Citat:
Ursprungligen postat av
IngenHemma
Som de flesta skrivit innan skall den totala lånebilden vara hanterbar för föreningen, så av den anledningen lär KK inte vara aktuellt.
Det kommer isf att handla om likviditeten, om det finns ofinansierade fakturor som inte kunnat bestridas, och man inte kan få fram en styrelse som kan hantera finansieringen. Risken är att det finns för många boende som inte förstår skillnaden mellan att betala hyra eller att vara medlem i en bostadsrättsförening.
Jag bor i en förening med låga hyror, men kompetensen bland styrelse har drastiskt försämrats samtidigt som styrelsearvode drastiskt har gått upp och tillhör nu en av landets dyraste styrelser. Saker och ting kan ändras snabbt. Jag kommer också kandidera, vet inte om jag hinner till nästkommande år.
Det som på kort sikt kan rädda brf Ida är väl att HSB agerar och räddar situationen. Det skulle bli extremt dåligt PR för HSB om brf Ida likvideras. Troligen kommer HSB försvinna helt.
Säg att man kan be medlemmarna hosta upp 100.000 var till kapitalinsats så skulle nog kk kunna räddas även på lång sikt.
Citat:
Ursprungligen postat av
Willy-45
Skämtar du`?
Styrelsen tillhör ju Den Nya Adeln..
I media? - never gonna happen...
Fast det var den gamla sosseadeln som scammade brfn. Läs vem som äger skumraskbolagen.