2017-11-17, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Siegfrid
Helt övertygad om det, hon fladdrade runt honom med förälskad blick. Men det är inte bara ligget som är bonus för henne, även om Horace säkert är mer karlakarl än de metrosexuella män som annars utgör kulturkretsen.
Utan det är den enorma credd som det medför att vara hålldam åt Sveriges djupaste kulturpersonlighet.
  • Karl-Gerhardstipediet 2016
  • Hedersdoktor vid Malmö högskola 2016
  • Lena Nyman-priset 2017
Är de utmärkelser som hon berikats med efter första omgången av programmet.
Säger inte att hon inte är värd dem, men att vänskapen med Horace inte legat ivägen.

Får man skoja om Metoo kampanjen?

Horace och Livs relation på en resa, belyser en kulturmans förhållande till en underordnad kvinna. Det vi ser blir ju ett sabotage i debatten, som nu reduceras till rätt uppfattade signaler och kvinnans vilja att bli påsatt.

Jag läste i går om Horace nya kärlek till en mer jämnårig dam (bara 20 år yngre), så om dina spekulationer är sanna, så framstår Horace än mer som en sunkig mansgris.
Citera
2017-11-17, 11:08
Medlem
Teleslingas avatar
Citat:
Helt övertygad om det, hon fladdrade runt honom med förälskad blick. Men det är inte bara ligget som är bonus för henne, även om Horace säkert är mer karlakarl än de metrosexuella män som annars utgör kulturkretsen.
Utan det är den enorma credd som det medför att vara hålldam åt Sveriges djupaste kulturpersonlighet.
  • Karl-Gerhardstipediet 2016
  • Hedersdoktor vid Malmö högskola 2016
  • Lena Nyman-priset 2017
Är de utmärkelser som hon berikats med efter första omgången av programmet.
Säger inte att hon inte är värd dem, men att vänskapen med Horace inte legat ivägen.
Underbart att få läsa ordet hålldam idag. Används alldeles för sällan. Tack för det!

On topic. Om jag förstår dina antydningar rätt, så handlar det således om ett ömsesidigt givande och tagande här. Stina får frottera sig med gräddan av kultureliten tillsammans med Horace och Horace..ja, han får ligga med en ~23 år yngre upcoming författarinna. Det blir väl winwin det.
Citera
2017-11-17, 11:09
Moderator
Siegfrids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Får man skoja om Metoo kampanjen?

Horace och Livs relation på en resa, belyser en kulturmans förhållande till en underordnad kvinna. Det vi ser blir ju ett sabotage i debatten, som nu reduceras till rätt uppfattade signaler och kvinnans vilja att bli påsatt.

Jag läste i går om Horace nya kärlek till en mer jämnårig dam (bara 20 år yngre), så om dina spekulationer är sanna, så framstår Horace än mer som en sunkig mansgris.

Mina spekulationer är helt sanna, åtminstone i min värld. Vem är denna dam i lämplig ålder som Horace nu förlustar sig med?
Citera
2017-11-17, 11:10
Medlem
Teleslingas avatar
Citat:
Mina spekulationer är helt sanna, åtminstone i min värld. Vem är denna dam i lämplig ålder som Horace nu förlustar sig med?
Men det är ju Stina Otterberg. Har du missat det?
Citera
2017-11-17, 11:14
Moderator
Siegfrids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teleslinga
Men det är ju Stina Otterberg. Har du missat det?
Nej, jag lever uppenbarligen i en bubbla, men nu ser jag att de framträtt tillsammans åtminstone sedan hösten 2016.
Citera
2017-11-17, 11:15
Medlem
Märkligt att Horace höll kvar den baltiska kvinnan så länge, har hört och läst en del av denna krigiska feminist. Horace däremot är en driven stilist som ibland ser ljuset. Dvs innehållet övertrumfar då formen. Hans tunna essä- och aforismbok som kom ut häromåret var ställvis lysande, särskilt hans ord om de ”oefterfrågade”.
Citera
2017-11-17, 11:49
Medlem
Citat:

Den nya kvinnan heter Stina Otterberg. Det verkar vara äkta kärlek.

https://www.expressen.se/nyheter/det-tog-nastan-ett-ar-innan-vi-blev-ihop/
Citera
2017-11-17, 11:52
Medlem
Teleslingas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Den nya kvinnan heter Stina Otterberg. Det verkar vara äkta kärlek.

Och där var du lika stor pucktvåa som kyrkoherden hos Ulrika i Västergöhl.

Frågan är om de "unga" tu fortfarande vänslas. Någon som sett dem nyligen?
Citera
2017-11-17, 11:55
Medlem
Citat:
Nej, jag lever uppenbarligen i en bubbla, men nu ser jag att de framträtt tillsammans åtminstone sedan hösten 2016.

Jag tror din spekulation kan vara rätt ändå, eftersom Horace framstår som fåfäng nu för tiden. Mån om sin kroppshydda och stolt över att han fortfarande kommer in i samma frack.

Det är ju mycket att ta igen efter ett långt äktenskap för Horace, nu när det visar sig vara gott om villiga damer som inget har emot att bli påsatta av en kulturman. Horace har ju berättat att kvinnor sänder nakenbilder till honom!
Citera
2017-11-17, 12:32
Medlem
Griskissens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teleslinga
Horace känns som en person som röker. Kan tänka mig att han och Kristina Lugn ofta tänt en påmaten-cigg efter torsdagsluncherna på Gyldene Freden. Titeln på hans roman Cigaretten efteråt från 2011, antyder också att han blossar. Gör han det?

Japp, det gör han.
Citera
2017-11-17, 12:34
Medlem
Griskissens avatar
Han kan nog välja och vraka en hel del. Som ni kanske vet så åldras inte en Kulturman. Tänkte på programserien med Liv, att det är nog ett tag sedan den spelades inte, så det har kanske runnit lite vatten under broarna sedan dess...
Citera
2017-11-17, 13:32
Moderator
Siegfrids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Griskissen
Han kan nog välja och vraka en hel del. Som ni kanske vet så åldras inte en Kulturman. Tänkte på programserien med Liv, att det är nog ett tag sedan den spelades inte, så det har kanske runnit lite vatten under broarna sedan dess...
Ur en intervju med Engdahl om hans nya flamma:

Citat:
Långt senare i livet när man börjar bli lite sliten och trött och inte riktigt har samma stil längre blir man plötsligt otroligt uppskattad. Kvinnorna tycker att man är så märklig och kan gå nästan hur långt som helst bara för att få dricka kaffe med en. De kommer i kort kjol och man tänker "det här är ju helt fel, varför kom ni inte för 20-30 år sedan?".

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in