2017-11-18, 21:50
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Ja, vi har diskuterat det i tråden men utrett är det nog inte. Tror mest att det var spekulationer i samband med pappans något märkliga beteende i hp gruppen och mot alla som verkligen ville försöka hitta P och kom med egna spekulationer och teorier.
(förstår att alla reagerar olika i sådana här fruktansvärda situationer)

Emma mfl läs denna Flashback tråd om de som var med på kravallerna i Hallsberg.

Mc-gäng, invandrargäng, extremkriminella som sysslar med extrema mängder av brott.

(FB) Stort slagsmål mellan två grupperingar på Alléskolan i Hallsberg 2017-03-03

Rekommenderar en läsning rakt av så inser ni att det finns risker att P kanske blivit ett oskyldigt offer möjligen.

Kanske någon av dessa kontaktade Patriks pappa.

Tänk vad hemskt egentligen om den sorg Jörgen mfl bär på och eventuellt blev hotad pgr av arbetet kring sin sons försvinnande.

När man läser om kravall situation i Hallsberg och brottsligheten omkring. Jag får åtminstone en väldigt pessimistisk bild av Hallsberg. Det är väl inte helt ovanligt att missbrukare/ kriminella rör sig omkring tågstationer.

Jag tänker inte peka ut invandrare men enligt tråden ovan och länkar på Facebook brukar en hel del stökiga invandrargäng befinna sig kring tågstationen ex afghaner.

Att våldsbenägna invandrare ger sig på andra är inte helt ovanligt numera.

https://nyheteridag.se/20-arig-afghansk-man-haktad-for-mord-misstanks-ha-huggit-ihjal-80-arig-kvinna-i-norsjo/

Även med tanke på det kriminella stöket kring Hallsberg kan man anta att Patriks försvinnande och polisbristen kan man anta att Patriks försvinnande kanske inte blivit särskilt väl utrett.
Senast redigerad av MrsMakaber 2017-11-18 kl. 22:01.
Citera
2017-11-18, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMakaber
Ja exakt så resonerar jag, Patrik med en bra uppväxt, föräldrar som uppenbarligen bryr sig mycket, estetkille (sköter sig oftast bra på gymnasiet) smart jazz musiker.

Han gjorde ovan nämnda och kliver av efter en längre stund av eftertanke i Hallsberg. På den högupplösta filmen går han i raskt tempo. Ser inte särskilt förvirrad ut.

Sedan försvinner han hux flux. Det jag inte tror är sannolikt är att väljer att ta självmord.

Jämför hans liv med Lina som varit inlagd på psykiatrin väldigt länge. Hon tog självmord däremot.

Även alla 23-25 eftersök MPS + Fikk hittar ingenting. Alla privata som letat har heller inte sett något.

Därför är min teori att ett brott har begåtts och det är hemskt isåfall.

Jag har denna länk som bevisar det finns en gäng kriminalitet i Hallsberg.

Det var folk utifrån som anföll en skola och polisen på plats. En väldigt speciell händelse.

Detta skedde i mars -17 pgr att deras drogförsäljning och övrig brottslighet blev påverkad negativt i skolmiljö.

Om de är kriminellt engagerade i en skola. Hur är det utanför skol miljön då?

Tänk om Patrik blev ett offer 2 månader efter denna händelse pgr av någon struntsak.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/orebro/13-personer-atalas-efter-upploppet-i-hallsberg

Läs hela ovanstående artikel, det är inte några lugna individer direkt. Ca 12 personer som sysslat med grov misshandel pgr av några mobiltelefoner typ.

Ja du........ vad ska man säga mer än att det är rätt många skruvar lösa på det gänget!!!! Räcker ju med att man stöter på fel person i vissa fall oavsett om man gjort nåt eller inte så kan man ligga risigt till. Kan ju räcka med att P gick o trummade som det beskrivits att han ofta gjorde o nån retade sig på det, ja eller vad som helst. Men det förklarar tyvärr inte varför han klev av tåget på fel station.
Citera
2017-11-18, 22:16
Medlem
Snubban007s avatar
Har ett vagt minne av att en kille som var boende i Hallsberg, gått på samma skola som Patrik i Falun. Det var något om denna killen som diskuterades.. hur dök just han upp i diskussion här? Någon som minns?

Eftersom Patriks Facebook och Instagram är låst för oss som inte är vänner med honom.. undrar jag om det är någon som kan se hans sista uppdatering på dessa sociala medier?

Vill man inte "blotta" att man är vän med Patrik så skicka ett pm till mig så kan jag skriva ut här så man inte röjer sig... 😉
Citera
2017-11-18, 22:20
Medlem
Ett riktigt långskott...... skulle han kunna ha sett sin ”kompis” genom tågfönstret o därför gått av???
Citera
2017-11-18, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Millior
Ett riktigt långskott...... skulle han kunna ha sett sin ”kompis” genom tågfönstret o därför gått av???

Är väl en teori, så god som ngn.

Dock kvarstår ju frågan, vart han tog vägen. Har svårt att tro att ngn - vännen i detta fallet - kan vara tyst i snart ett halvår..
Citera
2017-11-18, 23:00
Medlem
57Emmas avatar
Citat:

Mc-gäng, invandrargäng, extremkriminella som sysslar med extrema mängder av brott.

(FB) Stort slagsmål mellan två grupperingar på Alléskolan i Hallsberg 2017-03-03

Rekommenderar en läsning rakt av så inser ni att det finns risker att P kanske blivit ett oskyldigt offer möjligen.

