Citat:
Du missade min poäng trots att den var tydligt kursiverad, så vi provar igen:
Eftersom alla IS-terrorister är män är alltså alla män IS-terrorister? Är islamistisk terrorism ett "manlighetsproblem"?
Alla Jesu lärjungar var män vilket betyder att alla män är kristet moraliska och allmänt goda människor? Är moralisk godhet del av "manligheten"?
Det här håller inte. Ni får ta och skissa fram en ny teori. Problemen är uppenbart individuella och vad en annan man gör är inte mitt ansvar. Dessutom finns det väldigt lite jag kan göra om en främmande man i en främmande stad tallar på en främmande kvinna.
För övrigt har jag själv invandrade föräldrar, så att mitt inlägg skulle vara ett slags försök att rentvå "mina egna" från skuld kan du släppa. Min poäng är att grupptänk som "mina egna" inte hör hemma i en diskussion om brott.
Eftersom alla IS-terrorister är män är alltså alla män IS-terrorister? Är islamistisk terrorism ett "manlighetsproblem"?
Alla Jesu lärjungar var män vilket betyder att alla män är kristet moraliska och allmänt goda människor? Är moralisk godhet del av "manligheten"?
Det här håller inte. Ni får ta och skissa fram en ny teori. Problemen är uppenbart individuella och vad en annan man gör är inte mitt ansvar. Dessutom finns det väldigt lite jag kan göra om en främmande man i en främmande stad tallar på en främmande kvinna.
För övrigt har jag själv invandrade föräldrar, så att mitt inlägg skulle vara ett slags försök att rentvå "mina egna" från skuld kan du släppa. Min poäng är att grupptänk som "mina egna" inte hör hemma i en diskussion om brott.
jag skulle nog hävda att:
ja IS är ett rätt manligt problem...skapat av män, med en starkt patriarkal religion som förevändning, med manliga fördelar, kämpande för en stat för män där kvinnor ska underordnas, utnyttjas och förtryckas och i merparten utövat och underhållet av män. Så ja!
Sen nej...MÄN har skrivit ner en historia där alla Jesus apostlar var män, numera anser man att det fanns kvinnor också med i spelet, men dessa har ju av div. misogyna gubbs i historien plockats ner i malpåse och "glömts" så lämpligt. För är ju ett finfint "bevis" för att endast män duger, inte sant?
Urdåliga liknelser! Gör om gör rätt.
jag kör några andra istället.
Du upptäcker att en sjukdom sprids huvudsakligen via råttor, gör detta att därför garanterat ALLA råttor är spridare av denna sjukdom?
Svar nej, och detta fattar ALLA med någorlunda logiskt sinne. man behöver alltså inte sitta och bajsa detta om och om och om igen...för ALLA fattar detta, det ingår som baskunskap tom så om man nu råkar vara en råtta själv.
Däremot är det ju oerhört spännande – och meningsfullt för att försöka utrota sjukdomen – försöka luska ut varför just råttor? och har du råttor som är speciellt riskfyllda och varför? Och hur fungerar förloppet hos råttan?
så fort någon pratar om identitetspolitik över era skallar.