2017-10-23, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
Det finns 49 män i Sverige idag med det födelsedatumet:

https://www.ratsit.se/sok/avancerat/person?fnamn=&enamn=&gata=&postnr=&ort=&kn=&pnr=36 1031&tfn=&m=1&k=0&r=0&er=0&b=0&eb=0&amin=0&amax=0& fon=1

Jag vet. Dessutom många fler som är döda eller utflyttade och det är väl där som man har störst chans att hitta rätt person eftersom denne inte har gett sig till känna.
Citera
2017-10-23, 22:19
Medlem
Kunde polisen verkligen bortse eller missa att undersöka wtobservationer kring mordplatsen?
Finns det någon annan än en konspiratorisk förklaring att man bortsåg i ungefär 30 år från dessa
observationer och fortfarande ingen officiell information om dessa.
Citera
2017-10-23, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sumer
Kunde polisen verkligen bortse eller missa att undersöka wtobservationer kring mordplatsen?
Finns det någon annan än en konspiratorisk förklaring att man bortsåg i ungefär 30 år från dessa

Tja jag har lärt mig att det finns en kultur av en märklig slags konsensus bland tjänstemän kring inställningen -Rota inte i det här grabbar det är ointressant ta mitt ord på det. Därför vill man ju gärna att de går in i detalj och att de svarar på hur det gick till i detalj.
Vem?
När?
Varför registreras det inte?
Citera
2017-10-23, 22:42
Medlem
mvagrippas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FurirRevaer
Som sagt. Jag tror vi stirrar oss blinda på grandavsnittet och mordplatsen. Helt naturligt iofs.

Det man visste på fredagskvällen var egentligen hur LOP kommit till bion, att de skulle vara där ett par timmar och att de troligtvis skulle direkt hem. Troligtvis samma väg de kommit. Alltså prio ett, ett team vid Rådmansgatans t-nedgång.

För att vara säker på att fånga upp alternativ prio 2, ett team i södra delen av Sveavägen, vid Högorgets t-nedgång. Prio 3, ett team Sveavägen/Kungsgatan i händelse av att paret fick för sig att ta en taxi eller nåt.

Det är dessa båda team eller bara det ena som sätts i rörelse när det står klart att paret börjat gå längs med Sveavägen.

Dessa delar av området är såvitt jag vet helt blankt. Grand är söndertröskat och det går inte att hitta något vettigt där. Lika illa med mordplatsen.

Vi måste tänka annorlunda. Alltså Rådmansgatan och Kungsgatan/Hötorgsnedgången till t-banan.

Intressanta tankegångar Och det finns en del som tangerar det du skriver om . Pia Engström ser en man med handledsväska som går ut från biografen Grand sätter sig i en bil och kör söderut på Sveavägen . Kan det varit en bevakare som var med inne på filmen?

2310 låser Lars Knubb upp sin parkerade bil på Tegnérgatan . På andra sidan Tegnérgatan , i korsningen med Saltmätargan , ser han krullhårig man i ljus tygrock stå och vänta. LK uppfattar den ca 25-årige mannen som marockan. Han har vissa likheter med den person som Per Mellberg se bakom paret Palme i Gamla stans tunnelbanenedgång. LKs "marockan" befinner sig på ett bra ställe om paret Palme tänkt sig att gå ut bakvägen från biografen.

Söder om Sveavägen finns Magnus Prims iakttagelse av en ung blond WT-man i 25års åldern som syns på Oxtorgsgatan 2324. Tycker fallet med Robert Gustafssons uppgifter visar att det fortfarande finns info runt Grand som kan komma fram.

Det är klart att det finns mer observationer norr om dekorim med tanke på Grand. Men jag kan tänka mig att GM kommer till mordplatsen söderifrån. Finns möjligheten att något av de vittnen som före MOP går söderut på sveavägens västra trottoar kan ha gjort iakttagelser som missats eller ignorerats av PU.
Senast redigerad av mvagrippa 2017-10-23 kl. 23:08.
Citera
2017-10-23, 22:48
Medlem
mvagrippas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sumer

Sättet som Ulla Strömbäck-Larsson behandlades på talar sitt tydliga språk. Först hade hon sett Eko-roteln , sen SÄPO och därefter var det unga skindheads spanare hon iakttagit. Hennes trovärdighet skulle skadas genom trashtalk från polisens sida.

Alla krumbukter får mig att tro att Ulla såg något viktigt i gamla stan och därför skulle först ignoreras sedan skandaliseras .
Citera
2017-10-23, 23:14
Medlem
Gothuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
Ingen kan varken bevisa eller motbevisa att SA-folk var inblandade i MOP. Men eftersom de hade så tajta kontakter med svensk polis så hade de kanske fått garantier att inte bli gripna?

