2017-10-25, 13:23
Medlem
Beatriceaurores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
De flesta motionsspår ligger nog så till att det att det är möjligt, men att älgar dödar folk i Sverige har bara skett en gång tidigare i modern tid.

Den gången hade kvinnan varit i skogen med sin lilla hund,som var lös. Troligen har hunden irriterat älgen, hunden blev rädd och rusade tillbaka till matte som anfölls av den rasande älgen. Maken och hans gräsklippare frikändes.
Citera
2017-10-25, 13:31
Medlem
Om man läser artikeln noga så kan man dra vissa slutsatser. För det första skriver de att man tror att det är ett mord. Alltså är det inte uppenbart. Det är nog inte en massa blod och avslitna kläder. Hon kan ha blivit strypt eller blivit slagen i huvudet.

Sedan står det att man hittade hennes glasögon först. Hon kan ha blivit överfallen och tappat glasögonen. Hon har sedan släpats en bit bort. GM hade nog väldigt bråttom.

Det står också i artikeln att mordet kan ha att göra med hennes arbete.

Detta tyder i alla fall på att det rör sig om ett vredesbrott. Någon har varit väldigt arg på henne. Det viktiga var att hon skulle dö. Det var troligen ingen misslyckad våldtäkt eller ett lustmord.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/79ByK/misstankt-mord-pa-kvinna-i-ulricehamn--hittad-dod-vid-motionsspar
Citera
2017-10-25, 13:31
Awaiting Email Confirmation
Citat:
Ursprungligen postat av Rotvagen
Och om kvinnan satt på en "högre position i sitt arbete och som även avhandlade flyktingar då kan nog det vara ett motiv till mordet. Finns både Ja och Nej sägare i den frågan . Att inte acceptera lagar och även de som inte kan acceptera nyanlända .... båda alternativen lika möjliga .

Skulle flyktingen räknat ut när och hur kvinnan joggar, frivilligt, nåt otänkbart för orberna.
Sen är dom för känslostryda för att genomgå ett planlagt brott och död gynnar hon dem inte bättre.

Nej, lustmord subventionerat av Allahhhhh tror jag på.
Citera
2017-10-25, 13:32
Medlem
Beatriceaurores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nisse26
Märks tydligt att kvinnor är mer vaksamma, hälsar inte och tittar i backen. Mest oro märks om jag inte springer förbi. En del har också försvunnit från spåret, varför vet jag inte.
När jag promenerar med hunden på kvällen är jag uppmärksam. Kommer en man gående ikapp bakifrån stannar jag, går åt sidan och låter honom gå förbi, tittar på honom så att han vet att jag vet hur han ser ut.
Om mannen har en uppfälld huva, vaggande kaxigt "maskulint" gångsätt, har Adidasrevärer på byxorna blir jag rädd.
Så var det inte förr.
Citera
2017-10-25, 13:36
Medlem
Är det sagt att kvinnan joggade och inte bara var ute på en rask promenad?
Jag tänker på glasögonen.
Om man joggar har man väl speciella glasögon med någon snodd som inte trillar av utan visst våld?
Citera
2017-10-25, 13:39
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reda
Om man joggar har man väl speciella glasögon med någon snodd som inte trillar av utan visst våld?

Nää de flesta har nog sina vanliga glasögon. Men vad spelar det för roll om hon joggade eller powerwalkade?

Intressant att de undersöker om mordet har koppling till hennes jobb...
Citera
2017-10-25, 13:41
Medlem
Citat:
Det ska då vara ett par glasögon som sitter rejält dåligt på skallen. Nej man har ingen snodd.
Citera
2017-10-25, 13:43
Medlem
Det e väl inte så konstigt att de utreder om de har med hennes jobb att göra med tanke på att de i går skulle lämnas besked till någon/några av ensamkommande ungdomarna.

Märkligt sammanträffande att detta hände samma dag?
Citera
2017-10-25, 13:48
Medlem
Citat:

Man vet inte om hon promenerade eller joggade. Hon skulle enligt anhöriga ha varit hemma före mörkrets inbrott, vilket tyder på att GM attackerat under någorlunda ljusa förhållanden i ett populärt motionsspår. Detta, och polisens avrådanden från jogging utan sällskap, tyder på en riskbenägen och impulsstyrd person.

Tröttsamt med alla FB-rasister som bara väntar på nya trådar att infektera. Kan ni inte bara dra åt fanders och skaffa er en meningsfull sysselsättning? Ingenting tyder i dagsläget på att en nyanländ gjort detta.
Citera
2017-10-25, 13:48
Medlem
Jag tror att någon följt efter henne till platsen. Det är inte speciellt troligt att personen bor i skogen. Kanske någon som gjort iakttagelser på främmande personer i området.

Hur många är vägarna som leder in till området?
Sedan är frågan hur dog hon?
Saknar hon någon tillhörighet tex en mobil?
Citera
2017-10-25, 13:50
Medlem
KeithRichardss avatar
Nya Kurhotellet ligger väldigt nära fyndplatsen (spåret vid golfbanorna). Det skulle vara intressant att veta vilka som bor där. Det fanns även en campingplats där, men jag vet inte om den används fortfarande.

https://www.booking.com/hotel/se/nya-kurhotellet.html?aid=1213432;label=seogooglelocal-link-imagesaow-hotel-359817_grp-1_gendate-2017 0918;utm_source=seogooglelocal;utm_medium=photo;ut m_term=hotel-359817_photo-26178652
Senast redigerad av KeithRichards 2017-10-25 kl. 14:06.
Citera
2017-10-25, 13:53
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thinkingalot
Det e väl inte så konstigt att de utreder om de har med hennes jobb att göra med tanke på att de i går skulle lämnas besked till någon/några av ensamkommande ungdomarna.

Märkligt sammanträffande att detta hände samma dag?

Att de utreder koppling till hennes jobb? Var har du läst det?

Uppgiften att ett negativt besked skulle lämnas är vad jag vet inte bekräftat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in