2017-10-28, 16:58
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Var har du fått det ifrån?

PM?
Nej har inte fått de uppgifterna via PM. Det är skrivet flera gånger i media.
Citera
2017-10-28, 17:01
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boidis12
Hamnar GM:s DNA bara på ratten ?
Har man kört en bil, så hamnar DNA på ratten. Ja.

Om man inte styr bilen med andra medel. Det finns handikappanpassade bilar. Fråga gloriuslife.

Men denna bil ifråga var heller inte handikappanpassad, eftersom paret, med största sannolikhet, inte hade det behovet.
Citera
2017-10-28, 17:06
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tryckkokaren
Nej har inte fått de uppgifterna via PM. Det är skrivet flera gånger i media.
Det gjordes "flera uttag och försök till uttag", har jag läst. Inget om flera koder eller kort.
Senast redigerad av A1HORNYLAD 2017-10-28 kl. 17:08.
Citera
2017-10-28, 17:13
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Det gjordes "flera uttag och försök till uttag", har jag läst. Inget om flera koder eller kort.
Citat:
Polisen tror också att mördaren/mördarna har tvingat till sig parets kontokort med tillhörande koder och tagit ut pengar i en bankomat på Husbyvägen i Borensberg.

Källa: MVT

Finns säkert mer skrivet, fråga Google.
Citera
2017-10-28, 17:25
Medlem
Lonnrots avatar
Jag skulle vilja lansera uttrycket "Hälften smart = hälften dum" för MGM och många andra tjyvar jag hört om. Det kunde stå som motto även för Flashback, i stort och i smått.

Den som är lite klipsk är när man tänker på det resten dum, vilket inte är så smickrande. Eller, efter lite diskussion, som bäst resten "normalbegåvad", men vem vill vara det nuförtiden?

Att ta BO:s bil till Bb kan framstå som snillrikt, men att synas i offrens bil (särskilt med två tejpade 60-åringar i baksätet som många här tyckt varit en lysande idé) och ställa sig framför en bankomat med bo:s kort är ju att jämställa med att tycka att det är en bra idé att spela rysk roulette med sig själv för att man tagit ut de flesta av kulorna.

Jag är stött å allmänhetens vägnar att det arsel som än gjort detta tillåtits gå lös så länge,
fått ta körkort och fått skaffa ungar. Och att så mycket tankemöda ägnats åt ett riktigt j-a dumarsel. Hur ska vi skydda oss mot sånt?

Skärp er nu tjyvar o mördare för det här håller inte på långt när.
Senast redigerad av Lonnrot 2017-10-28 kl. 17:31.
Citera
2017-10-28, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jarnnian
Jag tar själv gärna emot PM från personer som har insikt i EG's liv och diskuterar gärna. Vad ni vill ska komma ut i tråden väljer ni själva. Posta gärna!

För er kännedom så har inte ett enda PM postats till mig hittills, i alla fall inte från någon med insikt i MGM's liv.
Citera
2017-10-28, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD

Detta är vad som framkommit. Att det skulle röra sig om flera kort har inte framkommit. Det har heller inte framkommit hur stor summa som plockades ut, ej heller hur mycket det fanns på kontot.
Däremot har det sagts att paret hade ett gemensamt konto.
Citera
2017-10-28, 21:01
Medlem
Om DNA i bilar.
Förrutom ratt och växelspak (ej automat), tändningsnyckel (ev.), blinker, radio, ventilation, dörrhandtag ute och inne, solskydd, handbroms ...
Citera
2017-10-28, 21:12
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lamborion
Om DNA i bilar.
Förrutom ratt och växelspak (ej automat), tändningsnyckel (ev.), blinker, radio, ventilation, dörrhandtag ute och inne, solskydd, handbroms ...
Eller blod på sätet ...
Citera
2017-10-28, 21:38
Medlem
....och Svett, saliv, snor, slem, hudlämningar/skrap, naglar, fibrer osv.

Som den tjock-smock han är EG, kan man tänka sig att han både svettats och flåsat på bra...

---------------------------------------------------------------------------------------------------- -----------

Lite om uttag.
"Klockan 16.09, söndagen den 11 juni tog någon ut pengar i bankomaten på Husbyvägen i Borensberg. Polisen misstänker att det var den eller de personer som samma dag mördade paret utanför Mantorp som gjorde uttagen. Chefsåklagare Pär Andersson, som leder förundersökningen, uppger att det gjordes flera uttag från parets gemensamma konton – en del som lyckades och en del som misslyckades – under ett par minuters tid."

Bör ju peka på att GM uppehöll sig vid bankomaten en stund-mellan 16.09-16.20 och förmodligen provade max uttag.

http://corren.se/nyheter/varfor-fung...om4739082.aspx
Citera
2017-10-28, 22:22
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ferdinand666
....och Svett, saliv, snor, slem, hudlämningar/skrap, naglar, fibrer osv.

Som den tjock-smock han är EG, kan man tänka sig att han både svettats och flåsat på bra...

---------------------------------------------------------------------------------------------------- -----------

Lite om uttag.
"Klockan 16.09, söndagen den 11 juni tog någon ut pengar i bankomaten på Husbyvägen i Borensberg. Polisen misstänker att det var den eller de personer som samma dag mördade paret utanför Mantorp som gjorde uttagen. Chefsåklagare Pär Andersson, som leder förundersökningen, uppger att det gjordes flera uttag från parets gemensamma konton – en del som lyckades och en del som misslyckades – under ett par minuters tid."

Bör ju peka på att GM uppehöll sig vid bankomaten en stund-mellan 16.09-16.20 och förmodligen provade max uttag.

http://corren.se/nyheter/varfor-fung...om4739082.aspx

Chefsåklagare Pär Andersson är en ganska erfaren kille. Han kommer ordna det här.

Bra där med uttagen även om man inte riktigt begriper hur vissa uttag kan misslyckas, men det är väl skit samma. Makarna kan ha varsitt kort med olika koder eller så har han slått i taket för maxbeloppet eller sluntit på knapparna eller så har de skrivit ner koderna och han har svårt att läsa typ. Det antyder ju att det nog inte är makarna själva som tar ut, det är väl det viktiga.

Nä hörni. Nu väntar jag nog på att de avlönade gör sitt, så får får vi se sen. För min skull kan de sitta på den här killen till han klämmer ur sig något matnyttigt.

Swedbank kan ju se över sina kameror, så slipper vi sånt här eftermeck i framtiden.

Dum OCH rånmördare – två överraskningar!

Goafton!
Citera
2017-10-28, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av April62
Detta var en hypotes från polisens sida. Detta på grund av bankomatuttaget i Borensberg och att dottern fann bilen felparkerad.
Någon uppgift om denna hypotes var korrekt eller ej har inte ännu kommit till offentligheten.

Du kan vara rätt säker på att de inte gått ut med det om de inte hade haft rejält på fötterna.
Det är väl självklart att de i det läget (ingen misstänkt då) inte går ut och säger att de VET att så är fallet. Men nog fan vet de.
GM körde den silvriga Volvon till Borsensberg, med eller utan BO. Jag gissar på utan.

Så kan vi lämna detta tack.
Senast redigerad av Trams82 2017-10-28 kl. 23:26.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in