2017-11-14, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Piggekott
Utlagd av fogden minsann. Vem är fordringsägare tro? Eller är det självmord vid sin förlorade ögonsten?

Vem som var fodringsägare vet jag inte. Affären verkar avslutad enligt fondens hemsida.
Personen som är skriven på Örvägen har samma efternamn som flera personer skrivna på Hasselgatan.
Citera
2017-11-14, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bensprattel
Vem som var fodringsägare vet jag inte. Affären verkar avslutad enligt fondens hemsida.
Personen som är skriven på Örvägen har samma efternamn som flera personer skrivna på Hasselgatan.

Hade personen skulder till fogden är det inte osannolikt att han även hade skulder till någon annan. För jag antar att nye ägaren inte hade hunnit flytta in?
Citera
2017-11-14, 14:10
Medlem
Citat:
Hade personen skulder till fogden är det inte osannolikt att han även hade skulder till någon annan. För jag antar att nye ägaren inte hade hunnit flytta in?

Huset låg ju på hemnet för inte så länge sedan. Kan han ha betalat skulden själv och tänkte bo kvar?
Citera
2017-11-14, 14:10
Medlem
magpies avatar
Citat:

Nye ägaren har inte ens tillträtt fastigheten.
Citera
2017-11-14, 14:16
Medlem
SkepticalHippos avatar
Flyttar tråden till rätt forumdel.

Brott och brottsbekämpning --> Aktuella brott och kriminalfall
/Moderator
Citera
2017-11-14, 14:18
Medlem
Ostkupas avatar
Emil Brun*u står skriven på adressen, har ett byggföretag skrivet på sig.

Är det möjligen Bo?
Citera
2017-11-14, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ostkupa
Emil Brun*u står skriven på adressen, har ett byggföretag skrivet på sig.

Är det möjligen Bo?

Gissningsvis kanske det är de bägge bröderna som är mördade.
Citera
2017-11-14, 14:21
Medlem
Citat:
Huset låg ju på hemnet för inte så länge sedan. Kan han ha betalat skulden själv och tänkte bo kvar?

Troligare är väl att han sålde huset och fick pengar över efter att fogden tog sitt, man kan väl anta att fogden satte marknadspris och inte bara för att täcka skulden, och då tillfaller väl åtminstone en del av överskottet ägaren. Men att han hade skulder även till någon annan. Som kom och ville ha sina pengar nu när pengarna fanns.
Citera
Medlem
Citat:
Gissningsvis kanske det är de bägge bröderna som är mördade.

Varför mörda två bröder?

Obetalda skulder till kriminella?
Citera
Medlem
Kan det vara mord och självmord ?
Citera
2017-11-14, 14:26
Medlem
magpies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrodanStropp
B*nny B*unou på H*sselgatan.

Bröderna (?) har byggfirmor bägge två.
Har dom råkat i luven på varandra nu när Örvägen 5 sålts via kronkalle?

Verkar dessutom vara trångt på H*sselgatan. Fyra vuxna och minst två småbarn i samma lägenhet.

Enligt aftontomten var det villaägaren som hittades hemma hos sig och i fallet Haschelgatan var det en person som inte var hemmahörande på adressen. Det behöver dock inte innebära att det var gatunumret som inte stämde; gatan kan ju ändå vara densamma. Någon/några som tröttnade på bröderna? Villaägaren hade ungefär 1,6 mkr i skuld hos kronokalle, senaste två utmätningarna på cirka 750 tkr skedde för en dryg vecka sedan.
Citera
2017-11-14, 14:29
Medlem
Ostkupas avatar
Bröderna Brun*ou verkar driva en varsin byggfirma.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in