2017-10-28, 01:09
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Hon hade inte vart där då, vännen. Bara älgar. Kanske finns elljus men likväl.

Tittar man på bilden här så ser man hur bra sikt GM har åt båda håll om han står på höjden på ena sidan. Han slår till precis på mitten av en öppen sträcka, från högre punkt mot lägre, och borde komma upp snett bakifrån (förmodar jag). Han förlitar sig på ljuset för sikten och ser sannolikt till att tysta henne omedelbart, och släpar sen direkt in henne i skogen på andra sidan.

Det kan förstås handla om en sexualdåre som tänker sig att det är en yngre kvinna som kommer. Men nekrofil jävel då kanske. Det måste ju ändå vara lyhört i området mellan träden. Han kan ju inte hoppas få många sekunder själv med offret. Verkar ju mer som en avrättning.

Eller en dåre som väljer den som är ensam och fysiskt underlägsen.

Men man har ju lite svårt att helt befria sig från tanken att det är just LH han är ute efter.

Ursäkta raljerande tonen. Jag vill inte ge sken av att jag vet hur det ter sig där vid brottsplatsen rörande folk i fart på kvällar etc.
Citera
2017-10-28, 01:12
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Alltså du menar allvarligt att det är killen på fotot? Ru*di Gün*ther? (*=0) 25 år 2014.

Född '89. Skriven i Åre.
Lite osannolik typ...
Citera
2017-10-28, 01:14
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av falukorv81
Personen som han är incheckad med Rebecka Bäckström var väl med när det förra mordet i Ulricehamn hände ?!

Om jag inte minns fel Johan Hellström ?

Så samma kretsar händer det saker igen.

(FB) Johan Hellström avliden efter att ha blivit knivskuren i Ulricehamn 2017-01-28

Ja, just det. Det finns inte en koppling?
Citera
2017-10-28, 01:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stuvxyz
Inte illa att han hann laga en stek under tiden i så fall. Vilken kontakt hade de via hennes arbete i så fall? Vet mkt väl vem han är...
Menar du att han lagar till en stek under tiden överfallet på kvinnan sker?
Arbetade han under just den tiden- så är han inte rätt man.
Utseendemässigt och hans Facebook tyder på en kille som gillar sport och natur-och han kom till Sverige pga en tjej, och någon naturlig koppling till offret verkar han inte heller ha.
Såvida inte brottsoffrets dotter eller hennes son känner honom?
Citera
2017-10-28, 01:15
Medlem
Citat:
Född '89. Skriven i Åre.
Lite osannolik typ...

Jobbar som sagt i ulricehamn gå in på hans facebook du behvöer inte tro mig men säger bara fakta.
Eftersom jag har koll på vad som händer så kanske du ska lyssna istället för kolla vart en kille är skriven.

incheckad konstant i Urlicehamn att han får sin post till Åre spelar väl mindre roll
Citera
2017-10-28, 01:17
Medlem
Citat:
Ja, just det. Det finns inte en koppling?

Vi snackar om människor i missbrukar kretsar.
Och offret jobbar väl med dessa människor om jag ej minns fel.
Citera
2017-10-28, 01:22
Medlem
Citat:
Jobbar som sagt i ulricehamn gå in på hans facebook du behvöer inte tro mig men säger bara fakta.
Eftersom jag har koll på vad som händer så kanske du ska lyssna istället för kolla vart en kille är skriven.

incheckad konstant i Urlicehamn att han får sin post till Åre spelar väl mindre roll
Varför skriver ni -incheckad?- bor han på hotel?
Antar du menar att han bor på den tjejens adress, denna tjej som var inblandad i knivdråpet?
ÄR det hans tjej som han bor med?
Har han själv drogproblem-eller umgås med drogare-folk?
Citera
2017-10-28, 01:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Menar du att han lagar till en stek under tiden överfallet på kvinnan sker?
Arbetade han under just den tiden- så är han inte rätt man.
Utseendemässigt och hans Facebook tyder på en kille som gillar sport och natur-och han kom till Sverige pga en tjej, och någon naturlig koppling till offret verkar han inte heller ha.
Såvida inte brottsoffrets dotter eller hennes son känner honom?

Att slänga upp en bild på fejjan på en stek med en annan tjej som fanns med i utredning angående Johan Hellström .

Jag hade nog slängt upp vad som helst på fejjan för att se normal ut ,
Men han är ju ej häktad så behöver ju verkligen inte vara han
Citera
2017-10-28, 01:23
Medlem
Catings avatar
Citat:
Personen som han är incheckad med Re*ecka Bäcks*röm var väl med när det förra mordet i Ulricehamn hände ?!

Om jag inte minns fel Johan Hellström ?

Så samma kretsar händer det saker igen.

(FB) Johan Hellström avliden efter att ha blivit knivskuren i Ulricehamn 2017-01-28

Kanske borde maska tjejens namn lite?
Citera
2017-10-28, 01:24
Medlem
jnilssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeatriceCenci
För övrigt så ser hon läbbig ut. Det är något i hennes ögon som påminner om Christine Schürrer. Vore jag spaningsledare så skulle jag ta och förhöra henne om detaljer angående golfrundan.
Spaningsledaren skulle alltså förhöra sin chef...

Mathijs skulle kunna utan tvekan kunna döda någon, med sin fysik och självuppfattade godhet, men knappast någon på den "goda" sidan. Hennes blick påminner starkt om en annan fanatisk godhetsapostel:
https://www.fokus.se/wp-content/uploads/2015/12/Johanna-Jo%CC%88nsson.jpg
Senast redigerad av jnilsson 2017-10-28 kl. 01:26.
Citera
2017-10-28, 01:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Varför skriver ni -incheckad?- bor han på hotel?
Antar du menar att han bor på den tjejens adress, denna tjej som var inblandad i knivdråpet?
ÄR det hans tjej som han bor med?
Har han själv drogproblem-eller umgås med drogare-folk?

Alltså du umgås ju inte med människor som knarkar hela tiden om du själv inte gör det.
Han jobbade somrarna på Bryggan i Ulricehamn som är en sommarkrog är väl så han kom till Ulricehamn.

Att han bor inneboende hos någon under sommar och höst innan han åker tillbaka till Åre är väl inte det konstigaste
Citera
2017-10-28, 01:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cating
Kanske borde maska tjejens namn lite?

Hon har väl inte gjort något ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto