2017-10-22, 12:46
Medlem
Slottsherres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Jag tror faktiskt ingen vet någonting om denna utredning annat än att de verkar växa för var dag Mueller inte hittar några bevis på collusion. Senast begärde man väl inte deklarationen, som granskas varje år av IRS utan att de funnit några oegentligheter. Med tanke på att Mueller var djupt involverad i uranavtalet mellan Hillary och Ryssland, ser jag itne riktigt hur han ska kunna avslöja nåognting matnyttigt. De hela är givetvis bara en rökridå för att dölja demokraternas landsförräderi. Man ska vara bra jävla oinsatt för att missa den slutsatsen, alternativt driven av hat och avsky, men inte heller den typen av aktivism brukar leda till några trevligheterr. Innan året är slut kommer DNC helt ha kollapsat under tyngdden av sin lössläppta moral, skenhelighet, pedofili och islamism. Jag förväntar mig fler åtal innan året är slut.

Så långt är det rätt, sedan börjar tungomålstalandet igen. Hallelujah
2017-10-22, 12:48
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slottsherre
Så långt är det rätt, sedan börjar tungomålstalandet igen. Hallelujah
Jag vet att du älskar mina informativa inlägg. Vet du för övrigt att det var vår käre Mueller som överlämnade uranproverna till Pútins utsände lakej? Sanktionerat av Hillary. Tro fan att utredningen "drar ut på tiden" när allt men hittar skvätter tillbaks på en själv.
2017-10-22, 14:26
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
Givetvis inser även du och andra trattskallar det fullkomligt absurda i att sitta och låtsas som om man tror på att Mueller hittat bevis för att Trump och delar av hans administration samarbetat med Ryssland i syfte att vinna valet. Det är ju ingeting som en utredar skulle sitta och trycka på, medan Trump chefar för hela militären. Tror man det, är man antingen dum i huvudet, eller ovanligt sjuklig i sin trumpofobi.

Vilka bevis man har är sekundärt till hur dessa bevis skulle fungera i en rättegång. Tvärtom mot vad du säger så kan man inte gå till åtal innan man är 100% säker på en fällande dom i ett så oerhört profilerat fall, och då får det inte finnas kryphål eller liknande.

Även om man vet via underrättelsekällor att Trump samarbetat med Ryssland är det kanske inte möjligt att bruka dessa källor i en öppen rättegång, så jag misstänker att man snarare kommer plocka ner administrationen på finansiella grunder.
2017-10-22, 15:46
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Vilka bevis man har är sekundärt till hur dessa bevis skulle fungera i en rättegång. Tvärtom mot vad du säger så kan man inte gå till åtal innan man är 100% säker på en fällande dom i ett så oerhört profilerat fall, och då får det inte finnas kryphål eller liknande.

Även om man vet via underrättelsekällor att Trump samarbetat med Ryssland är det kanske inte möjligt att bruka dessa källor i en öppen rättegång, så jag misstänker att man snarare kommer plocka ner administrationen på finansiella grunder.
Ja, men nu vet vi ju alla om att DNC anlitade Fusion PGS för att sammanställa din kära dossier. Vi vet också allt om samarbetet med den ryska advokaten och tarmack-meeting, Muellers uranleveranser och allt annat som får DNCs underligt paranoida attack mot Trump att framstå som ganska lumpen, konspiratorisk och i många delar sinnessjuk.

Med tanke på att ovanstående numera är allmänt känt, omvittnat i MSM och så vidare, kanske det känns bättre att hålla sig till fakta.
Senast redigerad av Japhy 2017-10-22 kl. 15:51.
2017-10-22, 16:02
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
Ja, men nu vet vi ju alla om att DNC anlitade Fusion PGS för att sammanställa din kära dossier. Vi vet också allt om samarbetet med den ryska advokaten och tarmack-meeting, Muellers uranleveranser och allt annat som får DNCs underligt paranoida attack mot Trump att framstå som ganska lumpen, konspiratorisk och i många delar sinnessjuk.

Med tanke på att ovanstående numera är allmänt känt, omvittnat i MSM och så vidare, kanske det känns bättre att hålla sig till fakta.

Nej, vi vet inte alls allt vad du säger.

Att Mueller "levererade uran till Ryssland" är ju så extremt tramsigt att ta upp:

Citat:
So FBI Director Robert Mueller was tasked by two US administrations with aiding in the interdiction of weapons-grade uranium stolen from the Russian government for sale to the highest bidder. He is now being vilified by Trump supporters for trying to save us all from a terrorist nuclear attack.
https://www.quora.com/Is-it-true-that-Mueller-helped-Hillary-deliver-uranium-to-Russia

Han levererade alltså 10 gram av ryssarnas eget uran tillbaks till dem för att de skulle medverka i en utredning av rysk smuggling av samma metall. Vad är det som är märkligt med det?

