2017-10-14, 15:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Faugelfan
Hur undviker du att skatta på avanza? Du har väl fortfarande krav på vinstskatt? !

ISK, läs ovan.

Nope du är inte sen på kulan, bara öppna konto och börja handla Tror som sagt bara vi sett isberget men politiken kan ställa till det.
Senast redigerad av eggshells 2017-10-14 kl. 16:05.
Citera
2017-10-14, 16:55
Medlem
Har hört lite här och där att vissa köper Bitcoins från olika hemsidor etc... varför gör dom så? man kan väll köpa dom från Bitcoins officiella hemsida? eller bara köpa dom från folk på t.ex. Kraken?

Blir Bitcoin generellt hackat eller har mitt Bitcoin konto blivit hackat och jag förlorar Bitcoins, är mina Bitcoins förlorade eller ersätter Bitcoin dom?

När de kommer till Bitcoin kan jag alltid se mina pengar som EUR och inte SEK vilket är lite irriterande, finns det någon jag kan göra så jag slipper ta fram miniräknaren hela tiden för att omvandla EUR till SEK? någonting som typ automatiskt gör de åt mig?

Jag har tänkt omvandla 100 000 kronor till Bitcoins... låta hälften växa i plånboken och gambla med restrerande halvan. Så här tänkte jag gambla... vänta tills värdet på att Bitcoin ska sjunka till en låg siffra och sedan köpa Bitcoins för 50 000 och sedan bara repetera... är de en bra eller dålig plan? motivera järna ert svar...
Citera
2017-10-14, 17:27
Medlem
adolfbubblas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dogmatix
Ja det gör jag och det borde vara tydligt vad jag menar med användningsområden från mitt tidigare inlägg.

Din definition användningsområde är ju ganska ointeressant. Smart Contracts är ett användningsområde av Ethereum
Citera
2017-10-14, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eggshells
ISK, läs ovan.

Nope du är inte sen på kulan, bara öppna konto och börja handla Tror som sagt bara vi sett isberget men politiken kan ställa till det.
Vänta tills efter hard fork med att köpa. Folk stockar upp med Bitcoins för att få motsvarande mängd Bitcoin Gold, därefter kommer man att satsa mer på alt coins igen.
Citera
2017-10-14, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adolfbubbla
Din definition användningsområde är ju ganska ointeressant. Smart Contracts är ett användningsområde av Ethereum

Jag är ganska ointresserad av din definition också .
Bra att du förstår vad jag menar iaf så behöver vi inte bråka om semantik mer.
Citera
2017-10-14, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pyjamasmys
Har du än inte uppfattat att jag är förbannat arg på dig?
Bitcoin köper du på BTCX.
Citera
2017-10-14, 22:48
Medlem
Faugelfans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenTunnaVitaLinjen
Vänta tills efter hard fork med att köpa. Folk stockar upp med Bitcoins för att få motsvarande mängd Bitcoin Gold, därefter kommer man att satsa mer på alt coins igen.

Tror det med, samt den kommer göra som vanligt, rusa sedan krascha ner en bit, bara vänta tills den kommer bli billigare.

Har redan köpt en del BTC, men har däremot omvandlat det mesta till altcoins samt investerat i ICO's.
FInns mer att tjäna om man hittar en bra ICO eller altcoin, större risker såklart.

Testat att daytrade:a en del men börjat rikta in mig på mer longterm nu, har stött på att man varit på jobb och värdet har rusat iväg men att det tagit tid att sälja genom mobilen. Samt har ett jobb där jag ej kan ta upp den i vilken minut som helst.

Man ska dock vara försiktig vid ICO's, finns ju mycket scams därute!

Tips till alla är att använda blockfolio, lätt att ha koll på alla mynt samt man kan ställa in larm så man slipper kolla upp värdet konstant och känna sig tvungen att göra det. Kan även visa värdet i svenska kronor om man vill.
Citera
2017-10-15, 16:49
Medlem
pingvinens avatar
Har några newbie frågor som jag hoppas någon kan svara på:

Köpte på min lite i somras från Coinbase, och har fyllt på lite efter hand. Nu har jag funderingar på att lägga över dessa i en "egen" wallet, mjuk eller hård, istf att använda coinbase's egen förvaltning.

1. Vad rekommenderar ni; hard eller soft wallet? Gärna några för- och nackdelar med bägge.
2. Hur för jag enklast över saldot från Coinbase till egna plånboken?

Eder Pingvin
Citera
2017-10-15, 18:51
Medlem
Jag vet inte ifall det finns någon här som blev drabbad av mtgox för några år sedan.

Jag är iallafall en av dom som blev det.

Nu finns det en grupp som har skaffat en av Japans bästa kunkursadvokater

Istället för att sitta och vänta så kan ni gå med i gruppen

https://groups.google.com/forum/m/#!forum/mtgox-creditors

Hitils har vi samlat ihop mer än $10000 för att advokaten ska sätta igång

https://www.mtgoxlegal.com
Citera
2017-10-15, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MO0nsHinE
Jag vet inte ifall det finns någon här som blev drabbad av mtgox för några år sedan.

Hoppas ni lyckas komma fram till något i rätten!
Citera
2017-10-16, 07:37
Medlem
Sikkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MO0nsHinE

Oj, inte illa! men dock känns det som att tåget gått sedan väldigt länge.. Blir nog svårt att få tillbaka BTCn.. men hoppas att det kan ge nåt iaf!
Citera
2017-10-16, 08:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sikkan
Oj, inte illa! men dock känns det som att tåget gått sedan väldigt länge.. Blir nog svårt att få tillbaka BTCn.. men hoppas att det kan ge nåt iaf!

Vet inte vilket tåg du menar? Mitt anspråk har blivit godkänt. Det vi försöker få igenom är att konkursförvaltaren ändrar summan som han har satt på $480 per btc
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in