Tänk vad hemskt egentligen om den sorg Jörgen mfl bär på och eventuellt blev hotad pgr av arbetet kring sin sons försvinnande.

När man läser om kravall situation i Hallsberg och brottsligheten omkring. Jag får åtminstone en väldigt pessimistisk bild av Hallsberg. Det är väl inte helt ovanligt att missbrukare/ kriminella rör sig omkring tågstationer.

Jag tänker inte peka ut invandrare men enligt tråden ovan och länkar på Facebook brukar en hel del stökiga invandrargäng befinna sig kring tågstationen ex afghaner.

https://nyheteridag.se/20-arig-afghansk-man-haktad-for-mord-misstanks-ha-huggit-ihjal-80-arig-kvinna-i-norsjo/

Även med tanke på det kriminella stöket kring Hallsberg kan man anta att Patriks försvinnande och polisbristen kan man anta att Patriks försvinnande kanske inte blivit särskilt väl utrett.

Teorin om självmord kommer långt ner på vad jag tror. Däremot ser jag det som möjligt att han medvetet steg av i Hallsberg för att träffa någon. Sedan har något gått fruktansvärt fel och personen/erna har fått panik och gömt kroppen.

Den tråden du nämnde läste jag tidigare i somras och det framkom ganska tydligt att det är en hel del droger och kriminalitet i Hallsberg. Det som även slog mig var att de flesta ungdomar/kriminella har koll på varandra och vet det mesta om vad den ene och den andre gör. Om det är så att Patrik fallit offer för någon så är det väldigt konstigt att ingen sagt något på 6 månader.

Jag känner inte till Hallsberg men det är säkert möjligt att tågstationen även fungerar som en "samlingsplats"
Har men otur räcker det med att man är på fel plats vid fel tidpunkt för att bli nedslagen eller rentav ihjälslagen.
Citera
2017-11-18, 23:09
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snubban007
Har ett vagt minne av att en kille som var boende i Hallsberg, gått på samma skola som Patrik i Falun. Det var något om denna killen som diskuterades.. hur dök just han upp i diskussion här? Någon som minns?

Eftersom Patriks Facebook och Instagram är låst för oss som inte är vänner med honom.. undrar jag om det är någon som kan se hans sista uppdatering på dessa sociala medier?

Vill man inte "blotta" att man är vän med Patrik så skicka ett pm till mig så kan jag skriva ut här så man inte röjer sig... 😉

Har också för mig detta. Det var väl i samband med likdoften vid St Olofs kapell. Någon som bodde där samt inne i Hallsberg tillsammans med en kille som gått på samma skola som P. Kommer inte ihåg mer
Citera
2017-11-18, 23:21
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Millior
Synd det hela drog till sig en massa stollar. Kan ju faktiskt vara så att info av värde drunknade i det allmänna sorlet. Får inte in i min skalle varför P skulle gjort sig sånt omak för att ta sitt liv halvvägs hemifrån. Joxa m att åka hem, prata m mamman flera gånger, prata m damen på tåget o säga de skulle ses i Mjölby. Dra iväg m väskorna o lämna på div platser. Psykos på den kille som ses lämna tåget på filmen känns inte riktigt rätt heller....... nåt måste ha hänt honom o då finns en stor risk att han inte ens är ovan jord o kan bli hittad 😔

Det där med att info av värde kan ha drunknat funderar jag en del över. Vad jag har förstått var man ju snabba att radera allt som hade med att Patrik skulle vara död. Kan någon info ha försvunnit i massan?
Senast redigerad av Cocinella 2017-11-18 kl. 23:25.
Citera
2017-11-19, 02:32
Medlem
Snubban007s avatar
Citat:
Har också för mig detta. Det var väl i samband med likdoften vid St Olofs kapell. Någon som bodde där samt inne i Hallsberg tillsammans med en kille som gått på samma skola som P. Kommer inte ihåg mer

Ja det stämmer! Måste sätta mig och skrolla igenom inläggen här och se vad det stod! Tack 57emma
Citera
2017-11-19, 21:24
Medlem
notknapparens avatar
Citat:

Var det verkligen samma skola? Var de inte bara examinerade samma dag i Falun? Minns att min tanke var att det var ju väldigt osannolikt att de skulle känna varann.
Senast redigerad av notknapparen 2017-11-19 kl. 21:33.
Citera
2017-11-19, 21:33
Medlem
notknapparens avatar
Citat:

Ja, tyvärr verkar Hallsberg vara lite av en "håla" på det sätt som du beskriver. Sorgligt nog.

Men upploppen som du tog upp känns inte så sannolikt att det hade något samband med Patriks försvinnande att göra. Det verkade ha upprinnelsen i bråk som urartat med polisen. Klart är att många av de personer som var involverade i detta inte var helt fläckfria.

Vad gäller de andra gängen kan man förstås inte veta exakt vad de pysslar med, men att mitt på ljusan dag angripa en person utan att ens få med sig datorn känns som ett osannolikt scenario. Dessutom att döda någon och göra sig av med kroppen.

Om tåget hade kommit in på kvällen, då kanske risken för rån kan öka markant, vad vet jag.

Sen det där med att Jörgen blev hotad av någon, det var ju ett rykte. Vi vet ju inte om det stämmer.
Citera
2017-11-20, 03:29
Avstängd
Det fanns spekulationer ett tag att Patrik rövats bort av ensamkommande eller andra äldre invandrare även utsatts för sexuella övergrepp på något boende där.
Fanns det någon substans bakom de teorierna?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in