2017-10-31, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nicke08
Enligt bilderna från tidningen Mitti så är det Sickla Sjöväg 4. Detta råder det inget tvivel om. Men om BO bodde på adressen är fortsatt osäkert. Den som passar in på denna adress verkar definitivt inte vara någon gangster. Typisk medelsvenne med få spår på nätet.

Spelar poker, håller på DIF och gillar Amerikansk Fotboll, verkar vara involverad som överförmyndare.
Känns långsökt att denna skall vara BO.

Finns en annan bristfällig uppgift på denna adress. Vars person har en koppling till Malmö på en adress som det har hänt en del på. Men, som sagt, vaga uppgifter.

Huset bredvid nr 6 finns på papperet mer intressanta bolag och figurer skrivna.

Vilka är dem intressanta filurerna i port nr6 då? Nån snackade om lexbase-kandidater i 4an.
Citera
2017-10-31, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adolfhilter
Det har gått rejält dåligt senare för de som medverkade i detta fiasko. Ingen större överraskning iofs. Det var en av de större ansamlingarna av retarderade stolpskott jag skådat i sådana här sammanhang.

Tänker du på J och B?
Citera
2017-10-31, 12:29
Medlem
sjalvebastedrangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Judicare
Att det handlar om en automatkarbin är en trådsanning. Finns egentligen inget som tyder på det. Tvärtom.

Kosmetisk skillnad. Halvautopistol gör inte saken mildare.
Citera
2017-10-31, 12:33
Medlem
Judicares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sjalvebastedrang
Kosmetisk skillnad. Halvautopistol gör inte saken mildare.

Jag var lite otydlig, det var egentligen inte riktat mot dig, utan alla i tråden som hävdar att det handlar om automatkarbin och automateld.
Citera
2017-10-31, 12:39
Medlem
Om vi ska spekulera automatvapen så är scorpion en lågoddsare
Citera
2017-10-31, 12:40
Medlem
Citat:
Enligt bilderna från tidningen Mitti så är det Sickla Sjöväg 4. Detta råder det inget tvivel om. Men om BO bodde på adressen är fortsatt osäkert. Den som passar in på denna adress verkar definitivt inte vara någon gangster. Typisk medelsvenne med få spår på nätet.

Spelar poker, håller på DIF och gillar Amerikansk Fotboll, verkar vara involverad som överförmyndare.
Känns långsökt att denna skall vara BO.

Finns en annan bristfällig uppgift på denna adress. Vars person har en koppling till Malmö på en adress som det har hänt en del på. Men, som sagt, vaga uppgifter.

Huset bredvid nr 6 finns på papperet mer intressanta bolag och figurer skrivna.

Det där har som det verkar att göra med en fullkomlig totalspekulation i natt, och sedan dess har det kommit fram som det verkar rätt tillförlitliga uppgifter om en helt annan BO. Den där pokerspelande Djurgårdaren är med absolut största sannolikhet ett fullkomligt grundlöst felspår som någon fantasifull typ bara drog till med.
Citera
2017-10-31, 12:41
Medlem
"En person som beskriver sig som en barndomsvän är också på plats. Han berättar att offret skulle besöka en anhörig som bor i området.

Jag har inte fattat det än. Han var väldigt omtyckt, omtänksam, generös.
– Han gick bara som han brukade och blev avrättad. Vi har känt varandra i 20 år, känt varandras familjer. Jag har inte fattat det än. Han var väldigt omtyckt, omtänksam, generös, säger personen.

– Jag brukade alltid säga till honom, du är för snäll, för öppen. Man ska inte lita på någon. I dag är någon din bror och nästa dag dödar han dig. Det här kommer inte att sluta väl. Men inget kommer ge oss honom tillbaka. "

https://www.dn.se/sthlm/polisdistrikt-overbelastat-hinner-inte-utreda-alla-mord/
Citera
2017-10-31, 12:46
Medlem
gurkmajjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av theSmithson
"En person som beskriver sig som en barndomsvän är också på plats. Han berättar att offret skulle besöka en anhörig som bor i området.

– Han gick bara som han brukade och blev avrättad. Vi har känt varandra i 20 år, känt varandras familjer. Jag har inte fattat det än. Han var väldigt omtyckt, omtänksam, generös, säger personen.

– Jag brukade alltid säga till honom, du är för snäll, för öppen. Man ska inte lita på någon. I dag är någon din bror och nästa dag dödar han dig. Det här kommer inte att sluta väl. Men inget kommer ge oss honom tillbaka. "

https://www.dn.se/sthlm/polisdistrikt-overbelastat-hinner-inte-utreda-alla-mord/
Ja det brukar ju låta så när dessa änglar lämnar jordelivet. Världens finaste människor. Märkligt att det alltid är dessa som stryker med.

Inlägget kan innehålla spår av ironi.
Citera
2017-10-31, 12:47
Medlem
Nicke08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saftturken
Vilka är dem intressanta filurerna i port nr6 då? Nån snackade om lexbase-kandidater i 4an.
I fyran finns det registerat en förening typ: Svensk-Italiensk supporterklubb. Företrädaren för detta har kopplingar till Malmö på en adress där en hel del har hänt genom åren. Ålderns dock avvikande.

I 6:an har vi bl.a en företrädare för en Nordafrikans Förening. Med instressanta fordon registrerade på sig. Åldern kan passa in. Tidigare Fisksätra.
Citera
2017-10-31, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marmoset
Vilken jävla sorglig liten amatör, ingen proffslönnmördare precis; stå och röka (lyser upp ansiktet och drar uppmärksamheten till sig om det pågår en längre stund), kasta fimpar och spotta omkring sig (lämna sitt eget DNA för polishundar att lätt hitta och tacksamma kriminaltekniker att tillvarata).
Om det här är nivån på de som deltar i gängkrigen är de rökta så fort vi får mer polisiära resurser - roll on the day!

Mjo lätt att hitta när man drar därifrån med bil, åker i lugn takt och inte bryr sig ett skit. Spottet kan dem ju bara drömma om att matcha med MGM ifall dem hittar han (vilket de inte gör). Another one dead; R.I.P
Citera
2017-10-31, 13:00
Medlem
Citat:
I fyran finns det registerat en förening typ: Svensk-Italiensk supporterklubb. Företrädaren för detta har kopplingar till Malmö på en adress där en hel del har hänt genom åren. Ålderns dock avvikande.

I 6:an har vi bl.a en företrädare för en Nordafrikans Förening. Med instressanta fordon registrerade på sig. Åldern kan passa in. Tidigare Fisksätra.

Låter onekligen som relevant info. Tack!
Citera
2017-10-31, 13:00
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av theSmithson

...och där kom den också ja! Precis som igår om Norsborgsfallet och alla andra mord på dessa grovt kriminella invandrare. Generös, världens snällaste, ängel, alltid leende, älskad av alla, inte gjort en fluga förnär blablabla... Så himla tröttsamt.

Det är usel journalistik också. Osakligt. Man skulle lika gärna kunna publicera att någon stod där och tyckte han var en skithög, det är lika relevant. Urusel journalistik som sagt. Glorifierande intervjuer av grovt kriminellas anhöriga utan motbild eller någon som helst verklighetsförankring och kritisk granskning om det verkligen är såna änglar och världens snällaste invandrare med ett fläckfritt förflutet som alltid mördas.
Senast redigerad av 8711 2017-10-31 kl. 13:04.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in