Citat:
Ursprungligen postat av
iamqueensblvd
Ja, om du går en kurs i läsförståelse alternativt botar din Aspbergers.
Teknokratvurmeri? Hatar verkligen såna jävla fånar som försöker låta smartare än vad de egentligen är. Håll dig till normal jävla grammatik istället för att försöka låta bildad. Jag sa aldrig att yrket var lågt stående. Menar bara att jag hade varit nöjd över den om jag inte var så jävla känd och fick spela teater på en scen och dessutom få betalt för det i den rangen.
Om du har så uppenbart svårt att läsa normalt skriven text så är du ju du som skall plugga läsförståelse och inte jag.
Sedan måste du lära dig en sak och det är att det är skillnad på grammatik och ordkunskap. Uppenbarligen har du stora brister kring detta vilket också kan förklara att du genast går till angrepp och häver ur dig svordomar när du känner att det blir tydligt. Uppenbarligen är du också ointresserad av att folk skall kunna försörja sig på sina yrken om det inte är yrken du tar på allvar eller vet något om. Kan du förklara hur man t ex skall kunna ha råd att vara förälder med en lön på 26 000 i månaden? I ditt tycke skall skådespelare uppenbarligen vara tacksamma för att de får betalt för att "leka lekar" på arbetstid eller hur? Bara för att du har ett ointresse för andras hantverk innebär inte det att det saknar värde. Det är många som värderar kunnandet hos skådespelare, dansare och andra i ditt ställe.
Och ja. i Sverige anser många att skådespeleri, dans, sång, teater, dramatik inte är yrken som är lika mycket värda som andra.
Melinda Kinnaman är i mitt tycke en ganska oexponerad skådespelerska även om hon finns med i ensemblen på Dramaten men det är många där som inte superkända. Själv tycker jag ofta att det är fel skådespelare som kommer fram. Än mer vanligt är det att rollerna som skrivs här inte är tillräckligt intressanta eller mångbottnade. Melinda Kinnaman har ju funnits med ett tag och bröt igenom som barnskådis i "Mitt liv som hund" naturligtvis. Hon har gjort en del roller men inte något som blivit avgörande. Hon gjorde "Hus i helvete" men den filmen var inte särskilt minnesvärd. Det känns som om Kinnaman har haft litet svårt att komma fram. Hon har inte varit tillräckligt "ljuv" som Lena Endre och inte tillräckligt "vild" i blicken som Noomi Rapace. Hon har lyckats hålla sig utanför medias strålkastare och verkar inte ge särskilt mycket intervjuer eller göra inhopp i lekprogram. Hon har verkligen hållit sig undan mer än många andra. Inte heller har hon gjort några skandaler. Hon har lyckats vara diskret. Det är min analys.
Frågan är när man tänker på just det anonyma kring hennes person om allt det där runtomkring faktiskt inte bidrar till att ge liv till yrkesutövningen och dra in pengar. Och att det i sin tur bidrar till "stjärnglansen" och förväntningarna. Det gör ju en skådis till en "människa". Det är en svår balansgång. Inte konstigt att folk blir kluvna i det yrket. Tänkvärt.