Tragiskt nog är detta den typ av "talking points" trumpisterna drar upp, men du som tänkande person förstår ju naturligtvis att detta inte var brottsligt på något sätt och därmed inte kan fungera för annat än en distraktion för sinnesslöa.
2017-10-22, 16:05
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Nej, vi vet inte alls allt vad du säger.

Att Mueller "levererade uran till Ryssland" är ju så extremt tramsigt att ta upp:

https://www.quora.com/Is-it-true-that-Mueller-helped-Hillary-deliver-uranium-to-Russia

Han levererade alltså 10 gram av ryssarnas eget uran tillbaks till dem för att de skulle medverka i en utredning av rysk smuggling av samma metall. Vad är det som är märkligt med det?

Tragiskt nog är detta den typ av "talking points" trumpisterna drar upp, men du som tänkande person förstår ju naturligtvis att detta inte var brottsligt på något sätt och därmed inte kan fungera för annat än en distraktion för sinnesslöa.
Haha. Ja det är klart jag ser det, precis som jag ser att hela "utredningen" är en charad som inte kan hitta något och inte kommer nå fram till resultat. Som dossiern. Ett skuggspel för massorna att njuta av. Det är ej heller brottsligt att göra affärer med ryska oligarker.
2017-10-22, 16:14
Medlem
Slottsherres avatar
Citat:
Haha. Ja det är klart jag ser det, precis som jag ser att hela "utredningen" är en charad som inte kan hitta något och inte kommer nå fram till resultat. Som dossiern. Ett skuggspel för massorna att njuta av. Det är ej heller brottsligt att göra affärer med ryska oligarker.

Så du medger alltså att du misstänkliggör Mueller mot bättre vetande? Vad ska det tjäna till? Vem vill du lura? Snacka om fake news!
2017-10-22, 16:19
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slottsherre
Så du medger alltså att du misstänkliggör Mueller mot bättre vetande? Vad ska det tjäna till? Vem vill du lura? Snacka om fake news!
Vi lever i en postmodern värld där sanning är vad massorna upplever att den är. Muellers skådespel är ett utmärkt exempel på det. Ingen tror egentligen att Trump samarbetade med Putin för att stjäla valet från Hillary. Ändå fortsätter malandet. Samtidigt som det slår tillbaks allt hårdare mot de själva.
2017-10-22, 18:53
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
Vi lever i en postmodern värld där sanning är vad massorna upplever att den är. Muellers skådespel är ett utmärkt exempel på det. Ingen tror egentligen att Trump samarbetade med Putin för att stjäla valet från Hillary. Ändå fortsätter malandet. Samtidigt som det slår tillbaks allt hårdare mot de själva.

Fast här missar du massa väsentligt; det finns MÅNGA som tror att Trump har haft ytterst olämpliga kontakter med ryska intressen. Det tycks dessutom finnas massa indicier för detta även i öppen media, även om vi inte kan vara helt säkra än.

Vad vi dock kan vara säkra på är att det inte finns något "de själva", då Mueller utreder detta för att komma till botten med det hela och inte för att ta vissa politiska poäng.
2017-10-22, 19:02
Medlem
Kafka_Gods avatar
Citat:

Det kan mycket väl vara grova brott att göra affärer med ryska oligarker. Det förstår du säkert själv. Om inte så kan du gärna förklara hur du kom fram till den förvirrade slutsatsen att det aldrig kan vara brottsligt att göra affärer med ryska oligarker. Du menar att det inte finns några lagar som reglerar sånt?

https://definitions.uslegal.com/e/economic-crime/
2017-10-22, 21:31
Medlem
TheStifmeisters avatar
Finns det fortfarande inga bevis? Denna fejkade story har gått alldeles för långt, får man fråga varför ni inte är lika aktiva när det gäller den riktiga utredningen mot Hillary Obama och dom andra korrupta asen gällande försäljningen av uraniumet till Ryssland?
2017-10-22, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheStifmeister
Finns det fortfarande inga bevis? Denna fejkade story har gått alldeles för långt, får man fråga varför ni inte är lika aktiva när det gäller den riktiga utredningen mot Hillary Obama och dom andra korrupta asen gällande försäljningen av uraniumet till Ryssland?

Kan du inte berätta mera om Obamas och Hillarys försäljning av uranium till Ryssland?
Vilka andra korrupta as tänker du på?
Är det inte dags för Trump att sätta Hillary i fängelse?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in