2017-10-26, 02:08
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xen1cal
Intressant, dock rätt udda att välja ett mål så långt hemifrån. Iallafall utan att veta kopplingen mellan mgm och bo.

Det är inte så långt hemifrån om man är van att röra på sig och kanske ändå var i trakten.

Dessutom kan kanske avståndet hemifrån utgöra ett mått på hur ogärna GM ville bli "igenkänd" och "upptäckt" (ett felslut förstås).
Senast redigerad av Lonnrot 2017-10-26 kl. 02:12.
Citera
2017-10-26, 04:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hollyvanarx
Jag tror att EG bara har varit med i periferin i det här fallet! Kanske som chaufför mot löfte att han skulle få en del cash eller för att han varit skyldig pengar.Han kan varit med och kanske bundit dem och så vidare. Min personliga uppfattning är att han blev skickad såpass långt bort medans de 2 andra gm:s utförde morden under tiden han var borta och att han sedan kommit tillbaka och hämtat dem utan att kanske mer gå in i lägenheten.Och jaa jag tror det var ett par som utförde morden.Det är där polisen ska leta efter kopplingen mellan BO och GM. Personligen tror jag det låg något annat bakom än bara rån.
Varför annars ställa till med så mycket oreda och brutalt mörda BO??? Det finns ingen logik i detta brott alls.Jag tror som anförts förut här i tråden att det varit tunga droger inblandade.

Men bara mina egna tankar och ingen trådsanning. P:S Att GW pratar om dna i en vidare mening kan betyda att han inte vill precisera VAR någonstans dna är funnit för att inte förstöra en pågående utredning och informera andra GM;s

Holly

Tycker det känns som din redogörelse kan stämma rätt bra.

Något som stört mig oerhört länge är, varför sätter man sig och åker 30 minuters bilväg för att ta ut dom där jävla pengarna? Måste väl funnits massor av bankomater närmre som dessutom hade fungerande kameror (ja jag hatar slumpen precis som GW).

Varför valde man en så spektakulärt lång resa? Dessutom i en bil som man när som helst kan bli påkommen i som inte är ens egen?

Men detta kanske redan är besvarat i tråden, då ber jag om ursäkt.
Citera
2017-10-26, 05:28
Medlem
why123s avatar
Är det inte oehört märkligt att denne tidigare ostraffade småbarnspappa inte berättar hur det ligger till?
Han vet naturligtvis vilka bevis polisen har och att han inte kommer att klara sig ur detta.

De flesta tror att han inte är ensam om detta, vilket jag förövrigt håller med om, vem är det då han skyddar till varje pris?
Kan det vara så att han är beredd att själv åka dit på det men vägrar uppge vem som är medbrottslingar? Det som motsäger det är ju att han enligt advokaten nekar till gärningen..

Borde inte polisen har kartlagt hans bekantskapskrets nu efter en månad och gått igenom telefoner och datorer?
Senast redigerad av why123 2017-10-26 kl. 05:32. Anledning: .
Citera
2017-10-26, 06:59
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ultra24

Något som stört mig oerhört länge är, varför sätter man sig och åker 30 minuters bilväg för att ta ut dom där jävla pengarna? Måste väl funnits massor av bankomater närmre som dessutom hade fungerande kameror (ja jag hatar slumpen precis som GW).

Varför valde man en så spektakulärt lång resa? Dessutom i en bil som man när som helst kan bli påkommen i som inte är ens egen?

Nej, det är inte besvarat i tråden.

Dessutom påstås det ju att MGM sedan åkte tillbaka till Mantorp
och då blir det 60 minuters bilväg, fram och tillbaka.

Med adrenalinet pumpande och risk för att bli påkommen när som helst...
Senast redigerad av gloriouslife 2017-10-26 kl. 07:01.
Citera
2017-10-26, 07:13
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Nej, det är inte besvarat i tråden.

Dessutom påstås det ju att MGM sedan åkte tillbaka till Mantorp
och då blir det 60 minuters bilväg, fram och tillbaka.

Med adrenalinet pumpande och risk för att bli påkommen när som helst...

Åkte han småvägarna tog det ännu längre tid.

Jag skulle kunna tänka mig att ngt inte stämmer i det där. Att han i själva verket gjorde det på hemväg norr om Vättern.
Citera
2017-10-26, 07:50
Medlem
hollyvanarxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ultra24

Kanske har de inte använt BO;s bil??? Kanske sin egen och att BO,s bil bara blivit flyttad!Hur som helst så har EG inte vart ensam. Jag tror han finner styrkan i att neka iom att han inte utförde själva morden och att ett eventurllt erkännande kommer under rättegång. Men som sagt bara mina egna ord.
Citera
2017-10-26, 09:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Åkte han småvägarna tog det ännu längre tid.

Jag skulle kunna tänka mig att ngt inte stämmer i det där. Att han i själva verket gjorde det på hemväg norr om Vättern.

Tycker egentligen inte det är så konstigt. Om man tänker sig att EG bara var medhjälpare så blev han antagligen ganska skrämd av vad kumpanen sysslade med i form av allvarlig misshandel av offren (tex kapa fingrar för att få fram en kod). Han får sedan uppdraget att ta ut pengarna medan kumpanen "slutför" eller "håller vakt" eller nått i den stilen. EG tar då offrens bil och drar iväg. Kanske tänker han först stjäla den, kanske vill han inte väcka uppmärksamhet i en mintgrön raggarbil, kanske av annan anledning. Han sätter sig i bilen och bara drar, svänger av E4an och fortsätter på småvägar.
Har man väl svängt av E4an mot Borensberg finns inte många bankomater (noll?) innan man kommer fram.
Sedan ringer han kumpanen när det inte går att få ut mer än typ 20000 och denna flippar då på offren och har ihjäl dem. EG åker för att hämta kumpanen och ev byta bil. Nu är det lite bråttom att komma därifrån, därav den slarviga parkeringen av offrens bil när han kommer tillbaka.
Citera
2017-10-26, 09:32
Medlem
xen1cals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Det är inte så långt hemifrån om man är van att röra på sig och kanske ändå var i trakten.

Dessutom kan kanske avståndet hemifrån utgöra ett mått på hur ogärna GM ville bli "igenkänd" och "upptäckt" (ett felslut förstås).

Nej det är ju sant som du skriver.
Är iallafall väldigt nyfiken på kopplingen mellan mgm och bo.
Citera
2017-10-26, 09:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tryckkokaren
Har han några kopplingar till Mantorp eller Östergötland?

Hur ser hans ekonomi ut?

Ingen aning, känner inte till snubben alls. Det var ju någon som skickat pm om honom, be denna person berätta mer.
Att han har nån form av alibi tar jag för givet, annars hade han nog varit på ett eller annat förhör. Men alibi behöver ju inte betyda oskyldig.
Citera
2017-10-26, 09:39
Medlem
https://www.dn.se/nyheter/vetenskap/dna-fran-oskyldiga-sprids-latt-pa-en-brottsplats/

Vad tror ni om detta?

"-Min och andras forskning har funnit att oskyldiga personers DNA ganska enkelt kan föras över oavsiktligt till ytor som han eller hon aldrig varit i kontakt med. Detta kan placera folk på brottsplatser de aldrig varit på, binda dem till vapen som de aldrig hanterat, skriver Cynthia M. Cale."
Citera
2017-10-26, 10:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trams82
Vad tror ni om detta?

"-Min och andras forskning har funnit att oskyldiga personers DNA ganska enkelt kan föras över oavsiktligt till ytor som han eller hon aldrig varit i kontakt med. Detta kan placera folk på brottsplatser de aldrig varit på, binda dem till vapen som de aldrig hanterat, skriver Cynthia M. Cale."
Visst är det så, vilket man naturligtvis tar hänsyn till.
Citera
2017-10-26, 11:01
Medlem
Hummm..s avatar
Vad hade EG för relation till offren? Har sökt info, men inte funnit något.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in