2017-11-09, 19:19
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JippoKungeN
Så är det garanterat, men en annan är trött på tex pubg där man gör samma sak om och om igen utan några större konsekvenser, så detta spel är perfekt, det ÄR galet snyggt och jag bara älskar hur man lär kika upp sin ammo etc, det sistnämda lär jag inte vara rädd för då jag är nykterist, men finns säkert snarlika situationer där jag kan göra liknande

Det kan ju vara vad som helst när man inte är helt i form, övertrött efter jobbet och inte har alla reflexer, seg, sjuk osv.

Det är inte ett spel som förlåter spelande när man inte är i sitt game så att säga
Citera
2017-11-09, 20:47
Medlem
majxstros avatar
Bra sugen på detta. Följt det endel men inte tillräckligt för att det ska vara värt ett köp ännu.
Hur bra är det? Tröttnar man på det fort?
Kommer främst köra solo - och jag är väl införstådd med att det är hardcore och det är det jag gillar

Tror ni det kommer flyta på bra på en i5-4690k 4.2ghz, GTX 970, 16gb ram osv?
Citera
2017-11-10, 07:39
Medlem
majxstros avatar
34.99€ kändes väl överkomligt... Men sen inklusive VAT osv så 49.99€.
Blev helt plötsligt redigt otaggad efter att ha insett detta.
Citera
2017-11-10, 10:08
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av majxstro
34.99€ kändes väl överkomligt... Men sen inklusive VAT osv så 49.99€.
Blev helt plötsligt redigt otaggad efter att ha insett detta.

Priset som sådant stör mig inte, men som jag skrev ett par inlägg upp så hatar jag faktumet att de listar priserna utan VAT. Det känns som att man blir "lurad" när man trycker köp och det "riktiga" priset listas.
Citera
2017-11-10, 10:25
Medlem
majxstros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Priset som sådant stör mig inte, men som jag skrev ett par inlägg upp så hatar jag faktumet att de listar priserna utan VAT. Det känns som att man blir "lurad" när man trycker köp och det "riktiga" priset listas.

Exakt.
Men är nära att köpa det nu faktist. Ju mer jag tittar på streams osv ju mer taggad blir jag.
Enda jag inte förstått riktigt är följande:
När man går in i t.e.x en Factory run, är det enbart bots man möter eller är det riktiga spelare?
Scavs osv är det bots? Jag har inte riktigt hängt med i vad alla saker heter osv.

Iallafall. Jag köpte det nu. Får vi se vart det bär av
Senast redigerad av majxstro 2017-11-10 kl. 10:31.
Citera
2017-11-10, 10:46
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Exakt.
Men är nära att köpa det nu faktist. Ju mer jag tittar på streams osv ju mer taggad blir jag.
Enda jag inte förstått riktigt är följande:
När man går in i t.e.x en Factory run, är det enbart bots man möter eller är det riktiga spelare?
Scavs osv är det bots? Jag har inte riktigt hängt med i vad alla saker heter osv.

Iallafall. Jag köpte det nu. Får vi se vart det bär av

I factory är det upp till 6 spelare + scavs.
Scavs är bots* (se nedan), eller rättare sagt så är Scavs third faction e.g. Scavengers. De är inte Bears och de är inte USEC. De är de som bott där lokalt innan allt brakade loss och nu tvingas att scavenge för överlevnad.

När rundan börjar så spawnar alla spelare, upp till 6 på factory, upp till 8 i forest osv.
NPC scavs spawnar sen in direkt. Tio minuter in i rundan på factory är det även möjligt för player scavs att spawna in (detta sker senare på större kartor).

* Varje spelare kan spawna in som scav var 30:e minut. (Det brukade vara varje timme men de minskade detta).
Detta är bra om du t.ex inte har mycket gear då du inte riskerar något gear när du spawnar som scav. Andra scavs är hellre inte aggressiva mot dig när du är scav (om du inte dödar en annan scav, då kommer alla bots bli aggressiva mot dig).

Edit: Som jag tipsade om tidigare i tråden så rekommendar jag att du glor på lite videos:

Citat:
Welcome to Tarkov, now time to Escape!

Kolla dessa två videos, går igenom trevliga kontroller som t.ex de jag skrev om tidigare:

https://www.youtube.com/watch?v=IBRag0j3yHg
https://www.youtube.com/watch?v=JKRQ9_d4988

Citat:
Detta är min ena M4
https://cdn.discordapp.com/attachments/241610059572969472/353548896351420416/unknown.png
Annan vinkel: https://cdn.discordapp.com/attachments/241610059572969472/353548674485190656/unknown.png
Som du ser så har den ett sikte + ett litet sikte vid sidan.
Det är för att man kan sikta såhär:

Long range: https://cdn.discordapp.com/attachments/241610059572969472/353551665795825664/unknown.png
Sen vid short range så vrider jag vapnet: https://cdn.discordapp.com/attachments/241610059572969472/353551770854883328/unknown.png

Detta för att det är en massa shortcuts att hålla reda på.
R - Reload
RR - Quick reload, men då släpper du magasinet som tur laddar ur.
Alt-T - Ta ut magasinet
Shift - T - Kontrollera om du har en kula i loppet

Osv.

