24
Avslutad
Det inte denna kvinnas skuld. Det är den svenska regerings, som låtit folk välla in över landets gräns. Som utländsk; dansk, kommer jag aldrig lära mig ordentligt svensk. Men klara mig hyfsat, och blir det problem, då klara jag det' med och slå över i engelska.
Citera
2017-11-28, 21:24
Medlem
ufomongos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valpen_
Det är rasismen och segregationen som är problemet, invandrare och svenskar måste blandas mer.

Hur skulle det hjälpa?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in