Jag tycker att det är dags att vakna. Många hade hört att Palme skulle mördas: industrimän, politiker, poliser, högerextremister och t.o.m. en bonde i Skåne. Självklart riskerade ingen inblandad att bli gripen av polisen.
Citat:
…bestående av legoknektar och några svenska poliser som brukade resa till Sydafrika på betald semester. Dessa semestrar hade tidigare organiserats för att svenska legosoldater skulle kunna resa hem ett slag i annans namn.
Det som kan vara värt att titta närmare på är de svenska legosoldater som Ulf Lingärde nämner.
Så långt kan jag sträcka mig till ett Sydafrika-spår men som i själva verket är svenskt.
Ge mig ett namn.
Senast redigerad av Gothus 2017-10-23 kl. 23:19.
Citera
2017-10-24, 02:03
Medlem
Citat:
Tveksamt om en 60-årig kommissarie vid ordningspolisen i Uppsala fungerar som sambandsman mellan Säpo och UD. Torde vara en annan Jonasson, yngre kriminalare och placerad vid Säpo. Alternativt är det precis tvärtom, en UD-tjänsteman som heter Jonasson och har kontakterna med Säpo.

Du har rätt, jag håller med, denna kommissarie vid ordningspolisen i Uppsala kan vi glömma.

Men Kjell Östling skulle jag vilja lyssna på...
Citera
2017-10-24, 03:45
Medlem
mvagrippas avatar
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/79qB9/erkande-pa-dodsbadden-jag-ledde-ranmordartrion

Mysteriet med Branantligan kan vara löst. Polis från Aalst erkände på dödsbädden.
Citera
2017-10-24, 04:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mvagrippa
Sten Anderssons illegalt verkande SÄPO-grupp måste demaskeras fullt ut och berätta om vilka syften de hade för sin övervakning av Olof Palme.

Samma sak gäller den hemliga grupp från en SB-liknande grupp som Lars Borgnäs rapporterar om i "mannen,mordet,mysteriet" där han intervjuar medlemmen "Björn"

Övervaknings-PM behöver avhemligas för att se vilka uppgifter som låg till grund för dess slutsatser.

Skeendet på Sabbatsberg under mordnatten behöver också klarläggas. Hur kunde uppgifterna i rikslarmet helt plötsligt ignoreras, det behöver vi få veta. Då är vi en bra bit närmare att förstå vad som hände i dekorimahörnan klockan 2321 28februari 1986.
---

Björn - who? or should I say - what was his last name? Where was he from? What did he do (occupation / job)???
Citera
2017-10-24, 07:03
Medlem
hehehos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boboslacke
Jag är allergisk mot begreppet False Flag som är konspirationsteoretiskers älsklingsbegrepp. Genom att använda begreppet kan man tillskriva vilken händelse som helst vad som helst och vända det till sin motsats utan bevis.

Terroristattacker är inte verkliga i själva verket gigantiska False Flagoperationer utan minsta bevis enligt den teorin.

I det här fallet handlar det om propaganda på samma sätt som när det gällde nedskjutningen av ett Civilt Passagerarplan över Ukraina där rysk inblandning förnekades trots att det fanns enorma bevis för att så är fallet och att Frihetsstyrkorna i Själva verket var ryska förband. Källan är samma som i fallet med Grekland men här finns ett facit. Det påverkar trovärdigheten grovt eller hur!

False Flag operationen i verkligheten var inte väst som medvetet skjutit ned ett passagerarplan för att kasta skulden på ryssland utan ryska soldater som låtsades vara Ukainare och ryska elitsoldater i Civila kläder som sköt under demonstrationer för att skapa kaos.

Personligen tror jag att KGB/FSB/GRU/CIA och den svenska underrättelsetjänsten aldrig säger sanningen annat än när de står överbevisade. Det är liksom deras natur!

False flag är en verklighet
Många stora krig som ww2 och Vietnam har startats med ff

http://www.zerohedge.com/news/2017-03-07/ever-growing-list-admitted-false-flag-attacks
Citera
2017-10-24, 07:04
Medlem
hehehos avatar
Citat:
Knappast ens då. Finns nog alltid möjlighet att vrida till begreppen.

Sant, likt en psykopat ljuger de även om de inte ” behöver det”.
Citera
2017-10-24, 08:28
Medlem
ben-varfors avatar
Samtalen med Theutenberg och Winqvist har en kul slutkläm
om Gunnar Fredriksson: “ … psykförsvaret, i Sverige.”

http://kanal10play.com/play?id=e4eacdad-088c-47a2-9b09-5750990c14ad

http://kanal10play.com/play?id=7fd1bb30-cceb-4b7e-af7e-c011b859b101
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto