2017-10-14, 02:06
Medlem
Letar efter en snubbe som la upp på youtube varje år där han tog kända låtar och gjorde om lyricsen till svåra ord men det lät likt orginallåten ändå (flera olika låtar per video)
Citera
2017-10-14, 23:06
Medlem
Avhuggethuvuds avatar
Denna kan vara svår men hoppas det finns någon som kan knäcka denna låt..

Letar efter låten som spelas i bakgrunden, det är bara en gitarr som spelas.

https://youtu.be/SVOIhGV2wYY?t=17
Citera
2017-10-15, 16:40
Avslutad
Letar efter en äldre låt, hur gammal vet jag inte exakt, men efter 2000 någon gång skulle jag gissa.
Det är en lugn låt lite lik "As the rush comes" fast inte lika "i gång".
Ungefära lyrics jag vill minnas är typ "there are thing that you can/can't see"

Ungefär det har jag att gå på, stör ihjäl mig att jag inte kan hitta den, den som vet vad denna låten heter är för evigt bäst!!

Hittade låten på en gammal hårddisk 13 minuter efter inlägget haha.

För er nyfikna heter låten:
Evolution - Jayn Hanna - Walking on Fire [Ambient Mix]

Antar att jag själv är bäst då
Senast redigerad av anarchykid 2017-10-15 kl. 16:53.
Citera
2017-10-16, 02:47
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
jag söker en låt som polaren hade på en minidisc nån gång runt 00 sådär.. jag kan tänka mig att han har fått tag på den i london..

det är en ganska soft vokalhousig historia; det är en tjej som sjunger och låten börjar; "east london early morning, we meet among the streets.." refrängen börjar nåt i stil med " aka. cookie cute"..

det är allt jag minns.. förutom att låten var grym det vill säga..
Jag bumpar den här frågan en gång till i hopp om att nån vet vad jag pratar om.
Citera
2017-10-17, 00:17
Medlem
NewDeers avatar
Vilken låt spelas ca 52 minuter in i detta avsnitt av "Ebbots Ark"? https://www.svtplay.se/video/15109896/ebbots-ark/ebbots-ark-sasong-1-avsnitt-3?start=auto&tab=2017
Citera
2017-10-17, 00:24
Medlem
BaronVonHelsings avatar
Letar desperat efter låten som spelas i den nya risifrutti-reklamen. Hittar tyvärr inget klipp på reklamen i sig, men den går lite nu och då på TV4. Låten är lite bubbelgum/indie/halvpsykedelisk, väldigt glad och "barnslig" och rätt märklig.

Om någon ser reklamen och vet så skulle jag vara evigt tacksam. Om jag har otur är det bara något som producerades enbart för reklamen.
Citera
2017-10-17, 08:45
Medlem
Dengulastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NewDeer
Vilken låt spelas ca 52 minuter in i detta avsnitt av "Ebbots Ark"? https://www.svtplay.se/video/15109896/ebbots-ark/ebbots-ark-sasong-1-avsnitt-3?start=auto&tab=2017

Soundtrack ifrån Kill Bill "The lonely shepherd"
Citera
2017-10-17, 12:52
Medlem
NewDeers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dengulasten
Soundtrack ifrån Kill Bill "The lonely shepherd"
Tusen tack!
Citera
2017-10-18, 14:07
Medlem
Hej på er!
I början av 2000talet hörde jag en svensk låt, där 2 tjejer helt enkelt hade snott en del av texten i inner circle låten Sweat..

Dom sjöng något i stil med
"Ala la la long, alla på en gång, alla får va med i vår ****** sång, ala la la long, hela natten lång, alla får va med i vår **** sång"

...Har försökt googla, och misslyckats.. någon som tror sig veta vilken det kan vara?
Citera
2017-10-19, 19:55
Medlem
Söker efter en svensk rap/hiphoplåt.
Handlar om någon förortssnubbe som röker gräs, han åker till Gotland och blir tagen av polisen.

Några textrader jag har i huvudet -
"Skulle träffa kompisar och röka lite weed". Låten startar med det.
Nånstans i låten -
"Stå där med benen isär, bara håll dig lugn så slipper du besvär" . Sagt av polis då han blir stannad.

Inte mycket att gå på men hoppas någon kommer på vilken jag menar!
Citera
2017-10-19, 22:00
Medlem
plasttygs avatar
Söker låten som spelas på min 10.00 i PH i måndags. Tyvärr lite reklam för att få lyssna, tack på förhand om ni har ork...

https://www.viafree.se/program/reality/paradise-hotel/sasong-8/avsnitt-19
Citera
2017-10-21, 13:41
Medlem
DerTotenkopfs avatar
Söker en låt som sjungs av en rapare eller hiphopare (vet inte riktigt skillnaden) där han nämner new world order/illuminati, att månlandningen var fejk & att kontrollerade sprängningar sänkte world trade center. Mycket konspirationsteorier helt enkelt. Något i den stilen.

Edit: Svarar på min egen fråga. Vinnie Paz - End of Days
Senast redigerad av DerTotenkopf 2017-10-21 kl. 14:16.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in