Citat:
Ursprungligen postat av
FurirRevaer
Som sagt. Jag tror vi stirrar oss blinda på grandavsnittet och mordplatsen. Helt naturligt iofs.
Det man visste på fredagskvällen var egentligen hur LOP kommit till bion, att de skulle vara där ett par timmar och att de troligtvis skulle direkt hem. Troligtvis samma väg de kommit. Alltså prio ett, ett team vid Rådmansgatans t-nedgång.
För att vara säker på att fånga upp alternativ prio 2, ett team i södra delen av Sveavägen, vid Högorgets t-nedgång. Prio 3, ett team Sveavägen/Kungsgatan i händelse av att paret fick för sig att ta en taxi eller nåt.
Det är dessa båda team eller bara det ena som sätts i rörelse när det står klart att paret börjat gå längs med Sveavägen.
Dessa delar av området är såvitt jag vet helt blankt. Grand är söndertröskat och det går inte att hitta något vettigt där. Lika illa med mordplatsen.
Vi måste tänka annorlunda. Alltså Rådmansgatan och Kungsgatan/Hötorgsnedgången till t-banan.
Intressanta tankegångar Och det finns en del som tangerar det du skriver om .
Pia Engström ser en man med handledsväska som går ut från biografen Grand sätter sig i en bil och kör söderut på Sveavägen . Kan det varit en bevakare som var med inne på filmen?
2310 låser
Lars Knubb upp sin parkerade bil på Tegnérgatan . På andra sidan Tegnérgatan , i korsningen med Saltmätargan , ser han krullhårig man i ljus tygrock stå och vänta. LK uppfattar den ca 25-årige mannen som marockan. Han har vissa likheter med den person som
Per Mellberg se bakom paret Palme i Gamla stans tunnelbanenedgång. LKs "marockan" befinner sig på ett bra ställe om paret Palme tänkt sig att gå ut bakvägen från biografen.
Söder om Sveavägen finns
Magnus Prims iakttagelse av en ung blond WT-man i 25års åldern som syns på Oxtorgsgatan 2324. Tycker fallet med
Robert Gustafssons uppgifter visar att det fortfarande finns info runt Grand som kan komma fram.
Det är klart att det finns mer observationer norr om dekorim med tanke på Grand. Men jag kan tänka mig att GM kommer till mordplatsen söderifrån. Finns möjligheten att något av de vittnen som före MOP går söderut på sveavägens västra trottoar kan ha gjort iakttagelser som missats eller ignorerats av PU.