Har har du alla viktiga saker:
https://gist.github.com/TheDonDope/8327101ead7758b9bfc6e86b9a776f80
Senast redigerad av ^Eaz 2017-11-10 kl. 10:51.
Citera
2017-11-10, 13:35
Medlem
majxstros avatar
Citat:
I factory är det upp till 6 spelare + scavs.
Scavs är bots* (se nedan), eller rättare sagt så är Scavs third faction e.g. Scavengers. De är inte Bears och de är inte USEC. De är de som bott där lokalt innan allt brakade loss och nu tvingas att scavenge för överlevnad.

När rundan börjar så spawnar alla spelare, upp till 6 på factory, upp till 8 i forest osv.
NPC scavs spawnar sen in direkt. Tio minuter in i rundan på factory är det även möjligt för player scavs att spawna in (detta sker senare på större kartor).

* Varje spelare kan spawna in som scav var 30:e minut. (Det brukade vara varje timme men de minskade detta).
Detta är bra om du t.ex inte har mycket gear då du inte riskerar något gear när du spawnar som scav. Andra scavs är hellre inte aggressiva mot dig när du är scav (om du inte dödar en annan scav, då kommer alla bots bli aggressiva mot dig).

Edit: Som jag tipsade om tidigare i tråden så rekommendar jag att du glor på lite videos:

Detta för att det är en massa shortcuts att hålla reda på.
R - Reload
RR - Quick reload, men då släpper du magasinet som tur laddar ur.
Alt-T - Ta ut magasinet
Shift - T - Kontrollera om du har en kula i loppet

Osv.

Har har du alla viktiga saker:
https://gist.github.com/TheDonDope/8327101ead7758b9bfc6e86b9a776f80

Kontrollerna är mitt minsta problem. Största problemet, hur fan tar man sig ur t.e.x Factory? Förstår ju att man ska gå till nån av dörrarna men vilken?
Prövat de jag sett på streams men de kan jag inte gå ut ur.
Jag springer förövrigt runt och försöker hugga ner så många jag kan med min kniv då jag inte vill riskera att bli av med varken pistol/gevär/armor/rygga.

Och hur gör jag så att gevär osv blir raklånga istället för i sidleds i inventory/chest?
Senast redigerad av majxstro 2017-11-10 kl. 13:43.
Citera
2017-11-10, 13:40
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Kontrollerna är mitt minsta problem. Största problemet, hur fan tar man sig ur t.e.x Factory? Förstår ju att man ska gå till nån av dörrarna men vilken?
Prövat de jag sett på streams men de kan jag inte gå ut ur.
Jag springer förövrigt runt och försöker hugga ner så många jag kan med min kniv då jag inte vill riskera att bli av med varken pistol/gevär/armor/rygga.

Utan Factory Key så är utgången vid pipes "efter" bathroom etc.

Det ligger ett gäng pipes på backen i ett hörn. Där är en röd dörr som du inte behöver nyckel till.
Sen finns det även 2 exits som du behöver nyckel till.

Starta Offline utan NPC för att undersöka.
Citera
2017-11-10, 14:34
Medlem
majxstros avatar
Citat:
Utan Factory Key så är utgången vid pipes "efter" bathroom etc.

Det ligger ett gäng pipes på backen i ett hörn. Där är en röd dörr som du inte behöver nyckel till.
Sen finns det även 2 exits som du behöver nyckel till.

Starta Offline utan NPC för att undersöka.

Yes har hittat det nu
Och hur gör jag så att gevär osv blir raklånga istället för i sidleds i inventory/chest?
Citera
2017-11-10, 14:59
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Yes har hittat det nu

Shift eller Control R. Inte spelat på 2 veckor och är på jobbet så kan inte testa

Edit: Kan även vara Alt R. Det är en specialknapp och R iaf om jag inte missminner mig
Senast redigerad av ^Eaz 2017-11-10 kl. 15:17.
Citera
2017-11-10, 15:39
Medlem
majxstros avatar
Citat:
Shift eller Control R. Inte spelat på 2 veckor och är på jobbet så kan inte testa

Edit: Kan även vara Alt R. Det är en specialknapp och R iaf om jag inte missminner mig

Tackar för hjälpen!
Trevligt spel eller ja otrevligt ska man väl säga.
Adrenalinpumpen har inte pumpat på såhär bra på länge när det kommer till spel iallafall.
Trist att stashen är så jävla liten bara, hehe...
Citera
2017-11-10, 16:09
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Tackar för hjälpen!
Trevligt spel eller ja otrevligt ska man väl säga.
Adrenalinpumpen har inte pumpat på såhär bra på länge när det kommer till spel iallafall.
Trist att stashen är så jävla liten bara, hehe...

Köp EOD edition :P

Min stash innan förra wipen: https://cdn.discordapp.com/attachments/241610059572969472/365491152683532299/Untitled.png
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in