2017-10-25, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joxarn
Det är inte första gången som arga älgar sparkat ihjäl människor så jag skulle inte bli förvånad om en älg är dödsorsaken.

Det är så ovanligt att det nästan är en försumbar teori.
Citera
2017-10-25, 18:36
Medlem
kardashanarsels avatar
Citat:
Det är inte första gången som arga älgar sparkat ihjäl människor så jag skulle inte bli förvånad om en älg är dödsorsaken.

Älgar kan vara farliga kring älgjakt för de är nervösa och springer nära samhället
Citera
Medlem
joxarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reda
Om det stämmer kan vi alltså stryka rånmord. Och våldtäkt kan vi väl också stryka?
Då har vi troligen ett lustmord av en knäppgök. Därav polischefens varning.
Polisen visste ju inte ännu hur hon dött så därför varnade han.Skulle hålla en bra slant på att hon blivit ihjälsparkad av en ilsken älg.
Citera
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
Inget som tyder på vare sig våldtäkt eller rån. Då återstår sjukdom/olycka, vansinnesdåd utan sexuella avsikter eller planerat mord som kan ha nåt att göra med kvinnans jobb.

https://www.expressen.se/gt/dod-kvinna-polisen-misstanker-mord/
Tycker man ska ta med vilt djur - eller möjligen lösspringande hund - i kalkylen. Finns ju djur starka nog att släpa/puffa en människa, som då kan hamna i en onaturlig position.

Och kanske kan man tona ned vansinnesdåd; det var långt ut på spåret och där rör sig väl inte så mycket folk - jag räknar bort andra joggare - så här års (det var dessutom blött och lerigt i området, enligt polisen).
Citera
2017-10-25, 18:39
Medlem
joxarns avatar
Citat:
Det är så ovanligt att det nästan är en försumbar teori.
Bara för att det är ovanlig så finns det inget som säger att det inte kan inträffa.Om det är så så hade hon maximal otur.
Citera
Medlem
Yaroshenkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KommissarieAbbe
Vi kan inte heller utesluta djurattack. Det var en älg som dödade en kvinna i skogen polisen trodde att hennes man var mördaren men de hade fel.
De trodde då att han kört över henne med en gräsklippare. Helt galen historia. Källa.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kardashanarsel
Älgar kan vara farliga kring älgjakt för de är nervösa och springer nära samhället

En galen älg skulle väl ha observerats av fler i området?
Citera
Medlem
Citat:
Finns inga siffror på älgdödade och endast ett bekräftat fall i modern tid (2008) så att påstå att det händer lite då och då saknar grund.
Citera
2017-10-25, 18:40
Medlem
cybergrodans avatar
Citat:
Polisen visste ju inte ännu hur hon dött så därför varnade han.Skulle hålla en bra slant på att hon blivit ihjälsparkad av en ilsken älg.
Men snälla, vi har fattat nu att du tror att en älg har dödat henne. Det mesta tyder snarare på motsatsen och att dödas av en älg är extremt ovanligt, speciellt om du inte är jägare med hund runt dig.
Citera
2017-10-25, 18:41
Medlem
joxarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Finns inga siffror på älgdödade och endast ett bekräftat fall i modern tid (2008) så att påstå att det händer lite då och då saknar grund.
Ok!
Citera
Medlem
Jösses vad det spekulerats.
Jag jobbar inom kommunen och idag på eftermiddagen gick man ut med namn på personen. Samt att polisen misstänker mord.
Det är även en man som är misstänkt för "mordet" tydligen en man som inte har koppling till kvinnan men som är känd i stan sedan innan.
Samt att kvinnan inte jobbar med asylsökande utan är enhetschef inom sektor välfärd. En kvinna som är mycket känd i stan och väldigt uppskattad.
Så nu kan ni lägga ned om varg. Älg o permobil mord
Citera
Medlem
kardashanarsels avatar
Citat:
En galen älg skulle väl ha observerats av fler i området?

Jo troligen om den inte bara sprang förbi och trampade ned henne och hon släpades med men det tror jag inte ens själv på
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in